Tüm dünyayı etkisi altına alan Covid 19, bireyleri toplumsal ve bireysel olarak derinden etkilemiştir. Virüsün bulaşma hızını azaltmayı hedefleyen devlet eliyle alınan bu karantina ve sosyal izolasyon önlemleri, bireylerin sevdiklerinden ayrı kalmasına, özgürlüklerin kısıtlanmasına, hastalığın belirsizliği nedeniyle duyulan endişe ve kaygı düzeyinin artmasına neden olmakta depresif belirtiler, yalnızlık, umutsuzluk, öfke ve travma sonrası stres bozukluğu gibi psikolojik etkilere neden olmaktadır. Bu nedenle çalışma, COVD-19 sürecinin çocuklarda yarattığı psikososyal etkileri belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden tipik durum alışması yöntemi ile gerçekleştirilen araştırmada Ankara ili Etimesgut ilçesinde bir ilkokulun 19 sınıf öğretmeni ile görüşme yapılmıştır. Araştırma sonucunda covid 19 pandemisi sonrasında çocukların genel olarak davranışlarında değişiklik olduğu, sağlık ile ilgili rutinlerinde değişimler yaşandığı, eğitim ve öğretime yönelik alışkanlıklarının değiştiği, bilişsel becerilerde olumsuz yönde etkilenmeler olduğu bulunmuştur. Ayrıca çocukların duygu durumlarında değişiklikler ve şiddete yönelik davranışlarında artış görülmüştür.
Covid 19 pandemi sonrası ilkokul öğrencileri davranış değişiklikleri Covid 19, pandemi sonrası, ilkokul öğrencileri, davranış değişiklikleri post-pandemic primary school students behavioral changes
Covid 19, which has taken the whole world under its influence, has deeply affected individuals socially and individually. These quarantine and social isolation measures taken by the state to reduce the rate of transmission of the virus cause individuals to be separated from their loved ones and to restrict their freedom. Due to the uncertainty of the disease, the level of anxiety increases and psychological effects such as depressive symptoms, loneliness, hopelessness, anger and post-traumatic stress disorder occur. For this reason, the study was carried out to determine the psychosocial effects of the COVID-19 process on children. In the research, which was carried out with the typical case study method, one of the qualitative research methods, 19 classroom teachers of a primary school in the Etimesgut district of Ankara were interviewed. As a result of the research, it was found that after the covid 19 pandemic, there were changes in the behavior of children in general, changes in their health-related routines, their habits towards education and training changed, and cognitive skills were negatively affected. In addition, changes in children's emotional states and an increase in their behavior towards violence were observed.
Covid 19 pandemi sonrası ilkokul öğrencileri davranış değişiklikleri post-pandemic primary school students behavioral changes Covid 19, post-pandemic, primary school students, behavioral changes
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 23 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 15 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 23 Sayı: 1 |