Başta eğitim kurumları olmak üzere yaşamın bütün alanlarında Arap dilinin kullanımının mükemmelleştirimesi ve geliştirilmesi, medenî boyutları olan dinî bir projedir. Bu, tikel ve ferdî olamayacağı gibi belli bir süre ile de sınırlandırılamaz. Bu, taslak, projelendirme ve uygulamada kapsamı ve olgunlaşmayı gerektirir. Ayrıca kuşatıcı stratejiden başlayarak düşünceleri ortaya koyan, hedefler çizen, araçlar sunan, uygulanmasını gerkçekleştiren ve doğru biçimde devam eden yol gösterici eğitim siyasetine ihtiyaç duyar. Bu konuda toplumsal ihtiyaçlar, milli ve ulusal konumlarımız, tarihsel durumlarımız ve ilmî ve kültürel dönüşümler gözetilir. Şüphesiz dikkat ve özen gereken dil öğreniminin en önemli evresi, yükseköğretimin temel esası olması itibariyle üniversite öncesi eğitim dönemidir. Günümüzde bir öğrenci, fasih bir Arap dili öğrenimini elde edebilmesi için öğretim, eğitim ve öğrenime ihtiyaç duyar. Bu, birbirleriyle bağlantılı bir zincirdir ki, bunun temel unsurları, öğrenci, öğretmen ve eğitim müfredatıdır. Bu üç unsurun, yüksek aklî düzlemdeki dengeli etkileşimi eğitimdir. Öğretmenin aktif olmasının ve hâkim olmasının istendiği etkileşim, öğretimdir. Öğrencinin aktif olmasının arzu edildiği etkileşim ise öğrenimdir. Öğretim, eğitimden öncedir. Eğitim ise öğrenimden öncedir. Öğrenci, öğretim yolunun temellerinden beslenmeye ihtiyaç duyar. O, öğretmeniyle diyalog içinde ondaki uzmanlığa gereksinimi vardır. Ayrıca öğrenci, kendi yolunu açmaya, başkasından öğrendiğinden daha fazlasını kendi kendine öğrenmeye ihtiyaç duyar. Öyle ki gerekli olan dilin unsurlarından beslenir. Böylece dilin toplumdaki realitesiyle uyumlu olur. Bu çalışma sadece fasih Arap dilinin çocukluk merhalesindeki iletişimi içinde öğretimin rolünü, en önemli öğrenim yetilerini ve öğrencinin önünde duran başlıca zorlukları açıklamaya yönelik bir adım olarak görülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 17 Sayı: 31 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
SAUIFD bilginin yayılması ve zenginleşmesi için Açık Erişim Politikasına uymaktadır.