Bu çalışma ile İlahiyat Fakültesi
öğrencilerinin psikolojik iyi oluş durumları ile değer yönelimleri arasındaki
ilişkinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın evrenini İlahiyat Fakültesi
öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklem grubu olarak ise Erciyes, Dicle ve
Karadeniz Teknik Üniversitesi’nden kolayda örneklem yoluyla seçilen 683
İlahiyat Fakültesi öğrencisi belirlenmiştir.
Verilerin analiz edilmesinde betimsel
istatistik tekniklerinden ortalama ve standart sapma değerleri; çıkarımsal
istatistik tekniklerinden iki ortalama arasındaki farkı tespit etmek amacıyla
bağımsız gruplar t-testi; değişkenler arasındaki ilişkileri belirlemek amacıyla
ise Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon tekniği ve Regresyon analizi
kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda, öğrencilerin psikolojik
iyi oluş ortalama puanının 3,63 olduğu; değer yönelimlerinde en yüksek
ortalamayı 5,11 puan ile evrenselcilik, en düşük ortalamayı ise 3,49 puan ile
güç faktöründe elde ettikleri; psikolojik iyi oluş toplam puanında kadınların
puanlarının erkeklerden ortalama açısından anlamlı olarak daha yüksek olduğu;
değer yönelimlerinde özyönelim, uyarılma, hazcılık, güvenlik, uyma,
iyilikseverlik ve evrenselcilikte kadınların; güçte ise erkeklerin ortalama
puanlarının anlamlı olarak daha yüksek olduğu; psikolojik iyi oluş toplam puanı
ile özyönelim, uyarılma, hazcılık, başarı, güvenlik, uyma, geleneksellik,
iyilikseverlik ve evrenselcilik arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki
olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca regresyon analizi sonucunda özyönelim,
uyarılma ve iyilikseverlik değer yönelimlerinin psikolojik iyi oluşu anlamlı
olarak %19 oranında açıkladığı görülmektedir.
Din Psikolojisi Psikolojik İyi Oluş Değer Yönelimi Üniversite Öğrencileri İlahiyat Fakültesi
It is aimed to
investigate the relationship between the psychological well-being of university
students and their value orientations in this research. The universe of study
is the students of Theology Faculty. In the sample group, 683 Theology Faculty
students were selected from Erciyes, Dicle and Karadeniz Technical University
through convenience sampling.
Quantitative analysis
techniques have been utilized in the analysis of the data. Mean and standard
deviation from descriptive statistical methods; independent groups t-test to
determine the difference between two means and Pearson Moments Multiplication
Correlation technique and Regression Analysis to investigate the relationships
between variables from inferential statistical methods were used when the data
were analyzed.
As a result of the
research, it was determined that the average score of the students'
psychological well-being is 3.63; that students have the highest average in
universalism factor with 5,11 score and have the lowest average in the power
factor with 3.49 score in value orientation; that women's mean scores in
psychological well-being total score were significantly higher than men's mean
score; that mean scores of women in self-direction, stimulation, hedonism,
security, conformity, benevolence, and universalism factors and mean scores of
men in power factor were significantly higher in value orientation; that there
was a significant positive relationship between psychological well-being total
score and self-direction, stimulation, hedonism, achievement, security,
conformity, tradition, benevolence, and universalism. Moreover, as a result of
regression analysis, self-direction, stimulation and benevolence value
orientations seem to explain psychological well-being at a significant level of
19%.
Psychology of Religion Psychological Well-being Value Orientation University Students Theology Faculty
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
SAUIFD bilginin yayılması ve zenginleşmesi için Açık Erişim Politikasına uymaktadır.