Turizm sektörü, ülkelerin ekonomisine destek sağlayan en önemli sektörlerden biridir. Sürekli ve devamlı turizm faaliyetlerine bağlı olarak yılın on iki ayı boyunca ciddi bir gelir kapısını oluşturmaktadır. Gelir seviyesinin artması turistik kentlerin tanınırlığının uluslararası düzeye ulaşmasıyla sağlanabilmektedir. Kentlerin yaşam kalitesini artırmak amacıyla kurulan ‘Cittaslow (sakin şehir) hareketi’ de uluslararası tanıtımı önemli ölçüde etkilemektedir. Bu anlamda sakin şehir hareketine katılan kentler diğer destinasyonlara göre ön plana çıkmaktadır. Bunun sonucu olarak da kentin pazarlanması diğer kentlere göre de avantajlı bir durum oluşturabilmektedir.
Bu çalışmada Sakin Şehirlerin (Cittaslow) destinasyon pazarlamasında etkisi üzerinde çalışılmıştır. Çalışma sahası olarak Ordu ilinin Perşembe ilçesi seçilmiştir. Ülkemizde sayısı 18’i bulan sakin şehirlerin, dünya genelinde 31 ülkede 278 üyesi bulunmaktadır. İnsanların bu kentleri görme ve/veya yaşama istekleri, bu kentlerin tanınırlığını artırmıştır. Bu kapsamda Perşembe ilçesinde yaşayan üniversite çalışanları, turizm alanında kamu ve özel sektör çalışanları ile görüşülmüştür.
Yarı yapılandırılmış görüşme tekniğine göre hazırlanmış, iki bölümden oluşan mülakat forumu vasıtasıyla ve Covid-19 pandemisi sebebiyle görüşmeler kısıtlı imkanlar dahilinde gerçekleştirilmiştir. Akademisyenler ve turizm çalışanlarının sakin şehirlerin (Cittaslow) hareketinin önemini kavradıkları, destinasyon pazarlamasında önemli bir rol oynadığını belirtmişlerdir. Ayrıca kentin sahip olduğu özelliklerin tanıtılması hususunda değişik öneriler getirilmiştir.
Sakin Şehirler Perşembe İlçesi Cittaslow Destinasyon Pazarlaması
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 1 |