Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE ROLE OF HADITHS IN THE MANIFESTATION OF DIFFERENT ISLAMIC JURISPRUDENTIAL PROVISIONS: THE EXAMPLE OF GHAYLĀN B. SALAMA NARRATIVE

Yıl 2019, Cilt: 11 Sayı: 3, 1112 - 1131, 31.12.2019
https://doi.org/10.26791/sarkiat.613767

Öz

In this study, narrative about Ghaylān b. Salama was married to
ten women when he became a Muslim. Thereupon the Prophet (pbuh) ordered him to
stay married to four of his wives and divorce the rest. In this context, the
current debates on the accuracy of the narrative and the related Islamic
jurisprudential provisions are discussed. Because two contradictory opinions
were asserted regarding the situation of the person who married more than four
women before becoming a Muslim. According to the first opinion, a person who is
in this situation will keep four of his wives after he becomes a Muslim and
will divorce the others. According to the second, if the man gets married more
than one woman under a single contract, all women's marriage will be invalid,
and they will be divorced. However, if they are married under different
contracts, then the person should prefer the first four women and divorce the
others. Some scholars, Imam Shafi'i in particular, defended the first opinion,
whereas the others such as Imam Abu Hanifa, accepted this narrative as defected
and defended the second opinion.

Kaynakça

  • Ahmed b. Hanbel, Ebû Abdillâh Ahmed b. Muhammed b. Hanbel eş-Şeybânî el-Mervezî, Müsned. Beyrut: Müessesetü’r-Risâle, 2001.Bağdâdî, Hatîb, el-Kifâye fî ilmi’ri-rivâye. Beyrut: Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, 2006.Beyhakî, Ebû Bekr Ahmed b. Hüseyn b. Ali, Ma’rifetü’s-Sünen ve’l-âsâr. Nşr. Abdülmu‘tî Emîn Kale‘cî. 15 Cilt. Dımeşk: Dâru Kuteybe, 1991.Beyhakî, Ebû Bekr Ahmed b. Hüseyn b. Ali, el-Hilâfiyat beyne’l-imâmeyni eş-Şâfiî ve Ebî Hanîfe ve ashâbihî. 8 Cilt. Kâhire: er-Ravda, 2015. Beyhakî, Ebû Bekr Ahmed b. Hüseyn b. Ali, es-Sünenü’l-kübrâ, nşr. Muhammed Abdulkadir Atâ 3. Baskı. 11 Cilt. Beyrut: Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, 2003. Bilen, Mehmet, “Sahih hadisin Tanımı Üzerine”, Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 1 (1999): 247-260.Bilen, Mehmet, İbn Hacer’in Buhârî Savunusu. Ankara: Ankara Okulu, 2013.Buhârî, Ebû Abdillâh Muhammed b. İsmâîl b. İbrâhîm el-Cu‘fî, et-Târîhu’l-Kebîr. Nşr. Mustafa Abdulkadir Ahmed Atâ. 2. Baskı 9 Cilt. Beyrut: Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, 2008.Buhârî, Ebû Abdillâh Muhammed b. İsmâîl b. İbrâhîm el-Cu‘fî, et-Târîhu’l-evset. Nşr. Teysîr b. Sa‘d. 5 Cilt. Riyâd: Dâru’r-Rüşd, 2005.Cessâs, Ebû Bekr Ahmed b. Alî er-Râzî, Şerhu Muhtasar Tahâvî. 8 Cilt. Beyrut: Dâru’l-Beşâiri’l-İslamiye, 2010.Cevzî, Ebû’l-Farac Abdurrahman b. Ali, Kitâbü’l-Mevzûât. Beyrut: Dâru’l-Fikr, 1983.Cezâirî, Tahir, Tevcîhü’n-Nazar ilâ Usûli’l-Eser. Nşr. Abdulfettâh Ebû Gudde, 2. Baskı. Beyrut: Dâru’l-Beşâiri’l-İslâmiyye, 2009.Dârekutnî, Ebü'l-Hasan Alî b. Ömer b. Ahmed, Sünen. 5 Cilt. Beyrut: Müessetü’r-Risâle, 2004.Demircan, Adnan, “Câhiliyye ve Hz. Peygamber Döneminde Çok Kadınla Evlilik”, İstem 1/2 (2003): 9-32.Doğanay, Süleyman, Râvi Tasarruflarının Doğurduğu Problemler. İstanbul: İsam, Yayınları, 2009.Dumeynî, Misrif b. Gurmullah, Hadis’te Metin Tenkidi Metodları. Trc. Çelebi, İlyas-Bebek, Adil-Yücel-Ahmet. İstanbul: Kitabevi Yayınları, 1997.Düzenli, Muhittin, Hadislerde Gizli Kusurlar. İstanbul: İSAM Yayınları, 2016.Ebû Muhammed Alî b. Ahmed b. Saîd b. Hazm el-Endelüsî el-Kurtubî, el-Mühellâ. 12 Cilt. Beyrut: Dâru’l-Fikr, tsz.Engin, Sezai, “Hadisin TashîhindeSened ve Metin Sıhhat ilişkisine İllet ve Şâz Bağlamında Metodolojik Bir Yaklaşım”, Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 17/31 (Haziran 2015): 141-165.Ertürk, Mustafa, Metin Tenkidi. 2. Baskı. Ankara: Fecr Yayınları, 2011.Fahl, Mâhir Yâsîn, Eseru ileli’l-hadîs fî ihtilâfi’l-fukahâ. Ammân: Dâru Ammâr, 2000.Görmez, Mehmet, Sünnet ve Hadisin Anlaşılması ve Yorumlanmasında Metodoloji Sorunu. 5. Baskı. Ankara: OTTO Yayınları, 2014.Habîb, Muhammed b., el-Mühabber. Nşr. Ilse Lichtenstädter. Beyrut: Dâru’l-Âfâki’l-Cedîde,tsz.Hâkim, Ebû Abdillâh Muhammed b. Abdillâh b. Muhammed en-Nîsâbûrî, Ma’rifetü Ulûmi’l-Hadîs. Beyrut: Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, 1977.Hallaq, Wael b., “Nebevi Hadisin Sıhhati: Yapay Bir Problem”, trc. Hüseyin Hansu, HÜİFD 7/9 (2016): 137-151. Irâkī, Ebü’l-Fazl Zeynüddîn Abdürrahîm b. el-Hüseyn b. Abdirrahmân, et-Takyîd ve’l-Îdâh. 5. Baskı. Beyrut: Müessesetü’l-Kütübi’s-Sakâfiyye, 1997. İbn Abdülber, Ebû Ömer Cemâlüddîn Yûsuf b. Abdillâh b. Muhammed, en-Nemerî, et-Temhîd. Nşr. Mustafa b. Ahmed- Muhammed b. Abdülbekîr. 24 Cilt. Mağrib: Vizâretu Umûm’il-Evkâf, 1387.İbn Ebî Hâtim, Ebû Muhammed Abdurrahmân b. Muhammed b. İdrîs er-Râzî, el-Cerh ve’ta’dîl. Nşr. Mustafa Abdulkadir Ata, 2. Baskı. 10 Cilt. Beyrut: 2010.İbn Ebî Hâtim, Ebû Muhammed Abdurrahmân b. Muhammed b. İdrîs er-Râzî, el-İlel. Nşr. Ebû Ali en-Nazîf. 2 Cilt. Beyrut: Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, 2006.İbn Hacer, Ebü’l-Fazl Şihâbüddîn Ahmed b. Alî b. Muhammed el-Askalânî, Nüzhetü’n-Nazar. Kahire: Dâru İbn Receb, 2006.İbn Hacer, Ebü’l-Fazl Şihâbüddîn Ahmed b. Alî b. Muhammed el-Askalânî, Tehzîbü’t-Tehzîb. 14 Cilt. Beyrut: Dâru’l-Fikr, 1984.İbn Hacer, Ebü’l-Fazl Şihâbüddîn Ahmed b. Alî b. Muhammed el-Askalânî, et-Telhîsü’l-Habîr. 4 Cilt. Beyrut: Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, 1989. İbn Hacer, Ebü’l-Fazl Şihâbüddîn Ahmed b. Alî b. Muhammed el-Askalânî, Muvâfekatü’l-hüber’l-haber fî tahrîci ehâdisi’l- muhtasar. 2 Cilt. Riyad: Mektebetü’r-Rüşd, Riyâd 1993.İbn Kudâme, Ebû Muhammed Muvaffakuddîn Abdullāh b. Ahmed b. Muhammed el-Cemmâîlî el-Makdisî, Muğnî. 10 Cilt. Beyrut: Dâru İhyâi’t-Turâsi’l-Arabî, 1985.İbn Mâce, Ebû Abdillâh Muhammed b. Yezîd Mâce el-Kazvînî, Sünen. Nşr. Arnavut, Şuayp – Mürşid, Adıl-Karabelli-Muhammed Kâmil. 5 Cilt. Beyrut: Dâru’r- Resâili’l-Alemiyye, 2009.İbn Sa‘d, Ebû Abdillâh Muhammed Menî‘ el-Kâtib el-Hâşimî el-Basrî el-Bağdâdî, et-Tabakâtü’l-Kübrâ. Nşr, İhsân Abbâs. 8 Cilt. Beyrut: Dâru Sadr, 1968.İbnü’s-Salâh, Ebû Amr Takıyyüddîn Osmân b. Salâhiddîn Abdirrahmân b. Mûsâ eş-Şehrezûrî, Ma’rifetu Ulûmi’l-Hadîs. 3. Baskı. Beyrut: Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, 2010.Keleş, Ahmet, Hadis İlminde Metin Tenkidi Örnekleri. Ankara: Fecr Yayınları, 2017.Köktaş, Yavuz, “Hadiste İllet: Ümmetin Faziletiyle İlgili Bir Hadîsin Değerlendirilmesi”, Ç.Ü. İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2/2 (Temmuz-Aralık 2002): 41-73.Kudûrî, Ebü’l-Hüseyn Ahmed b. Ebî Bekr Muhammed b. Ahmed, et-Tecrîd. 12 Cilt. Kahire: Dâru’s-Selâm, 2006.Menbecî, Cemâlüddîn Ebû Muhammed Ali b. Ebî Yahyâ, el-Lübâb fî’l-Cem’i beyne’s-Sünne ve’l-kitâb. 2 Cilt. Dımeşk: Dâru’l-Kalem, 1994.Mizzî, Ebû’l-Haccâc Cemâlüddîn Yûsuf b. Abdirrahmân b. Yûsuf, Tehẕîbü’l-kemâl fî esmâʾi’r-ricâl. nşr. Beşşâr Avvâd Maruf. 35 Cilt. Beyurt: Müessesetü’r-Risâle, 1980.Özşenel, Mehmet, İlk Dönem Hadis-Rey Tartışmaları Şeybânî Örneği. 2. Baskı. İstanbul: İFAV Yayınları, 2017.Serahsî, Ebû Bekr Şemsü’l-Eimme Muhammed b. Ebî Sehl Ahmed, el-Mebsût. 30 Cilt. Beyrut: Dâru’l-Ma’rife, 1993.Şâfiî, Ebû Abdillâh Muhammed b. İdrîs b. Abbâs, er-Risâle, nşr. Ahmed Şakir. Kahire: Dâru’l-Hadîs, 2016.Şâfiî, Ebû Abdillâh Muhammed b. İdrîs b. Abbâs, el-Ümm. 8 Cilt. Beyrut: Dâru’l-Ma’rife, 1990.Şâtıbî, İbrahim b. Musa, el-Muvâfekât. 7 Cilt. Kâhire: Dâru İbn Affân, 1997.Tahâvî, Ebû Ca‘fer Ahmed b. Muhammed b. Selâme el-Ezdî el-Hacrî el-Mısrî, Şerhu Maânî’l-Âsâr. 5 Cilt. Kahire: Âlemü’l-Kütüb, 1994.Tirmizî, Ebû Îsâ Muhammed b. Îsâ, Sünen. nşr. Beşşâr Avvâd Marûf. 6 Cilt. Beyrut: Dâru’l-Garbi’l-İslâmî, 1998.Yıldırım, Enbiya, Hadiste Metin Tenkidi. İstanbul: Rağbet Yayınları, 2009.Zehebî, Ebû Abdillâh Şemsüddîn Muhammed b. Ahmed b. Osmân et-Türkmânî el-Fârikī, Siyeru a‘lâmi’n-nubelâ. 18. Cilt. Kahire: Dâru’l-Hadîs 2006.

FARKLI FIKHÎ HÜKÜMLERİN TEZAHÜRÜNDE HADİSLERİN ROLÜ: GAYLÂN B. SELEME RİVAYETİ ÖRNEĞİ

Yıl 2019, Cilt: 11 Sayı: 3, 1112 - 1131, 31.12.2019
https://doi.org/10.26791/sarkiat.613767

Öz

Bu çalışmada, Gaylân b. Seleme’nin Müslüman olduğunda on
kadınla evliyken, Hz. Peygamber’in (s.a.s.) kendisine hanımlarından dördünü
tutmasını, geri kalanları da boşamasını emrettiği rivayet ele alınmıştır. Bu
bağlamda söz konusu rivayetin sıhhati ile ilgili yapılan tartışmalar ve buna
bağlı olarak fıkhî hükümlere değinilmiştir. Zira Müslüman olmadan önce dörtten
fazla kadınla evli olan kişinin durumu ile ilgili birbiriyle çelişen iki farklı
görüş öne sürülmüştür. Birinci görüşe göre bu durumda olan kişi, Müslüman
olduktan sonra hanımlarından istediği dördünü yanında tutacak; diğerlerini ise
zorunlu olarak boşayacaktır. İkinci görüşe göre eğer birden fazla kadının
nikâhı bir akitte kıyılmışsa bütün kadınların nikâhları geçersiz olur ve boş
olurlar. Ancak kadınların nikâhları farklı akitlerde kıyılmışsa o zaman kişinin
ilk dört hanımını tercih etmesi diğerlerini ise boşaması gerekmektedir. İmam
Şâfiî başta olmak üzere bazı âlimler Gaylân b. Seleme rivayetinden hareketle
birinci görüşü; İmam Ebû Hanife gibi bazı âlimler ise söz konusu rivayeti
muallel kabul etmiş ve ikinci görüşü savunmuşlardır.

Kaynakça

  • Ahmed b. Hanbel, Ebû Abdillâh Ahmed b. Muhammed b. Hanbel eş-Şeybânî el-Mervezî, Müsned. Beyrut: Müessesetü’r-Risâle, 2001.Bağdâdî, Hatîb, el-Kifâye fî ilmi’ri-rivâye. Beyrut: Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, 2006.Beyhakî, Ebû Bekr Ahmed b. Hüseyn b. Ali, Ma’rifetü’s-Sünen ve’l-âsâr. Nşr. Abdülmu‘tî Emîn Kale‘cî. 15 Cilt. Dımeşk: Dâru Kuteybe, 1991.Beyhakî, Ebû Bekr Ahmed b. Hüseyn b. Ali, el-Hilâfiyat beyne’l-imâmeyni eş-Şâfiî ve Ebî Hanîfe ve ashâbihî. 8 Cilt. Kâhire: er-Ravda, 2015. Beyhakî, Ebû Bekr Ahmed b. Hüseyn b. Ali, es-Sünenü’l-kübrâ, nşr. Muhammed Abdulkadir Atâ 3. Baskı. 11 Cilt. Beyrut: Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, 2003. Bilen, Mehmet, “Sahih hadisin Tanımı Üzerine”, Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 1 (1999): 247-260.Bilen, Mehmet, İbn Hacer’in Buhârî Savunusu. Ankara: Ankara Okulu, 2013.Buhârî, Ebû Abdillâh Muhammed b. İsmâîl b. İbrâhîm el-Cu‘fî, et-Târîhu’l-Kebîr. Nşr. Mustafa Abdulkadir Ahmed Atâ. 2. Baskı 9 Cilt. Beyrut: Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, 2008.Buhârî, Ebû Abdillâh Muhammed b. İsmâîl b. İbrâhîm el-Cu‘fî, et-Târîhu’l-evset. Nşr. Teysîr b. Sa‘d. 5 Cilt. Riyâd: Dâru’r-Rüşd, 2005.Cessâs, Ebû Bekr Ahmed b. Alî er-Râzî, Şerhu Muhtasar Tahâvî. 8 Cilt. Beyrut: Dâru’l-Beşâiri’l-İslamiye, 2010.Cevzî, Ebû’l-Farac Abdurrahman b. Ali, Kitâbü’l-Mevzûât. Beyrut: Dâru’l-Fikr, 1983.Cezâirî, Tahir, Tevcîhü’n-Nazar ilâ Usûli’l-Eser. Nşr. Abdulfettâh Ebû Gudde, 2. Baskı. Beyrut: Dâru’l-Beşâiri’l-İslâmiyye, 2009.Dârekutnî, Ebü'l-Hasan Alî b. Ömer b. Ahmed, Sünen. 5 Cilt. Beyrut: Müessetü’r-Risâle, 2004.Demircan, Adnan, “Câhiliyye ve Hz. Peygamber Döneminde Çok Kadınla Evlilik”, İstem 1/2 (2003): 9-32.Doğanay, Süleyman, Râvi Tasarruflarının Doğurduğu Problemler. İstanbul: İsam, Yayınları, 2009.Dumeynî, Misrif b. Gurmullah, Hadis’te Metin Tenkidi Metodları. Trc. Çelebi, İlyas-Bebek, Adil-Yücel-Ahmet. İstanbul: Kitabevi Yayınları, 1997.Düzenli, Muhittin, Hadislerde Gizli Kusurlar. İstanbul: İSAM Yayınları, 2016.Ebû Muhammed Alî b. Ahmed b. Saîd b. Hazm el-Endelüsî el-Kurtubî, el-Mühellâ. 12 Cilt. Beyrut: Dâru’l-Fikr, tsz.Engin, Sezai, “Hadisin TashîhindeSened ve Metin Sıhhat ilişkisine İllet ve Şâz Bağlamında Metodolojik Bir Yaklaşım”, Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 17/31 (Haziran 2015): 141-165.Ertürk, Mustafa, Metin Tenkidi. 2. Baskı. Ankara: Fecr Yayınları, 2011.Fahl, Mâhir Yâsîn, Eseru ileli’l-hadîs fî ihtilâfi’l-fukahâ. Ammân: Dâru Ammâr, 2000.Görmez, Mehmet, Sünnet ve Hadisin Anlaşılması ve Yorumlanmasında Metodoloji Sorunu. 5. Baskı. Ankara: OTTO Yayınları, 2014.Habîb, Muhammed b., el-Mühabber. Nşr. Ilse Lichtenstädter. Beyrut: Dâru’l-Âfâki’l-Cedîde,tsz.Hâkim, Ebû Abdillâh Muhammed b. Abdillâh b. Muhammed en-Nîsâbûrî, Ma’rifetü Ulûmi’l-Hadîs. Beyrut: Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, 1977.Hallaq, Wael b., “Nebevi Hadisin Sıhhati: Yapay Bir Problem”, trc. Hüseyin Hansu, HÜİFD 7/9 (2016): 137-151. Irâkī, Ebü’l-Fazl Zeynüddîn Abdürrahîm b. el-Hüseyn b. Abdirrahmân, et-Takyîd ve’l-Îdâh. 5. Baskı. Beyrut: Müessesetü’l-Kütübi’s-Sakâfiyye, 1997. İbn Abdülber, Ebû Ömer Cemâlüddîn Yûsuf b. Abdillâh b. Muhammed, en-Nemerî, et-Temhîd. Nşr. Mustafa b. Ahmed- Muhammed b. Abdülbekîr. 24 Cilt. Mağrib: Vizâretu Umûm’il-Evkâf, 1387.İbn Ebî Hâtim, Ebû Muhammed Abdurrahmân b. Muhammed b. İdrîs er-Râzî, el-Cerh ve’ta’dîl. Nşr. Mustafa Abdulkadir Ata, 2. Baskı. 10 Cilt. Beyrut: 2010.İbn Ebî Hâtim, Ebû Muhammed Abdurrahmân b. Muhammed b. İdrîs er-Râzî, el-İlel. Nşr. Ebû Ali en-Nazîf. 2 Cilt. Beyrut: Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, 2006.İbn Hacer, Ebü’l-Fazl Şihâbüddîn Ahmed b. Alî b. Muhammed el-Askalânî, Nüzhetü’n-Nazar. Kahire: Dâru İbn Receb, 2006.İbn Hacer, Ebü’l-Fazl Şihâbüddîn Ahmed b. Alî b. Muhammed el-Askalânî, Tehzîbü’t-Tehzîb. 14 Cilt. Beyrut: Dâru’l-Fikr, 1984.İbn Hacer, Ebü’l-Fazl Şihâbüddîn Ahmed b. Alî b. Muhammed el-Askalânî, et-Telhîsü’l-Habîr. 4 Cilt. Beyrut: Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, 1989. İbn Hacer, Ebü’l-Fazl Şihâbüddîn Ahmed b. Alî b. Muhammed el-Askalânî, Muvâfekatü’l-hüber’l-haber fî tahrîci ehâdisi’l- muhtasar. 2 Cilt. Riyad: Mektebetü’r-Rüşd, Riyâd 1993.İbn Kudâme, Ebû Muhammed Muvaffakuddîn Abdullāh b. Ahmed b. Muhammed el-Cemmâîlî el-Makdisî, Muğnî. 10 Cilt. Beyrut: Dâru İhyâi’t-Turâsi’l-Arabî, 1985.İbn Mâce, Ebû Abdillâh Muhammed b. Yezîd Mâce el-Kazvînî, Sünen. Nşr. Arnavut, Şuayp – Mürşid, Adıl-Karabelli-Muhammed Kâmil. 5 Cilt. Beyrut: Dâru’r- Resâili’l-Alemiyye, 2009.İbn Sa‘d, Ebû Abdillâh Muhammed Menî‘ el-Kâtib el-Hâşimî el-Basrî el-Bağdâdî, et-Tabakâtü’l-Kübrâ. Nşr, İhsân Abbâs. 8 Cilt. Beyrut: Dâru Sadr, 1968.İbnü’s-Salâh, Ebû Amr Takıyyüddîn Osmân b. Salâhiddîn Abdirrahmân b. Mûsâ eş-Şehrezûrî, Ma’rifetu Ulûmi’l-Hadîs. 3. Baskı. Beyrut: Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, 2010.Keleş, Ahmet, Hadis İlminde Metin Tenkidi Örnekleri. Ankara: Fecr Yayınları, 2017.Köktaş, Yavuz, “Hadiste İllet: Ümmetin Faziletiyle İlgili Bir Hadîsin Değerlendirilmesi”, Ç.Ü. İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2/2 (Temmuz-Aralık 2002): 41-73.Kudûrî, Ebü’l-Hüseyn Ahmed b. Ebî Bekr Muhammed b. Ahmed, et-Tecrîd. 12 Cilt. Kahire: Dâru’s-Selâm, 2006.Menbecî, Cemâlüddîn Ebû Muhammed Ali b. Ebî Yahyâ, el-Lübâb fî’l-Cem’i beyne’s-Sünne ve’l-kitâb. 2 Cilt. Dımeşk: Dâru’l-Kalem, 1994.Mizzî, Ebû’l-Haccâc Cemâlüddîn Yûsuf b. Abdirrahmân b. Yûsuf, Tehẕîbü’l-kemâl fî esmâʾi’r-ricâl. nşr. Beşşâr Avvâd Maruf. 35 Cilt. Beyurt: Müessesetü’r-Risâle, 1980.Özşenel, Mehmet, İlk Dönem Hadis-Rey Tartışmaları Şeybânî Örneği. 2. Baskı. İstanbul: İFAV Yayınları, 2017.Serahsî, Ebû Bekr Şemsü’l-Eimme Muhammed b. Ebî Sehl Ahmed, el-Mebsût. 30 Cilt. Beyrut: Dâru’l-Ma’rife, 1993.Şâfiî, Ebû Abdillâh Muhammed b. İdrîs b. Abbâs, er-Risâle, nşr. Ahmed Şakir. Kahire: Dâru’l-Hadîs, 2016.Şâfiî, Ebû Abdillâh Muhammed b. İdrîs b. Abbâs, el-Ümm. 8 Cilt. Beyrut: Dâru’l-Ma’rife, 1990.Şâtıbî, İbrahim b. Musa, el-Muvâfekât. 7 Cilt. Kâhire: Dâru İbn Affân, 1997.Tahâvî, Ebû Ca‘fer Ahmed b. Muhammed b. Selâme el-Ezdî el-Hacrî el-Mısrî, Şerhu Maânî’l-Âsâr. 5 Cilt. Kahire: Âlemü’l-Kütüb, 1994.Tirmizî, Ebû Îsâ Muhammed b. Îsâ, Sünen. nşr. Beşşâr Avvâd Marûf. 6 Cilt. Beyrut: Dâru’l-Garbi’l-İslâmî, 1998.Yıldırım, Enbiya, Hadiste Metin Tenkidi. İstanbul: Rağbet Yayınları, 2009.Zehebî, Ebû Abdillâh Şemsüddîn Muhammed b. Ahmed b. Osmân et-Türkmânî el-Fârikī, Siyeru a‘lâmi’n-nubelâ. 18. Cilt. Kahire: Dâru’l-Hadîs 2006.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fikret Özçelik 0000-0001-5015-6167

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Kabul Tarihi 12 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 11 Sayı: 3

Kaynak Göster

ISNAD Özçelik, Fikret. “FARKLI FIKHÎ HÜKÜMLERİN TEZAHÜRÜNDE HADİSLERİN ROLÜ: GAYLÂN B. SELEME RİVAYETİ ÖRNEĞİ”. Şarkiyat 11/3 (Aralık 2019), 1112-1131. https://doi.org/10.26791/sarkiat.613767.

Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.
Derginin tüm içeriğine açık erişim sağlanmaktadır. Yayınlanan makaleler öncelikle İThenticate programında taranmaktadır.
Dergimizde yayınlanan makalelerin sorumluluğu yazara ait olup, tüm telif hakları Şarkiyat İlmi Araştırmalar Dergisi’ne devrolunmuştur.


27787