Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Impact of Devolopıng Web Technologıes (Web 1.0- Web 2.0- Web 3.0) On Tourısm in Turkey

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 3, 276 - 289, 31.12.2020

Öz

With the globalization, the accessibility of the space, the acquisition of knowledge and the ability to learn have also changed and improved with the removal of temporal, spatial, mental boundaries and developments in new communication technologies. Especially it has become more widespread with the platform of worldwide web (www). In the beginning, Web 1.0 (broad web), in which the users are passive and which offers more limited opportunity to use and the Web 2.0, in which users are active and now switching to Web 3.0 technology, which can be considered as the first step to artificial intelligence.
Due to the fact that the developing web technologies are simple and useful, technological developments have positively affected the recreation and tourism activities have led to a faster transition to the digital world. Based on this, many countries have added development web technologies to their system in order to increase the number of visitors and benefit more economically from tourism. This study addressed how that affected tourism in Turkey after the Web 2.0 technology being used and expectations of Web 3.0.

Kaynakça

  • Abdüsselam, M. S., Burnaz, E., Ayyıldız, H., & Demir, İ. K. (2015). Web Teknolojilerinin E-Ticaret Ortamlarında Kullanımı ile İlgili İçerik Analizi: Türkiye'deki İlk 500 E-Ticaret Sitesi. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilimler Dergisi 5 (10): 263-284.
  • Aktan, E., Koçyiğit, M. (2016). Sosyal Medyanın Turizm Faaliyetlerindeki Rolü Üzerine Teorik Bir İnceleme. Sosyal Bilimler Dergisi ICBBSS (Özel Sayı) 63-69.
  • Almeida, F., Lourenço, J. (2011). eCreation Of Value With Web 3.0 Technologies. Internatioanal Conference Proceeding Book.
  • Bektaş, A, G. (2012). İnternet Tabanlı Eğitim Sistemlerinde Web 3.0 Teknolojisinin Kullanılması Üzerine Bir Uygulama. (Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Bilişim Enstitüsü, Bilgisayar Eğitimi Anabilim Dalı).
  • Berners-Lee, T., Hendler, J., Lassila, O. (2001). The Semantic Web. Scientific American. Vol. 184 No: 5.
  • Bruwer, R, R, R. (2016). Defining Web 3.0: opportunities and challenges. The Electronic Library, Vol. 34 Iss 1.
  • Castells, M. (2005). “Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür I Ağ Toplumunun Yükselişi (Çev: Kılıç, E.)”. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Demir, E. (2017). Kentsel Kültürel Turizmde Ağ Toplumu ve Paylaşım Kültürünün Turizm Coğrafyası Yaklaşımıyla Değerlendirilmesi: İzmir Örneği (Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Coğrafya Anabilim Dalı).
  • Demir, Ş, Ş .(2014). Beş Yıllık Kalkınma Planlarından Türkiye Turizm Stratejisi 2023’e: Turizmde Tanıtma Çalışmalarına Yönelik İçerik Analizi Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi 5(15): 101-121.
  • Deniz, T., Kalem, M. Y. (2018). Turizm Coğrafyası: Çalışmalar, Sorunlar ve Yaklaşımlar, Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(1): 41-54.
  • Dirik, N. (2012). Sosyal Medyada Destinasyon Tanımı.Kültür ve Turizm Bakanlığı Uzmanlık Tezi. https://docplayer.biz.tr/3952329-Sosyal-medyada-destinasyon-tanitimi.html [Erişim Tarihi: 10.04.2020].
  • Emekli, G., İbrahimov, A., Soykan, F. (2006). Turizmde Küreselleşmeye Coğrafi Yaklaşımlar. Ege Üniversitesi Ege Coğrafya Dergisi 15: 1-16.
  • Emekli, G. (2002). Turizm Eğitiminde Coğrafya ve Turizm Coğrafyasının Önemi. T.C. Turizm Bakanlığı Turizm Eğitimi Şurası, Ankara.
  • Eryılmaz, B. (2018). Turizm İletişimi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Eşitti, Ş., Işık, M. (2015). Sosyal Medyanın Yabancı Turistlerin Türkiye’yi Tatil Destinasyonu Olarak Tercih Etmelerine Etkisi. Karadeniz (27): 11-18.
  • Gharama,A,A., Rad,B,B., Ahmadi, M., Rani, A,C,F,M., Bamiah, M. (2018). The Impact Of Web 2.0 On Sustainable Tourisim. Journal of Engineering Science and Technology Special Issue on ICCSIT 2018, July (2018): 132-143.
  • Güçdemir, Y. (2012). Sanal Ortamda İletişim. Bir Halkla İlişkiler Perspektifi. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Gülbahar,O. ( 2009). 1990’lardan Günümüze Türkiye’de Kitle Değişimi ve Alternatif Yönelimler. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 14(1), 151-177.
  • Güngör, Ş. & Uysal, A. (2019). Film tourism: The influence of film and tv series on the tourism activities in Nevşehir. International Journal of Geography and Geography Education, 39: 189-202.
  • Gretzel, U. (2017). Social Media Activism in Tourism Journal of Hospitality and Tourism, 15(2), 1-14.
  • Kapan, K., Kapan, T. (2018). Sosyal Medyanın Turistlerin Tatil Mekânı Seçimi Üzerindeki Etkileri: Salda Gölü Örneği (Türkiye’nin Maldivler’i), VII. Uluslararası Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Kongreler Serisi, Tekirdağ, Türkiye, 24- 25 March, ss. 769.
  • Kapan, K. (2018). Turizm ve Rekreasyon Faaliyetlerinin Ekonomi Üzerindeki Etkileri: Antalya Örneği. Journal of Geography, 37.
  • Kaplan, A., Haenlein,M. (2010). User of the World, Unite! The Challenges and Opportunities of Social Media. Bussines Horizons 53(1): 59-68 .
  • Kırık, A. M. (2013). Gelişen Web Teknolojileri ve Sosyal Medya Bağımlılığı. Sosyal Medya Araştırmaları, 1: 77-101.
  • Lassila, O., & Hendler, J. (2007). Embracing" Web 3.0". IEEE Internet Computing, 11(3): 90-93.
  • Mayfield, A. (2010). What Is Social Media. iCrossing, e‐book. https://www.icrossing.com/uk/sites/default/files_uk/insight_pdf_files/What%20is%20Social%20Media_iCrossing_ebook.pdf [Erişim Tarihi:10.04.2020]. Minic, N., Njegus, A., Tulić Ceballos, J. (2014). The impact of web 3.0 technologies on tourism information systems. Sinteza 2014-Impact of the Internet on Business Activities in Serbia and Worldwide, 781-787.
  • Mistilis, N., & Buhalis, D. (2012). Challenges and potential of the Semantic Web for tourism. e-Review of Tourism Research (eRTR), 10(2).
  • Özgüç, N. (2015). Turizm Coğrafyası Özellikler ve Bölgeler, İstanbul: Çantay Kitabevi.
  • Parker, R. D. (2012). The Evolving Dynamics of Social Media in Internet Tourism Marketing. Tourism Res Hospitality, 1(1): 1-2.
  • Tavakoli, R., Mura P. (2018). Netnografhy in Tourisim-Beyond Web 2.0. Annal of Tourism Research 73: 190-192.
  • Tümertekin, E., Özgüç, N. (2013). Ekonomik Coğrafya. Küreselleşme ve Kalkınma. İstanbul: Çantay Kitabevi.
  • Urry, J. (2009). Turist Bakışı. (Çev: Tataroğlu, E ve Yıldız, İ.) Ankara: Bilge Su yayıncılık (2002).
  • Yanık, A., Atas, U., Batu M. (2019). Dijital Turizm: Turizm ve Pazarlamada Dijital Dönüşüm. Uluslararası Dijital Dönüşüm Kongresi Bildiriler Kitabı. 227- 230.
  • Yulu, A. & Kapan, K. (2020). The role of tourism in urban conservation: The case of manila, The Philippines. Cografya Dergisi. Advance online publication. https://doi.org/10.26650/JGEOG2020-0011.
  • Zeng, B. (2013). Social Media in Tourism. Tourism & Hospitality, 2(1): 1-2.
  • İnternet Kaynakçası
  • https://dijilopedi.com/2019-turkiye-internet-kullanim-ve-sosyal-medya-istatistikleri/ [Erişim Tarihi: 18.02.2020].
  • https://tr.wikipedia.org/wiki/Anlamsal_a%C4%9F [Erişim Tarihi: 02.05.2020].
  • https://www.volkaninanc.com/web-3-0-nedir/ [Erişim Tarihi: 02.05.2020].
  • https://hackernoon.com/embracing-web-3-0-the-new-internet-era-will-begin-soon-630ff6c2e7b6 [Erişim Tarihi: 20.04.2020].
  • http://emineguven5225.blogspot.com/2013/11/web-3.html?cv=1 [Erişim Tarihi: 09.09.2020].

GELİŞEN WEB TEKNOLOJİLERİNİN (WEB 1.0- WEB 2.0- WEB 3.0) TÜRKİYE TURİZMİNE ETKİSİ

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 3, 276 - 289, 31.12.2020

Öz

Küreselleşmeyle birlikte zamansal, mekânsal, zihinsel sınırlar ortadan kalkmış ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmelerle mekânın ulaşılabilirliği, bilgi edinimi ve öğrenme yetisi de değişmiş ve gelişmiştir. Özellikle internetin kullanım alanın genişlemesiyle başlayan bu süreç world wide web (www) platformunun oluşturulmasıyla daha da yaygınlaşmıştır. Başlangıçta daha sınırlı bir kullanım imkânı sunan kullanıcının pasif olduğu Web 1.0 (wold wide web ), sonrasında kullanıcıların aktif olduğu Web 2.0 şimdide yapay zekaya ilk adım olarak sayılabilecek Web 3.0 teknolojisine geçilmektedir.
Gelişen web teknolojilerinin basit ve kullanılabilir olması nedeniyle teknolojik gelişmeler rekreasyon ve turizm faaliyetlerini olumlu yönde etkilemiş ve dijital dünyaya daha hızlı taşınmasına neden olmuştur. Buradan hareketle birçok ülke gelen ziyaretçi sayısını arttırmak ve ekonomik anlamda turizmden daha fazla yararlanmak maksadıyla tanıtım faaliyetlerinde gelişen web teknolojilerini sistemlerine eklemişlerdir. Söz konusu çalışma ile Türkiye’nin turizm açısından Web 2.0 teknolojisi sonrasında nasıl etkilendiği ve Web. 3.0 ile beklenenler ele alınmaktadır.

Kaynakça

  • Abdüsselam, M. S., Burnaz, E., Ayyıldız, H., & Demir, İ. K. (2015). Web Teknolojilerinin E-Ticaret Ortamlarında Kullanımı ile İlgili İçerik Analizi: Türkiye'deki İlk 500 E-Ticaret Sitesi. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilimler Dergisi 5 (10): 263-284.
  • Aktan, E., Koçyiğit, M. (2016). Sosyal Medyanın Turizm Faaliyetlerindeki Rolü Üzerine Teorik Bir İnceleme. Sosyal Bilimler Dergisi ICBBSS (Özel Sayı) 63-69.
  • Almeida, F., Lourenço, J. (2011). eCreation Of Value With Web 3.0 Technologies. Internatioanal Conference Proceeding Book.
  • Bektaş, A, G. (2012). İnternet Tabanlı Eğitim Sistemlerinde Web 3.0 Teknolojisinin Kullanılması Üzerine Bir Uygulama. (Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Bilişim Enstitüsü, Bilgisayar Eğitimi Anabilim Dalı).
  • Berners-Lee, T., Hendler, J., Lassila, O. (2001). The Semantic Web. Scientific American. Vol. 184 No: 5.
  • Bruwer, R, R, R. (2016). Defining Web 3.0: opportunities and challenges. The Electronic Library, Vol. 34 Iss 1.
  • Castells, M. (2005). “Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür I Ağ Toplumunun Yükselişi (Çev: Kılıç, E.)”. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Demir, E. (2017). Kentsel Kültürel Turizmde Ağ Toplumu ve Paylaşım Kültürünün Turizm Coğrafyası Yaklaşımıyla Değerlendirilmesi: İzmir Örneği (Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Coğrafya Anabilim Dalı).
  • Demir, Ş, Ş .(2014). Beş Yıllık Kalkınma Planlarından Türkiye Turizm Stratejisi 2023’e: Turizmde Tanıtma Çalışmalarına Yönelik İçerik Analizi Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi 5(15): 101-121.
  • Deniz, T., Kalem, M. Y. (2018). Turizm Coğrafyası: Çalışmalar, Sorunlar ve Yaklaşımlar, Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(1): 41-54.
  • Dirik, N. (2012). Sosyal Medyada Destinasyon Tanımı.Kültür ve Turizm Bakanlığı Uzmanlık Tezi. https://docplayer.biz.tr/3952329-Sosyal-medyada-destinasyon-tanitimi.html [Erişim Tarihi: 10.04.2020].
  • Emekli, G., İbrahimov, A., Soykan, F. (2006). Turizmde Küreselleşmeye Coğrafi Yaklaşımlar. Ege Üniversitesi Ege Coğrafya Dergisi 15: 1-16.
  • Emekli, G. (2002). Turizm Eğitiminde Coğrafya ve Turizm Coğrafyasının Önemi. T.C. Turizm Bakanlığı Turizm Eğitimi Şurası, Ankara.
  • Eryılmaz, B. (2018). Turizm İletişimi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Eşitti, Ş., Işık, M. (2015). Sosyal Medyanın Yabancı Turistlerin Türkiye’yi Tatil Destinasyonu Olarak Tercih Etmelerine Etkisi. Karadeniz (27): 11-18.
  • Gharama,A,A., Rad,B,B., Ahmadi, M., Rani, A,C,F,M., Bamiah, M. (2018). The Impact Of Web 2.0 On Sustainable Tourisim. Journal of Engineering Science and Technology Special Issue on ICCSIT 2018, July (2018): 132-143.
  • Güçdemir, Y. (2012). Sanal Ortamda İletişim. Bir Halkla İlişkiler Perspektifi. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Gülbahar,O. ( 2009). 1990’lardan Günümüze Türkiye’de Kitle Değişimi ve Alternatif Yönelimler. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 14(1), 151-177.
  • Güngör, Ş. & Uysal, A. (2019). Film tourism: The influence of film and tv series on the tourism activities in Nevşehir. International Journal of Geography and Geography Education, 39: 189-202.
  • Gretzel, U. (2017). Social Media Activism in Tourism Journal of Hospitality and Tourism, 15(2), 1-14.
  • Kapan, K., Kapan, T. (2018). Sosyal Medyanın Turistlerin Tatil Mekânı Seçimi Üzerindeki Etkileri: Salda Gölü Örneği (Türkiye’nin Maldivler’i), VII. Uluslararası Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Kongreler Serisi, Tekirdağ, Türkiye, 24- 25 March, ss. 769.
  • Kapan, K. (2018). Turizm ve Rekreasyon Faaliyetlerinin Ekonomi Üzerindeki Etkileri: Antalya Örneği. Journal of Geography, 37.
  • Kaplan, A., Haenlein,M. (2010). User of the World, Unite! The Challenges and Opportunities of Social Media. Bussines Horizons 53(1): 59-68 .
  • Kırık, A. M. (2013). Gelişen Web Teknolojileri ve Sosyal Medya Bağımlılığı. Sosyal Medya Araştırmaları, 1: 77-101.
  • Lassila, O., & Hendler, J. (2007). Embracing" Web 3.0". IEEE Internet Computing, 11(3): 90-93.
  • Mayfield, A. (2010). What Is Social Media. iCrossing, e‐book. https://www.icrossing.com/uk/sites/default/files_uk/insight_pdf_files/What%20is%20Social%20Media_iCrossing_ebook.pdf [Erişim Tarihi:10.04.2020]. Minic, N., Njegus, A., Tulić Ceballos, J. (2014). The impact of web 3.0 technologies on tourism information systems. Sinteza 2014-Impact of the Internet on Business Activities in Serbia and Worldwide, 781-787.
  • Mistilis, N., & Buhalis, D. (2012). Challenges and potential of the Semantic Web for tourism. e-Review of Tourism Research (eRTR), 10(2).
  • Özgüç, N. (2015). Turizm Coğrafyası Özellikler ve Bölgeler, İstanbul: Çantay Kitabevi.
  • Parker, R. D. (2012). The Evolving Dynamics of Social Media in Internet Tourism Marketing. Tourism Res Hospitality, 1(1): 1-2.
  • Tavakoli, R., Mura P. (2018). Netnografhy in Tourisim-Beyond Web 2.0. Annal of Tourism Research 73: 190-192.
  • Tümertekin, E., Özgüç, N. (2013). Ekonomik Coğrafya. Küreselleşme ve Kalkınma. İstanbul: Çantay Kitabevi.
  • Urry, J. (2009). Turist Bakışı. (Çev: Tataroğlu, E ve Yıldız, İ.) Ankara: Bilge Su yayıncılık (2002).
  • Yanık, A., Atas, U., Batu M. (2019). Dijital Turizm: Turizm ve Pazarlamada Dijital Dönüşüm. Uluslararası Dijital Dönüşüm Kongresi Bildiriler Kitabı. 227- 230.
  • Yulu, A. & Kapan, K. (2020). The role of tourism in urban conservation: The case of manila, The Philippines. Cografya Dergisi. Advance online publication. https://doi.org/10.26650/JGEOG2020-0011.
  • Zeng, B. (2013). Social Media in Tourism. Tourism & Hospitality, 2(1): 1-2.
  • İnternet Kaynakçası
  • https://dijilopedi.com/2019-turkiye-internet-kullanim-ve-sosyal-medya-istatistikleri/ [Erişim Tarihi: 18.02.2020].
  • https://tr.wikipedia.org/wiki/Anlamsal_a%C4%9F [Erişim Tarihi: 02.05.2020].
  • https://www.volkaninanc.com/web-3-0-nedir/ [Erişim Tarihi: 02.05.2020].
  • https://hackernoon.com/embracing-web-3-0-the-new-internet-era-will-begin-soon-630ff6c2e7b6 [Erişim Tarihi: 20.04.2020].
  • http://emineguven5225.blogspot.com/2013/11/web-3.html?cv=1 [Erişim Tarihi: 09.09.2020].
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beşeri Coğrafya, Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kaan Kapan 0000-0003-2979-5057

Rumeysa Üncel 0000-0003-1534-5231

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kapan, K., & Üncel, R. (2020). GELİŞEN WEB TEKNOLOJİLERİNİN (WEB 1.0- WEB 2.0- WEB 3.0) TÜRKİYE TURİZMİNE ETKİSİ. Safran Kültür Ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(3), 276-289.
AMA Kapan K, Üncel R. GELİŞEN WEB TEKNOLOJİLERİNİN (WEB 1.0- WEB 2.0- WEB 3.0) TÜRKİYE TURİZMİNE ETKİSİ. saktad. Aralık 2020;3(3):276-289.
Chicago Kapan, Kaan, ve Rumeysa Üncel. “GELİŞEN WEB TEKNOLOJİLERİNİN (WEB 1.0- WEB 2.0- WEB 3.0) TÜRKİYE TURİZMİNE ETKİSİ”. Safran Kültür Ve Turizm Araştırmaları Dergisi 3, sy. 3 (Aralık 2020): 276-89.
EndNote Kapan K, Üncel R (01 Aralık 2020) GELİŞEN WEB TEKNOLOJİLERİNİN (WEB 1.0- WEB 2.0- WEB 3.0) TÜRKİYE TURİZMİNE ETKİSİ. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi 3 3 276–289.
IEEE K. Kapan ve R. Üncel, “GELİŞEN WEB TEKNOLOJİLERİNİN (WEB 1.0- WEB 2.0- WEB 3.0) TÜRKİYE TURİZMİNE ETKİSİ”, saktad, c. 3, sy. 3, ss. 276–289, 2020.
ISNAD Kapan, Kaan - Üncel, Rumeysa. “GELİŞEN WEB TEKNOLOJİLERİNİN (WEB 1.0- WEB 2.0- WEB 3.0) TÜRKİYE TURİZMİNE ETKİSİ”. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi 3/3 (Aralık 2020), 276-289.
JAMA Kapan K, Üncel R. GELİŞEN WEB TEKNOLOJİLERİNİN (WEB 1.0- WEB 2.0- WEB 3.0) TÜRKİYE TURİZMİNE ETKİSİ. saktad. 2020;3:276–289.
MLA Kapan, Kaan ve Rumeysa Üncel. “GELİŞEN WEB TEKNOLOJİLERİNİN (WEB 1.0- WEB 2.0- WEB 3.0) TÜRKİYE TURİZMİNE ETKİSİ”. Safran Kültür Ve Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 3, sy. 3, 2020, ss. 276-89.
Vancouver Kapan K, Üncel R. GELİŞEN WEB TEKNOLOJİLERİNİN (WEB 1.0- WEB 2.0- WEB 3.0) TÜRKİYE TURİZMİNE ETKİSİ. saktad. 2020;3(3):276-89.