Bu çalışmanın
amacı, turizm coğrafyası çalışmalarında yaşanan sorunları ve öne sürülen
yaklaşımları eleştirel bakış açısı ile değerlendirmektir. Bu doğrultuda çalışma
konusu coğrafya, turizm, turizm coğrafyası, turizm coğrafyası çalışmalarında
yaşanan sorunlar başlıkları altında ele alınmıştır. Turizm, gelişmiş ve
gelişmekte olan ülkeler için önemli bir hizmet sektörü olup günümüzde dünyanın
en gelişmiş endüstrilerinden biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Turizm ile
ilgili gelişmeler başta antropoloji, arkeoloji, ekonomi, tarih, psikoloji,
sosyoloji ve pazarlama gibi pek çok bilimin ilgilendiği çalışma konuları
arasında yer almaktadır. Coğrafya bilimi ise turizm coğrafyası alt disiplini
ile turizmde en etkili bilimlerin başında gelmektedir. Turizm coğrafyası çalışmaları
sayesinde coğrafyacılar turistik ürün ve hizmetlerin mekânsal dağılımlarının
ortaya konması ve bu sayede destinasyonların tanınırlığının artmasında rol
oynayarak turizmin gelişimine katkı sağlamaktadır. Ancak turizm ve turizm
coğrafyasında gerek tanımlamadan kavramlar arası ilişkilerin kurulmasına
gerekse de sınıflandırmalardan görselleştirme ve metalaştırmaya yaşanan bazı
sorunlar, turizm coğrafyası çalışmaları açısından sıkıntılara yol
açabilmektedir. Bu sebeple çalışmada sorunların neler olduğu ve nasıl bir
yaklaşımla çözülebileceği konusunda öneriler sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1 |