Öğretmenlik birçok açıdan yeterliklere sahip olmayı gerektiren bir meslektir. Öğretmenlik mesleği, ömür boyu devam eden bir kendini geliştirme süreci olmasının yanı sıra temel kazanımların edinildiği bir eğitim süreciyle başlamaktadır. Bu sebepten eğitim sürecinin mahiyeti öğrencilerin mesleğe karşı tutumlarını da etkilemektedir. Öğretmenlik mesleği yeterlik durumu bütün branşlarda olduğu gibi İlahiyat/İslami İlimler Fakültesi mezunu öğrencilerin istihdam alanlarındaki mesleklerde de geçerlidir.
Çalışmada İlahiyat/İslami İlimler Fakültesi 3. ve 4. Sınıflarda okuyan öğrencilerin, salgın sürecinde aldıkları uzaktan eğitimle kendilerini mesleğe ne düzeyde hazır hissettiklerini belirlemek amacıyla; mesleki (Din Görevlisi ve Öğretmenlik) tutumlarıyla öz yeterlik (mesleki ve duygusal) algıları arasındaki ilişki araştırılmıştır.
Araştırmada elde edilen verilerin analiz edilmesiyle öğrencilerin %65.9’u uzaktan eğitimi verimli bulmadıklarını belirtmişlerdir. Öğrencilerin mesleki tutum puanlarıyla öz yeterlik algı puanları arasında pozitif yönlü bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin salgın sürecinde zorunlu uzaktan eğitimden elde ettikleri verimi değerlendirmelerinin; mesleki tutum, mesleki öz yeterlik algılarına etkisinin incelenmesi sonucunda uzaktan eğitimden elde ettikleri verim ile öğrencilerin din görevliliği tutum puanları arasında bir farklılaşma olmadığı görülmüştür. Ancak uzaktan eğitimden elde ettikleri verimi değerlendirme durumlarının öğretmenlik mesleği tutumunda, mesleki ve duygusal öz yeterlik algılarında istatistiki olarak etki ettiği sonucuna ulaşılmıştır.
Salgın sürecinde zorunlu uzaktan eğitim, eğitimin birtakım imkânlarını sınırlandırmıştır. Bu durumun öğrencilerin mesleğe karşı tutumlarını etkilediği ifade edilebilir.
Din Eğitimi Uzaktan Eğitim Öğretmen Yetiştirme Öz Yeterlik Algısı Salgın Dönemi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2022 |
Kabul Tarihi | 31 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 14 Sayı: 2 |
Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.
Derginin tüm içeriğine açık erişim sağlanmaktadır. Yayınlanan makaleler öncelikle İThenticate programında taranmaktadır.
Dergimizde
yayınlanan makalelerin sorumluluğu yazara ait olup, tüm telif hakları Şarkiyat İlmi Araştırmalar Dergisi’ne devrolunmuştur.