Although the Quran addresses human beings and makes uses the language of the society it was revealed unto, it is not a product of the human mind. Being a book that governs the Muslim society, any interpretation or comment on its expressions directly affects practical lives of the people adhering to it. This is why the concept of ‘metaphor’ is not only used in a literary sense by Muslim scholars –though the literary, artistic aspects are not neglected. In fact, political and theological disputes have affected the concept of metaphor more than literary worries. In this work, I shall examine the conceptualization of the metaphor within the aforementioned context and explore the objections made towards it preceding Ibn Taymiyyah.
Kur’an her ne kadar insanı muhatap alsa ve indirildiği toplumun dilini kullansa da sonuçta insan zihninin ürünü değildir. Müslüman toplumun hayat kitabı olmasıhasebi ile onun lafızları hakkında söylenecek her sözün, yapılacak her yorumun pratik hayatta doğrudan yankı bulması kaçınılmazdır. Bu yüzden “mecaz” kavramı Müslüman âlimler nazarında -edebî yönü ihmal edilmemekle birlikte- hiçbir zaman sırf edebi bir söz sanatı olarak kalmamıştır. Hatta İslâm toplumunda mecaz kavramının ortaya çıkış sürecine edebî kaygılardan ziyade siyasi ve kelâmi tartışmalar etki etmiş-tir. Biz bu çalışmamızda söz konusu tartışmalar bağlamında mecazın kavramlaşma sürecini izlemeye, ayrıca İbn Teymiyye öncesi mecaza yönelik itirazları ele almaya çalıştık.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 16 Sayı: 30 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
SAUIFD bilginin yayılması ve zenginleşmesi için Açık Erişim Politikasına uymaktadır.