There are many Muslim scholars who
realized this process successfully in the history of Islamic education by
taking our Prophet Muhammad as the role model. Knowing these scholars and
following their examples by making use of what they produced is of great
importance for the Muslim generation. In this respect, one of the Muslim
scholars who came to the forefront is, of course, Ihsan Sureyya Sirma. As of
his childhood, he devoted himself to science, and studied at home and abroad,
and also learned Arabic, Persian, French and English as well as many Islamic
sciences. He did his doctorate education on Islamic history, and received the
titles of Associate Professor, and then, Professor. He always took “Serving
People” as the basis in the context of the principle “Serving People is Serving
the Righteous One” as in the educational activities carried out by the Prophet.
He never consented to injustice, discrimination and oppression, and was able to
stand up against these. Therefore he paid the prices like the disrepute and
dismissal. In the present study, after the life of Ihsan Sureyya Sirma is
mentioned briefly, his journey of knowledge and his teachers who came to the
forefront in this journey, the sciences he studied, his field of
specialization, his scientific activities, and the educational concept he
adopted when he taught his students are mentioned.
Ihsan Sureyya Sirma Education Educational Understanding Educational Activities Scientific Journey
İslam eğitim tarihinde Peygamberimiz Hz. Muhammed’i model alarak bu süreci başarılı bir şekilde yürüten çok sayıda Müslüman âlim bulunmaktadır. Bu âlim kimseleri tanımak ve onların ürettiklerinden yararlanarak onları örnek almak Müslüman nesli için büyük bir önem arz etmektedir. Konumuz bağlamında çağımızda öne çıkan Müslüman âlimlerden biri de İhsan Süreyya Sırma Hoca’dır. O, küçüklüğünden itibaren kendisini adeta ilme adayarak yurtiçinde ve yurtdışında ilim tahsil etmiş ve birçok İslami ilimlerin yanında Arapça, Farsça, Fransızca ve İngilizce dillerini de öğrenmiştir. Özellikle İslam tarihi alanında doktorasını yaprak bu alanda doçent ve profesörlük ünvanlarını almıştır. Hz. Peygamber’in modelliğinde yürüttüğü eğitim ve öğretim faaliyetlerinde “halka hizmet, hakka hizmettir” ilkesi bağlamında her zaman insana hizmeti esas alarak hiçbir zaman haksızlığa, ayrımcılığa ve zulme rıza göstermemiş ve buna karşı dimdik durabilmiştir. Bu nedenle hakkettiği yere getirilmeme ve bulunduğu görevden uzaklaştırılma gibi bedeller ödemiştir. Bu çalışmada İhsan Süreyya Sırma Hoca’nın kısaca hayatına değindikten sonra ilim yolculuğuna ve bu yolculukta öne çıkan hocalarına, eğitim gördüğü ilimlere ve ihtisas alanına, ilmi faaliyetlerine ve yetiştirdiği talebeleri ile benimsediği eğitim anlayışına değinilmektedir.
İhsan Süreyya Sırma Eğitim Eğitim Anlayışı Eğitim Faaliyetleri İlim Yolculuğu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Tema Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2020 |
Kabul Tarihi | 22 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 12 Sayı: 2 |
Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.
Derginin tüm içeriğine açık erişim sağlanmaktadır. Yayınlanan makaleler öncelikle İThenticate programında taranmaktadır.
Dergimizde
yayınlanan makalelerin sorumluluğu yazara ait olup, tüm telif hakları Şarkiyat İlmi Araştırmalar Dergisi’ne devrolunmuştur.