Araştırmanın amacı, Bayburt’un coğrafi işaretli yiyecek ve içeceklerinin gastronomi turizmi açısından incelenmesidir. Araştırma, Bayburt’ta faaliyet gösteren restoran işletmelerinin yöneticileri veya şefleri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formundan yararlanılmıştır. Katılımcılardan elde edilen veriler, betimsel ve içerik analizi veri analiz yöntemleriyle incelenmiştir. Araştırmada ortaya çıkan sonuçlara göre, yiyecek içecek işletmesi yöneticileri ve şeflerinin coğrafi işaret kavramıyla ilgili farkındalık düzeylerinin düşük olduğu ve işletmelerinde coğrafi işaretli ürünlere çok fazla yer vermedikleri sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca bu ürünlerin tanıtım ve pazarlanma faaliyetlerinin yetersiz olduğu gözlemlenmektedir. Araştırmada, yönetici ve şeflerin özellikle turizm yoğunluğunun yaşandığı yaz aylarında çokça talep gören coğrafi işaretli ürünlere işletmelerinde daha fazla yer verme eğilimi gösterdikleri belirlenmiştir. Ayrıca ortaya çıkan bir diğer sonuca göre, Bayburt’ta turistik hareketliliğin sınırlı olması nedeniyle coğrafi işaretli ürünler işletme menülerinde çok fazla yer bulamamaktadır. Araştırmada elde edilen sonuçlar doğrultusunda, işletmelerin menülerinde coğrafi işaretli ürünlere daha fazla yer verilmesi ve bu ürünlere yönelik tanıtım ve pazarlama faaliyetlerinin artırılması tavsiye edilmektedir.
Coğrafi işaret Yiyecek içecek işletmeleri Gastronomi turizmi Bayburt.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Rekreasyon, Tatil ve Turizm Coğrafyası, Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 6 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 19 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 1 |