Okul öncesinde değerler bazı
yöntem ve tekniklerle öğretilebilir mi? Okul öncesinde değerler eğitimi için
hangi yöntem ve teknikler kullanılmalıdır? Okul öncesi değerler eğitiminde
kullanılan yöntem ve teknikler nelerdir? Soruları etrafında bu araştırma odaklanmaktadır.
Araştırma nitel olarak tasarlanmıştır. Bu
araştırmanın deseni olgubilim (fenomenoloji)’dir. Bu araştırmada amaçlı örnekleme tekniği kullanılmıştır. Evren açısında Mardin il
merkezi ve örneklem için de okul öncesi öğretmenleri tercih edilmiştir.
Araştırmaya katılanlar üzerinde gözlem tekniği
uygulanmıştır. Bu çalışma yarı-yapılandırılmış bir çalışmadır. Araştırmacı
katılımcılarla görüşerek araştırma isteğini bildirmiştir. Öğretmenler,
istedikleri değer türünü kendileri seçmiş ve seçtikleri değer türünü öğretmek
için uygun buldukları yöntem ve tekniği kendileri belirlemiştir.
Katılımcılardan alınan izin ile etkinlikler kamera kaydı ile kaydedilmiştir.
Kamera kaydından elde edilen veriler yazıya aktarılmış ve yazılı olan veriler
ayrı ayrı betimsel analiz yapılarak tematik kodlar oluşturulmuştur. Bulgular
kısmında katılımcıların sınıf etkinliği için tercih ettikleri değerler sorumluluk, dürüstlük, hoşgörü, iyilik, sevgi,
paylaşmak ve saygı’dır. Kullandıkları yöntem ve teknikler ise, eğitici oyunlar, sunum ile
anlatım, hikaye, soru-cevap, drama, rol play, tartışma vb. yöntem ve tekniklerdir. Bu yöntemler, zaman zaman
bazı model, strateji ve taktiklerle zenginleştirilmiştir. Sonuç olarak
rastgele, gelişi güzel yöntem-teknik tercih edildiği gözlenmiştir. Öneri olarak
yöntem ve teknikler daha bilinci seçilmeli, sebep ve sonuçları hesaba
katılmalıdır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 10 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.
Derginin tüm içeriğine açık erişim sağlanmaktadır. Yayınlanan makaleler öncelikle İThenticate programında taranmaktadır.
Dergimizde
yayınlanan makalelerin sorumluluğu yazara ait olup, tüm telif hakları Şarkiyat İlmi Araştırmalar Dergisi’ne devrolunmuştur.