Hukuk idealini ve adalet değerini somutlaştırmakla görevli olan hukukçular, devlet ve toplum hayatı açısından çok önemli roller üstlenirler. Hukukçuların, kendilerinden beklenen bu önemli rolleri gereği gibi yerine getirebilmelerinin yolu, nitelikli bir hukuk eğitiminden geçer. Türkiye’de hukuk eğitimi, nitelikli hukukçuların yetiştirilmesi için elverişli değildir. Hukuk eğitiminde çok ciddi sorunlar mevcuttur. Bu sorunların çözümüne yönelik arayışlar, daha ziyade, hukuk fakültelerinin sayısı ile öğrenci kontenjanının fazlalığı ve öğretim üyesi sayısının yetersizliği gibi niceliğe dair eksiklikler üzerinde odaklaşmaktadır. Oysa, geniş kapsamlı bir hukuk eğitim reformu arayışında sadece niceliğe dair eksiklikler üzerinde değil, hukuk fakültelerindeki programların içeriği ve eğitimin yöntemi gibi doğrudan hukuk eğitiminin niteliğiyle ilgili sorun alanları üzerinde yoğunlaşmak gerekir. Öte yandan, hukuk eğitiminde yaşanan sorunların çözümüne yönelik arayışlar, yargı alanında yaşanan sorunlarla bağlantılı olarak gündeme getirilmektedir. Bu arayışlarda, yargı sorununun çözümünün, hukuk eğitiminde yaşanan sorunların çözümüne bağlanması gibi bir indirgemeci yaklaşım dikkat çekmektedir. Halbuki, nitelikli bir hukuk eğitimi, yargı sorunun çözümünün gerekli şartlarından biridir, yeterli şartı değildir.
Hukuk eğitimi yargı sorunu hukuk eğitim reformu hukuk eğitiminin sorunları ve çözüm önerileri
Legists, who are charged with embodying the ideal of law and the value of justice, undertake very important roles in the life of the state and society. The way for the legists to fulfill these important roles expected of them is possible with a qualified legal education. Legal education in Turkey is is not suitable for the training of qualified legists. There are serious problems in legal education. The search for the solution of these problems mainly focuses on the deficiencies related to quantity such as the number of law faculties, the high student quota and the low number of academicians. However, the search for a comprehensive legal education reform should focus not only on the quantitative shortcomings, but also on the problem areas directly related to the quality of legal education, such as the content of the programs and the method of education in law faculties. On the other hand, the searches for the solution of the problems experienced in legal education are also brought to the agenda in connection with the problems in the jurisdiction. In these searches, a reductionist approach such as the solution of jurisdiction problems can only be possible by solving the problems in legal education stands out. However, a qualified legal education is one of the necessary conditions for the solution of the judicial problem, it is not a sufficient condition.
Legal education judicial problem legal education reform problems and solutions of legal education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2021 |
Kabul Tarihi | 11 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.
Derginin tüm içeriğine açık erişim sağlanmaktadır. Yayınlanan makaleler öncelikle İThenticate programında taranmaktadır.
Dergimizde
yayınlanan makalelerin sorumluluğu yazara ait olup, tüm telif hakları Şarkiyat İlmi Araştırmalar Dergisi’ne devrolunmuştur.