Bu makalede yazının görsel sanatlardaki temsili üzerinde durularak yazının okunmazlığının incelenen yapıtlar içerisinde ne şekilde ele alındığı tartışılacaktır. Yazının plastik sanatlardaki varlığının sanat tarihi içerisinde çeşitlilik gösterdiği görülür. Dil, anlam
ve içerik ile olan ilişkisini yitirdiğinde yazı yapıtlarda kendi plastiğiyle beraber yapıtı oluş-
turan elemanlardan biri olarak kendisine yer bulur.
Yazının yapıt içerisinde okunmaz olarak kullanılması ile beraber ortaya çıkan yazının kendi plastiğinin yapıt içerisindeki konumu ve temsili üzerinden gerçekleştirilen bu
incelemede yazının yapıt içerisinde günümüze kadar geçirdiği değişimler birkaç sanatçı
üzerinden detaylandırılarak farklı kullanım yöntemleri üzerinden örneklenmiştir.
This article is going to discuss the approach of how the writing’s illegibility takes place
in a work by putting the emphasis on writing’s representation in visual arts. Writing’s
presence in plastic arts manifests itself in various ways in art history. When writing loses
its relation with language, meaning and content, it finds its place as an element forming
up the work with its own plastic.
This research, based on the position of the writing’s own plastic manifesting itself with
the illegible use of itself in a work and its’ representation, details the alteration of the
writing’s place in a work throughout time over a number of artists and different methodic
uses.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 2 |