Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ulusal Tiyatroların Logo Tasarımlarında Değişen Biçem ve Anlam

Yıl 2022, Sayı: 30, 105 - 126, 06.12.2022

Öz

Tiyatro ve görsel iletişim tasarımı, kültürel verileri görsel bir dille ifade etme bağlamında benzer dinamiklere
sahip disiplinler olarak düşünülebilir. Tiyatronun, insanlık tarihinin erken dönemlerine dayanan köklü
geçmişi, birden fazla duyuya, eş zamanlı dokunma yetisi ve toplumun kültürel kodlarını yansıtabilme gücü
ile birçok sanat dalı arasında ayrı bir yere konumlandığı söylenebilir. İnsanlığın imgelerle iletişim kurma
ihtiyacı duyduğu ilk andan bu yana var olan grafik tasarımın, izlek ile izleyen arasında kurduğu kavramsal
veri transferi algoritması, bu iki ifade biçiminin kesişim noktasıdır. Tiyatroların, küçük gruplar halinde
başlayan etkinliklerden, önce bölgesel birimlere daha sonra şehir ve ulusal ölçekte izleyicilerle buluşabilir
güce ulaşması, grafik tasarım anlamında da gereksinimleri beraberinde getirmiştir. Küresel ölçekte yaşanan
kurumsallaşma süreci, tiyatroların da onları ulusal seviyede temsil edebilecek kurumsal kimlik tasarımı
ihtiyacını gündeme getirmiştir. Kurumsal kimliği oluşturan bileşenler arasında logonun, birçok nitel ve
nicel girdiyi yansıtma görevini üstlendiği açıktır. Bu araştırma, ulusal tiyatroların kurumsal kimliklerinde
kullandıkları logoları, grafik tasarım bağlamında incelemektedir. Toplumsal yapının etkisinde şekillenen
öncül örneklerden, gelişen teknoloji ve kurumsallaşma düşüncesi ile yeniden tanımlanan günümüz grafik
tasarım biçeminin logo tasarımlarına yansıdığı çalışmalara kadar geçen süreç, sebep sonuç ilişkileri
açısından değerlendirilmiştir. Bu sebeple, kronolojik anlamda değerli veya tasarım problemine yaklaşımı
niteliği ile alternatif bakış açısına sahip olduğu düşünülen örnekler üzerinden çözümlemeler yapılmıştır.

Yıl 2022, Sayı: 30, 105 - 126, 06.12.2022

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İbrahim Halil Özkirişçi

Yayımlanma Tarihi 6 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 30

Kaynak Göster

APA Özkirişçi, İ. H. (2022). Ulusal Tiyatroların Logo Tasarımlarında Değişen Biçem ve Anlam. Sanat Ve Tasarım Dergisi, -(30), 105-126. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1215208
AMA Özkirişçi İH. Ulusal Tiyatroların Logo Tasarımlarında Değişen Biçem ve Anlam. Sanat ve Tasarım Dergisi. Aralık 2022;-(30):105-126. doi:10.18603/sanatvetasarim.1215208
Chicago Özkirişçi, İbrahim Halil. “Ulusal Tiyatroların Logo Tasarımlarında Değişen Biçem Ve Anlam”. Sanat Ve Tasarım Dergisi -, sy. 30 (Aralık 2022): 105-26. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1215208.
EndNote Özkirişçi İH (01 Aralık 2022) Ulusal Tiyatroların Logo Tasarımlarında Değişen Biçem ve Anlam. Sanat ve Tasarım Dergisi - 30 105–126.
IEEE İ. H. Özkirişçi, “Ulusal Tiyatroların Logo Tasarımlarında Değişen Biçem ve Anlam”, Sanat ve Tasarım Dergisi, c. -, sy. 30, ss. 105–126, 2022, doi: 10.18603/sanatvetasarim.1215208.
ISNAD Özkirişçi, İbrahim Halil. “Ulusal Tiyatroların Logo Tasarımlarında Değişen Biçem Ve Anlam”. Sanat ve Tasarım Dergisi -/30 (Aralık 2022), 105-126. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1215208.
JAMA Özkirişçi İH. Ulusal Tiyatroların Logo Tasarımlarında Değişen Biçem ve Anlam. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2022;-:105–126.
MLA Özkirişçi, İbrahim Halil. “Ulusal Tiyatroların Logo Tasarımlarında Değişen Biçem Ve Anlam”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, c. -, sy. 30, 2022, ss. 105-26, doi:10.18603/sanatvetasarim.1215208.
Vancouver Özkirişçi İH. Ulusal Tiyatroların Logo Tasarımlarında Değişen Biçem ve Anlam. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2022;-(30):105-26.