Değişim ve ilerlemenin çok hızlı bir ivmede olduğu yirmi birinci yüzyılda en çok ihtiyaç duyulan alanlardan biri şüphesiz ki eğitimdir. İnsanın sosyal, kültürel ve toplumsal bir çevrede yaşarken psikolojik şartları ve biyolojik gelişiminin önemi dikkate değer bir hal almıştır. Özellikle eğitim boyutunda; bireyin bütünsel gelişimi, çocukluk deneyimleri, davranış kalıpları ileride ruhsal ve fiziksel açıdan sağlıklı olabilmesi adına önem teşkil eder. Bireyin bütünsel gelişimi adına fikir insanlarının düşünceleri eğitsel manada dikkate alınmalıdır. Bu bağlamda; Freud ile Freud’ un eğitime yönelik düşünceleri analiz edilmeli; eğitim uygulamalarına dahil edilmelidir. Günümüze kadar Freud’ un zihin dünyasını keşfetmeye çabalayan bilim adamları da dahil, azınlıkta olan bir kesim onun orijinal çalışmalarını okuyarak yorumlamaya çalışmıştır. Freud’ un kendi dünyasında belirli bir zihin şablonu içerisinde kalmasına rağmen mücadeleci kişiliği ve ömrünün sonuna kadar sürekli çalışması, karşıt görüşlü birçok meslektaşının ve çevresinin onu yargılamasına rağmen tüm hayatını bilime adaması eserlerini anlamak için yeterli sebeplerdir. Psikanalist- nörolog Freud’ u objektif ve bütünsel açıdan değerlendirmek eğitim hakkındaki görüşlerini yakalamak için gereklidir. Bu noktada, Freud’ u ve onun fikirlerini tarafsız bir biçimde sorgulayabilmek adına teorilerini anlamaya çalışmak, onun görüşlerinin eğitim dünyasına nasıl yansıyabileceğini gösterebilmek adına bu çalışma yapılmıştır.
Sigmund Freud Freud ve Görüşleri Psikoanaliz Freud ve Kuramları Freud ve Eğitim Sigmund Freud, Freud ve Görüşleri, Psikoanaliz, Freud ve Kuramları, Freud ve Eğitim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Ocak 2023 |
Kabul Tarihi | 29 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.
Derginin tüm içeriğine açık erişim sağlanmaktadır. Yayınlanan makaleler öncelikle İThenticate programında taranmaktadır.
Dergimizde
yayınlanan makalelerin sorumluluğu yazara ait olup, tüm telif hakları Şarkiyat İlmi Araştırmalar Dergisi’ne devrolunmuştur.