Okul öncesi
öğretmenlerinin din eğitimi hakkında
hazırbulunuşlukları var mıdır? Okul öncesi öğretmenleri din eğitimi hakkında ne
tür bir donamına sahiptir? Okul öncesi öğretmenleri din eğitimi hakkında benzer
mi, yoksa farklı görüşlere mi sahiptir? Bu sorular çalışmanın problemini ortaya
koymaktadır. Okul öncesi öğretmenlerinin din
eğitimi hakkındaki görüşleri nelerdir? Sorusu çalışmanın ana problemidir. Okul
öncesi öğretmenlerinin din eğitimi hakkındaki görüşlerinin nitel bir
araştırmayla incelenmesi de bu çalışmanın amacıdır. Çalışma nitel bir çalışma
olup, olgubilim
(fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu Mardin İl merkezinde
çalışan okul öncesi öğretmenleridir. Katılımcıların 1’i erkek 47’si ise bayan
olup, mesleki deneyimleri 1 ile 15 yıl arasında değişmektedir. Veriler, görüşme
formları ve yüz yüze derinlemesine görüşmeler ile yarı-yapılandırılmış olarak
elde edilmiştir. Veri analizinde tematik analiz tekniğinden yararlanılmıştır.
Çalışma bulguları açısından eldeki verilerden üç ana tema oluşturulmuştur. Bu
temalardan da katılımcılar; okul öncesinde din eğitimi verilemez, verilmelidir,
şartlı verilmelidir ve dördüncü olarak da din eğitimi ailede verilmelidir gibi
dört farklı görüş beyan etmişlerdir. Sonuç olarak okul öncesinde din eğitimi
hakkında öğretmen görüşleri bilimsel bir temele dayanmamakta, öğretmenler
kendilerini ideolojik olarak konumlandırdıkları yerden görüş beyan etmişlerdir.
Çözüm önerisi olarak okul öncesi dönemin gelişim ve öğrenme psikolojisi dikkate
alınmalıdır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2017 |
Kabul Tarihi | 10 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.
Derginin tüm içeriğine açık erişim sağlanmaktadır. Yayınlanan makaleler öncelikle İThenticate programında taranmaktadır.
Dergimizde
yayınlanan makalelerin sorumluluğu yazara ait olup, tüm telif hakları Şarkiyat İlmi Araştırmalar Dergisi’ne devrolunmuştur.