BibTex RIS Kaynak Göster

Mimarlık Eğitiminde Temel Tasarım Dersinde Öğrencilerin Başarıları ve Öğrenme Stilleri İlişkisi

Yıl 2016, Sayı: 17, 139 - 156, 29.10.2016
https://doi.org/10.18603/std.00998

Öz

Schön (1985), geleneksel sınıf sisteminden çeşitli yönleri ile farklılaşan mimari tasarım stüdyosu ile ilk defa karşılaşan öğrencinin geçmiş yaşamında bilmediği yeni bir dil ile tanıştığını ve eğitim sürecinin hedefinin temelde bu dilin öğretilmesine yönelik olduğunu ifade etmektedir. Tasarım stüdyosunun bu şekilde yapılanması, öğrenciye bilgi işleme süreci yoluyla düşüncelerin özgürce dışavurumunu ve paylaşımını sağlayan bir ortam yaratır. Bu düşünceden hareketle çalışma, temel tasarım stüdyosunda farklı öğrenme stillerine bireylerin çalışmaları ile başarı durumları arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Kolb’un Öğrenme Stili Envanteri kullanılarak farklı öğrenme stilleri belirlenen mimarlık birinci sınıf öğrencilerinin, temel tasarım stüdyosu çalışmalarındaki başarı durumları arasında farklılıklar olduğu görülmüştür. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

E. Elif Özdemir

Yayımlanma Tarihi 29 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Özdemir, E. E. (2016). Mimarlık Eğitiminde Temel Tasarım Dersinde Öğrencilerin Başarıları ve Öğrenme Stilleri İlişkisi. Sanat Ve Tasarım Dergisi(17), 139-156. https://doi.org/10.18603/std.00998
AMA Özdemir EE. Mimarlık Eğitiminde Temel Tasarım Dersinde Öğrencilerin Başarıları ve Öğrenme Stilleri İlişkisi. Sanat ve Tasarım Dergisi. Temmuz 2016;(17):139-156. doi:10.18603/std.00998
Chicago Özdemir, E. Elif. “Mimarlık Eğitiminde Temel Tasarım Dersinde Öğrencilerin Başarıları Ve Öğrenme Stilleri İlişkisi”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, sy. 17 (Temmuz 2016): 139-56. https://doi.org/10.18603/std.00998.
EndNote Özdemir EE (01 Temmuz 2016) Mimarlık Eğitiminde Temel Tasarım Dersinde Öğrencilerin Başarıları ve Öğrenme Stilleri İlişkisi. Sanat ve Tasarım Dergisi 17 139–156.
IEEE E. E. Özdemir, “Mimarlık Eğitiminde Temel Tasarım Dersinde Öğrencilerin Başarıları ve Öğrenme Stilleri İlişkisi”, Sanat ve Tasarım Dergisi, sy. 17, ss. 139–156, Temmuz 2016, doi: 10.18603/std.00998.
ISNAD Özdemir, E. Elif. “Mimarlık Eğitiminde Temel Tasarım Dersinde Öğrencilerin Başarıları Ve Öğrenme Stilleri İlişkisi”. Sanat ve Tasarım Dergisi 17 (Temmuz 2016), 139-156. https://doi.org/10.18603/std.00998.
JAMA Özdemir EE. Mimarlık Eğitiminde Temel Tasarım Dersinde Öğrencilerin Başarıları ve Öğrenme Stilleri İlişkisi. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2016;:139–156.
MLA Özdemir, E. Elif. “Mimarlık Eğitiminde Temel Tasarım Dersinde Öğrencilerin Başarıları Ve Öğrenme Stilleri İlişkisi”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, sy. 17, 2016, ss. 139-56, doi:10.18603/std.00998.
Vancouver Özdemir EE. Mimarlık Eğitiminde Temel Tasarım Dersinde Öğrencilerin Başarıları ve Öğrenme Stilleri İlişkisi. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2016(17):139-56.