Bu çalışmada, Türkiye’de İngilizce derslerinde uygulanmış oyunlaştırma yöntemi üzerine yapılmış akademik çalışmaların değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Alan yazında eğitimde oyunlaştırma üzerine yazılmış 2014 -2022 yılları arasındaki çalışmalar incelenerek bir sistematik derleme hazırlanmıştır. Tarama çalışmaları Google Akademik, Ulusal Tez Merkezi, DergiPark veri tabanlarından çalışma başlıkları üzerinden yapılmıştır. Tarama süreci sonucunda 14 yüksek lisans, 1 doktora,14 araştırma makalesi ve 1 özgün kitap olmak üzere 30 çalışmaya ulaşılmıştır. Çalışmalar incelendiğinde 3 yüksek lisans tezi ve 6 araştırma makalesi derleme konusu dışında kaldığı için çalışma kapsamına dahil edilmemiş olup kalan 17 çalışma ile süreç tamamlanmıştır. Bu çalışmalar; türleri, desenleri, katılımcıları, amaçları, sonuçları ve önerilerine göre incelenmiştir. Araştırma bulgularına göre, Yabancı dil eğitiminde oyunlaştırma aktivitelerinin öğrenciler ve öğretmenler açısından İngilizce kelime edinimi, motivasyon, öz yeterlik, akademik başarı, konuşma becerileri, sınıf yönetimi, web 2.0 araçları ile dijital oyun geliştirme becerisi üzerinde olumlu etki gösterdiği görülmektedir. Bu sonuçlar doğrultusunda, Yabancı dil eğitiminin yanı sıra birçok farklı disiplinin oyunlaştırma yöntemi kullanılarak müfredatla bütünleşmesi gerektiği önerisinde bulunulmaktadır. Ayrıca Türkiye’de yapılan çalışmalarda seçilen örneklemin daha çok öğrenciler olduğu saptanmış, oyunlaştırma yöntemini kullanmanın öğretmenler üzerindeki etkisinin araştırıldığı çalışmalara pek rastlanmamıştır.
eğitimde oyunlaştırma İngilizce kelime öğretimi oyunlaştırma ve motivasyon
In this study, it is aimed to evaluate the academic studies on the gamification method applied in English lessons in Turkey. A systematic review was prepared by examining studies written on gamification in education between 2014 and 2022 in the literature. Scanned studies were carried out on the study titles from Google Academic, National Thesis Center, and Dergi Park databases. As a result of the scanning process, 30 studies, including 14 master's, 1 doctoral, 14 research articles and 1 original book, were reached. When the studies were examined, 3 master's theses and 10 research articles were not included in the scope of the study because they were out of the scope of compilation, and the process was completed with the remaining 17 studies. These studies were examined according to their types, patterns, participants, aims, results and suggestions. According to the research findings, it is seen that gamification activities in foreign language education have a positive effect on English vocabulary acquisition, motivation, self-efficacy, academic achievement, speaking skills, classroom management, web 2.0 tools and digital game development skills in terms of students and teachers. In line with these results, it is suggested that in addition to foreign language education, many different disciplines should be integrated into the curriculum by using gamification method. In addition, in studies conducted in Turkey, it was determined that the selected sample was mostly students, and there were not many studies investigating the effect of using gamification method on teachers.
gamification in education teaching English vocabulary gamification and motivation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 4 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 23 Sayı: 2 |