Bu çalışmada genç odası mobilya tasarımı ele alınmış ve kullanıcı beklentileri anlaşılarak tasarım kriterleri belirlenmeye çalışılmıştır. Nitel yöntemle gerçekleştirilen bu çalışmada, veriler derinlemesine görüşme tekniği ve yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Katılımcılar, erken ergenlik dönemindeki 15 kız ve 15 erkek ile geç ergenlik dönemindeki 15 kız ve 15 erkek olmak üzere toplam 60 kullanıcıdan oluşmaktadır. Görüşmeler esnasında gençlerin genç odası ürünlerini ne şekilde kullandıklarını anlamak için gençlerden bu ürünlerle “gündüz hayali” etkileşimine girmeleri istenmiştir. Yapılan analizler, gençlerin farklı kullanım alternatifleri olan, teknoloji ile uyumlu, kolay erişilebilir ve dar hacimlere çözüm getiren beklentilere sahip olduklarını ortaya koymuştur. Ürün grubunun renklerinin değişebilmesi, dağınıklığı gizlemeye yardımcı olması, form olarak farklılaşması, ihtiyaç duyulduğunda depolama alanının artırılabilmesi ve dar hacimlere uygun tasarlanması kız kullanıcıların öncelikli beklentileriyken, erkek kullanıcıların öncelikli beklentileri teknoloji ile uyumlu tasarlanmış ürünlerdir. Yaş faktörüne göre ise 15 yaş altı kullanıcıların daha kolay erişim özellikleri aradıkları bulunmuştur.
Genç Odası Kullanıcı Beklentisi Kullanıcı Odaklı Tasarım Mobilya Tasarımı Kullanıcı Araştırması
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 24 |