BibTex RIS Kaynak Göster

Doğu'yu Batı'ya Doğru Heykelle Yorumlamak ve Isamu Noguchi

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 2, 163 - 186, 01.08.2012

Öz

Bu çalışma ile Noguchi’nin yaşamının, sanat anlayışı ve estetik tavrına etkisi ana hatlarıyla irdelenerek; onun yapıtlarının biçimsel oluşumları ile yaşam tarzı, doğayı yorumlayışı ve insan kavramına yaklaşımı arasındaki yakın bağ ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Özellikle de Noguchi’nin hem Doğu hem de Batı kültürü tarafından biçimlenen kimliğinin, sanatına ve kendisini var etme sürecine kattığı özgünlük araştırılmıştır. 

Kaynakça

  • ALTSHULER, Bruce, 1994,“Introduction”, Isamu Noguchi Essays and Conversations, Editörler: Diane Apostolos-Cap- padona, Bruce Altshuler, Margaret Rennolds Chace, Harry N. Abrams Inc., New York, s. 92-93.
  • BARAZ, Yahşi, 2008, “Ölümsüzlüğün Özgün Formları Isamu Noguchi” http://lebriz.com/pages/lsd.aspx?lang=TR&sectionID=6&articleID=346&bhcp=1 (Erişim Tarihi: 22 / 03 / 2010).
  • NOGUCHI, Isamu, 1949, “Towards a Reintegration of the Arts”, College Art Journal, Vol.9, No.1 (Autumn, 1949), College Art Association, s. 59-60. http://www.jstor.org/stable/773092 (Erişim Tarihi: 25 / 06 / 2010)
  • NOGUCHI, Isamu, 1999, “İçsel Varlıkların Biçim Bulması”, (A Sculptor’s World) Çev. Ecehan Balta, Plastik Sanatlar Bülteni ARK, Haziran-Eylül, Çağdaş Heykeltıraşlar Derneği Yay., Ankara, s. 4-5.
  • LEE, Sherman E., 1994, “Isamu Noguchi: A Recollection”, Isamu Noguchi Essays and Conversations, Editörler: Diane Apostolos-Cappadona, Bruce Altshuler, Margaret Rennolds Chace, Harry N. Abrams Inc., New York, s. 9.
  • LYFORD, Amy, 2003, “Noguchi, Sculptural Abstraction, and the Politics of Japanese American Internment”, Art Bulletin, Vol.85, No.1 (Mar., 2003), Los Angeles, s. 137-151. http://www.jstor.org/stable/3177330 (Erişim Tarihi: 25 / 06 / 2010)
  • WINTHER, Bert, 1994, “The Rejection of Isamu Noguchi’s Hiroshima Cenotaph: A Japanese American Artist in Occupied Japan”, Art Journal, Vol.53, No.4, Sculpture in Postwar Europe and America, 1945-59, (Winter, 1994), College Art Associ- ation, s. 23-27. http://www.jstor.org/stable/777557 (Erişim Tarihi: 25 / 06 / 2010)
  • RUBIN, Edward, 2009, “Spirit and Matter Written In Stone: Isamu Noguchi at the Yorkshire Sculpture Park”, Huma 3 Reviews: Art Criticism-Thursday, January 22. http://www.huma3.com/huma3-eng-reviews-id-342.html (Erişim Tarihi: 30 / 03 / 2011)

Interpreting East Toward West Through The Sculpture and Isamu Noguchi

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 2, 163 - 186, 01.08.2012

Öz









This study aims to define the impact of Noguchi’s life on his art and aesthetic attitude as well as to explore the relationship between the form of his art work and
way of life, his interpretation of nature and human concept. In particular, the
study investigates how Noguchi’s unusual identity, which encompasses both East
and West, influenced the development of his art and character. 





Kaynakça

  • ALTSHULER, Bruce, 1994,“Introduction”, Isamu Noguchi Essays and Conversations, Editörler: Diane Apostolos-Cap- padona, Bruce Altshuler, Margaret Rennolds Chace, Harry N. Abrams Inc., New York, s. 92-93.
  • BARAZ, Yahşi, 2008, “Ölümsüzlüğün Özgün Formları Isamu Noguchi” http://lebriz.com/pages/lsd.aspx?lang=TR&sectionID=6&articleID=346&bhcp=1 (Erişim Tarihi: 22 / 03 / 2010).
  • NOGUCHI, Isamu, 1949, “Towards a Reintegration of the Arts”, College Art Journal, Vol.9, No.1 (Autumn, 1949), College Art Association, s. 59-60. http://www.jstor.org/stable/773092 (Erişim Tarihi: 25 / 06 / 2010)
  • NOGUCHI, Isamu, 1999, “İçsel Varlıkların Biçim Bulması”, (A Sculptor’s World) Çev. Ecehan Balta, Plastik Sanatlar Bülteni ARK, Haziran-Eylül, Çağdaş Heykeltıraşlar Derneği Yay., Ankara, s. 4-5.
  • LEE, Sherman E., 1994, “Isamu Noguchi: A Recollection”, Isamu Noguchi Essays and Conversations, Editörler: Diane Apostolos-Cappadona, Bruce Altshuler, Margaret Rennolds Chace, Harry N. Abrams Inc., New York, s. 9.
  • LYFORD, Amy, 2003, “Noguchi, Sculptural Abstraction, and the Politics of Japanese American Internment”, Art Bulletin, Vol.85, No.1 (Mar., 2003), Los Angeles, s. 137-151. http://www.jstor.org/stable/3177330 (Erişim Tarihi: 25 / 06 / 2010)
  • WINTHER, Bert, 1994, “The Rejection of Isamu Noguchi’s Hiroshima Cenotaph: A Japanese American Artist in Occupied Japan”, Art Journal, Vol.53, No.4, Sculpture in Postwar Europe and America, 1945-59, (Winter, 1994), College Art Associ- ation, s. 23-27. http://www.jstor.org/stable/777557 (Erişim Tarihi: 25 / 06 / 2010)
  • RUBIN, Edward, 2009, “Spirit and Matter Written In Stone: Isamu Noguchi at the Yorkshire Sculpture Park”, Huma 3 Reviews: Art Criticism-Thursday, January 22. http://www.huma3.com/huma3-eng-reviews-id-342.html (Erişim Tarihi: 30 / 03 / 2011)
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Olcay Ataseven

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ataseven, O. (2012). Doğu’yu Batı’ya Doğru Heykelle Yorumlamak ve Isamu Noguchi. Sanat Ve Tasarım Dergisi, 2(2), 163-186.