Zengin ve çekici
tarihi mimarisi ile önemli destinasyonlardan biri olan Safranbolu, özellikle
kültür turizmi bağlamında ulusal ve uluslararası düzeyde popülaritesini
artırmaktadır. Araştırmanın temel amacı, Safranboluyu ziyaret eden yerli
turistlerin destinasyon imaj algılarının, Safranbolu’yu tekrar ziyaret etme kararı
üzerine etkisini ortaya koymaktır. Bu kapsamda destinasyon imajı, destinasyon
imaj algısı ile tekrar ziyaret etme eğilimi üzerine kavramsal bir yapı
oluşturulmuştur. Bu bağlamda çalışmada veriler yapısal bir anket formu aracılığıyla
toplanmış ve yüz yüze görüşme yöntemi kullanılarak 310 yerli turiste
uygulanmıştır. Ancak anket formlarındaki eksiklikler nedeniyle çalışmada 277
anket değerlendirmeye alınmış ve veriler istatistik programlar aracılığı ile
analiz edilmiştir. Araştırmada destinasyon imajı, tarihi doku, hizmet kalitesi, çevre, altyapı
boyutlar ele alınmıştır. Sonuçlar, turistler tarafından oluşturulan destinasyon
algısının imajı alt boyutunda hizmet kalitesi ile turistlerin bölgeyi tekrar
ziyaret etme davranışları arasında pozitif bir ilişkinin olduğunu
göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1 |