Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 1, 60 - 83, 30.04.2022

Öz

Kaynakça

  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2007). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, 226, Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Çelebi, E. (2006). Günümüz Türkçesiyle Evliya Çelebi Seyahatnamesi, (Haz. Zekeriya Kurşun, Yücel Dağlı ve Seyit Ali Kahraman), (2. Basım). İstanbul: Yapı redi Yayınları.
  • Çelik, A., (2002). Perşembe’de şehirsel gelişme, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Ekinci, İ. (2013). Karadeniz’de Ayanlar ve Denizcilik. Karadeniz Araştırmaları, 37, 15-49.
  • Halaçoğlu, Y. (1982). Osmanlı İmparatorluğu’nda menzil teşkilatı ve yol sistemi, Yayınlanmamış Doçentlik Tezi, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, İstanbul.
  • Ispas, A. (2008). The Tourism Destination Marketing- A Mandatory Course For The Students Of Tourism, Journal of Faculty of Economics, (4), 990-995.
  • Karagöz, R. (2003). Canikli Ali Paşa. Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayını.
  • Kotler, P. (1999). Kotler On Marketing: How to Create, Win and Dominate Markets. New York: The Free Press.
  • Kotler, P. and Armstrong, G. (2018). Principles of Marketing (17. Basım) Person Higher Education, Hoboken.
  • Morrison, A. M. (2018). Marketing and Managing Tourism Destinations (5. Basım), Londra: Routledge.
  • Öter, Z. ve Özdoğan, O. N. (2005). Kültür Amaçlı Seyahat Eden Turistlerde Destinasyon İmajı: Selçuk-Efes Örneği, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16 (2), 127-138.
  • Özdemir, Ş. (2005). Takalar ve Tayfalar, 495-511, Ankara: Orta Karadeniz Kültürü Sempozyumu.
  • Taş, M. (2019). Destinasyon imaj algısı ve sürdürülebilir destinasyon pazarlaması: Kemaliye Destinasyonu Örneği, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sakarya.
  • Wahab, S., Crampon, L. J. and Rothfield, L.M. (1976). Tourism Marketing. London: Tourism International Press.
  • Yıldırım, A. ve Karaahmet, A. (2013). Yavaş Şehir Hareketinin Kent İmajına Katkısı: Ordu-Perşembe Örneğinin Yerel Basın Üzerinden Analizi, Sosyal ve Beşerî Bilimler Dergisi, 5(1), 11-20.
  • Yolalıcı, M. Emin. (2005). Ordu Kazası’nın Eğitim ve Öğretim Yapısı (XX. Yüzyıl Başları), Orta Karadeniz Kültürü Sempozyumu, 567-573, Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • URL -1 persembe.gov.tr/persembe-harita, [Erişim Tarihi: 16.02.2022].
  • URL -2 http://www.persembe.bel.tr/2021/01/08/tarihce, [Erişim Tarihi: 16.02.2022].
  • URL -3 https://www.persembe.bel.tr/austalia/, [Erişim Tarihi: 16.02.2022].
  • URL -4 https://ordu.ktb.gov.tr/TR-130460/efirli-camii-ve-mezarligi-persembeordu.html, [Erişim Tarihi: 18.12.2022].
  • URL -5 https://www.orducu.com/fotograflar-album-fotograf-20-12.html, [Erişim Tarihi: 18.02.2022]
  • URL -6 http://www.persembe.bel.tr/2021/01/08/gezilecek-yerler/, [Erişim Tarihi: 18.02.2022].
  • Perşembe Belediyesi, http://www.persembe.bel.tr/2021/01/08/tarihce, [Erişim Tarihi: 18.12.2021].
  • TDK, http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK., [Erişim Tarihi: 18.12.2022].

SAKİN ŞEHİRLERİN SÜRDÜRÜLEBİLİR DESTİNASYON PAZARLAMASI ÜZERİNDE ETKİLERİ: PERŞEMBE İLÇESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 1, 60 - 83, 30.04.2022

Öz

Turizm sektörü, ülkelerin ekonomisine destek sağlayan en önemli sektörlerden biridir. Sürekli ve devamlı turizm faaliyetlerine bağlı olarak yılın on iki ayı boyunca ciddi bir gelir kapısını oluşturmaktadır. Gelir seviyesinin artması turistik kentlerin tanınırlığının uluslararası düzeye ulaşmasıyla sağlanabilmektedir. Kentlerin yaşam kalitesini artırmak amacıyla kurulan ‘Cittaslow (sakin şehir) hareketi’ de uluslararası tanıtımı önemli ölçüde etkilemektedir. Bu anlamda sakin şehir hareketine katılan kentler diğer destinasyonlara göre ön plana çıkmaktadır. Bunun sonucu olarak da kentin pazarlanması diğer kentlere göre de avantajlı bir durum oluşturabilmektedir.
Bu çalışmada Sakin Şehirlerin (Cittaslow) destinasyon pazarlamasında etkisi üzerinde çalışılmıştır. Çalışma sahası olarak Ordu ilinin Perşembe ilçesi seçilmiştir. Ülkemizde sayısı 18’i bulan sakin şehirlerin, dünya genelinde 31 ülkede 278 üyesi bulunmaktadır. İnsanların bu kentleri görme ve/veya yaşama istekleri, bu kentlerin tanınırlığını artırmıştır. Bu kapsamda Perşembe ilçesinde yaşayan üniversite çalışanları, turizm alanında kamu ve özel sektör çalışanları ile görüşülmüştür.
Yarı yapılandırılmış görüşme tekniğine göre hazırlanmış, iki bölümden oluşan mülakat forumu vasıtasıyla ve Covid-19 pandemisi sebebiyle görüşmeler kısıtlı imkanlar dahilinde gerçekleştirilmiştir. Akademisyenler ve turizm çalışanlarının sakin şehirlerin (Cittaslow) hareketinin önemini kavradıkları, destinasyon pazarlamasında önemli bir rol oynadığını belirtmişlerdir. Ayrıca kentin sahip olduğu özelliklerin tanıtılması hususunda değişik öneriler getirilmiştir.

Kaynakça

  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2007). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, 226, Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Çelebi, E. (2006). Günümüz Türkçesiyle Evliya Çelebi Seyahatnamesi, (Haz. Zekeriya Kurşun, Yücel Dağlı ve Seyit Ali Kahraman), (2. Basım). İstanbul: Yapı redi Yayınları.
  • Çelik, A., (2002). Perşembe’de şehirsel gelişme, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Ekinci, İ. (2013). Karadeniz’de Ayanlar ve Denizcilik. Karadeniz Araştırmaları, 37, 15-49.
  • Halaçoğlu, Y. (1982). Osmanlı İmparatorluğu’nda menzil teşkilatı ve yol sistemi, Yayınlanmamış Doçentlik Tezi, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, İstanbul.
  • Ispas, A. (2008). The Tourism Destination Marketing- A Mandatory Course For The Students Of Tourism, Journal of Faculty of Economics, (4), 990-995.
  • Karagöz, R. (2003). Canikli Ali Paşa. Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayını.
  • Kotler, P. (1999). Kotler On Marketing: How to Create, Win and Dominate Markets. New York: The Free Press.
  • Kotler, P. and Armstrong, G. (2018). Principles of Marketing (17. Basım) Person Higher Education, Hoboken.
  • Morrison, A. M. (2018). Marketing and Managing Tourism Destinations (5. Basım), Londra: Routledge.
  • Öter, Z. ve Özdoğan, O. N. (2005). Kültür Amaçlı Seyahat Eden Turistlerde Destinasyon İmajı: Selçuk-Efes Örneği, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16 (2), 127-138.
  • Özdemir, Ş. (2005). Takalar ve Tayfalar, 495-511, Ankara: Orta Karadeniz Kültürü Sempozyumu.
  • Taş, M. (2019). Destinasyon imaj algısı ve sürdürülebilir destinasyon pazarlaması: Kemaliye Destinasyonu Örneği, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sakarya.
  • Wahab, S., Crampon, L. J. and Rothfield, L.M. (1976). Tourism Marketing. London: Tourism International Press.
  • Yıldırım, A. ve Karaahmet, A. (2013). Yavaş Şehir Hareketinin Kent İmajına Katkısı: Ordu-Perşembe Örneğinin Yerel Basın Üzerinden Analizi, Sosyal ve Beşerî Bilimler Dergisi, 5(1), 11-20.
  • Yolalıcı, M. Emin. (2005). Ordu Kazası’nın Eğitim ve Öğretim Yapısı (XX. Yüzyıl Başları), Orta Karadeniz Kültürü Sempozyumu, 567-573, Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • URL -1 persembe.gov.tr/persembe-harita, [Erişim Tarihi: 16.02.2022].
  • URL -2 http://www.persembe.bel.tr/2021/01/08/tarihce, [Erişim Tarihi: 16.02.2022].
  • URL -3 https://www.persembe.bel.tr/austalia/, [Erişim Tarihi: 16.02.2022].
  • URL -4 https://ordu.ktb.gov.tr/TR-130460/efirli-camii-ve-mezarligi-persembeordu.html, [Erişim Tarihi: 18.12.2022].
  • URL -5 https://www.orducu.com/fotograflar-album-fotograf-20-12.html, [Erişim Tarihi: 18.02.2022]
  • URL -6 http://www.persembe.bel.tr/2021/01/08/gezilecek-yerler/, [Erişim Tarihi: 18.02.2022].
  • Perşembe Belediyesi, http://www.persembe.bel.tr/2021/01/08/tarihce, [Erişim Tarihi: 18.12.2021].
  • TDK, http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK., [Erişim Tarihi: 18.12.2022].
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatih Türkmen 0000-0001-6716-7399

Emre Can Oranlı 0000-0001-9400-1554

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Türkmen, F., & Oranlı, E. C. (2022). SAKİN ŞEHİRLERİN SÜRDÜRÜLEBİLİR DESTİNASYON PAZARLAMASI ÜZERİNDE ETKİLERİ: PERŞEMBE İLÇESİ ÖRNEĞİ. Safran Kültür Ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(1), 60-83.
AMA Türkmen F, Oranlı EC. SAKİN ŞEHİRLERİN SÜRDÜRÜLEBİLİR DESTİNASYON PAZARLAMASI ÜZERİNDE ETKİLERİ: PERŞEMBE İLÇESİ ÖRNEĞİ. saktad. Nisan 2022;5(1):60-83.
Chicago Türkmen, Fatih, ve Emre Can Oranlı. “SAKİN ŞEHİRLERİN SÜRDÜRÜLEBİLİR DESTİNASYON PAZARLAMASI ÜZERİNDE ETKİLERİ: PERŞEMBE İLÇESİ ÖRNEĞİ”. Safran Kültür Ve Turizm Araştırmaları Dergisi 5, sy. 1 (Nisan 2022): 60-83.
EndNote Türkmen F, Oranlı EC (01 Nisan 2022) SAKİN ŞEHİRLERİN SÜRDÜRÜLEBİLİR DESTİNASYON PAZARLAMASI ÜZERİNDE ETKİLERİ: PERŞEMBE İLÇESİ ÖRNEĞİ. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi 5 1 60–83.
IEEE F. Türkmen ve E. C. Oranlı, “SAKİN ŞEHİRLERİN SÜRDÜRÜLEBİLİR DESTİNASYON PAZARLAMASI ÜZERİNDE ETKİLERİ: PERŞEMBE İLÇESİ ÖRNEĞİ”, saktad, c. 5, sy. 1, ss. 60–83, 2022.
ISNAD Türkmen, Fatih - Oranlı, Emre Can. “SAKİN ŞEHİRLERİN SÜRDÜRÜLEBİLİR DESTİNASYON PAZARLAMASI ÜZERİNDE ETKİLERİ: PERŞEMBE İLÇESİ ÖRNEĞİ”. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi 5/1 (Nisan 2022), 60-83.
JAMA Türkmen F, Oranlı EC. SAKİN ŞEHİRLERİN SÜRDÜRÜLEBİLİR DESTİNASYON PAZARLAMASI ÜZERİNDE ETKİLERİ: PERŞEMBE İLÇESİ ÖRNEĞİ. saktad. 2022;5:60–83.
MLA Türkmen, Fatih ve Emre Can Oranlı. “SAKİN ŞEHİRLERİN SÜRDÜRÜLEBİLİR DESTİNASYON PAZARLAMASI ÜZERİNDE ETKİLERİ: PERŞEMBE İLÇESİ ÖRNEĞİ”. Safran Kültür Ve Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 5, sy. 1, 2022, ss. 60-83.
Vancouver Türkmen F, Oranlı EC. SAKİN ŞEHİRLERİN SÜRDÜRÜLEBİLİR DESTİNASYON PAZARLAMASI ÜZERİNDE ETKİLERİ: PERŞEMBE İLÇESİ ÖRNEĞİ. saktad. 2022;5(1):60-83.