Amaç:
Bu çalışmada yatan hasta memnuniyetini değerlendirmeye yönelik geçerli ve
güvenilir bir araç geliştirmek amaçlandı.
Yöntem:
Araştırma kesitsel - tanımlayıcı bir çalışmadır. “Yatan Hasta Memnuniyeti Ölçeği”nin oluşturulması için
araştırmacılar tarafından hastalarla görüşmeler yapıldı. Elde edilen bulgular
ve kapsamlı literatür incelenmesi doğrultusunda madde havuzu (87 madde)
oluşturuldu. Oluşturulan bu madde havuzu yönetici hemşireler ve uzman
hemşirelerin görüşlerine sunuldu. Ölçeğin geçerlilik ve güvenilirlik çalışması
için İstanbul’da bir üniversiteye bağlı tıp fakültesi hastanesinden 1-31
Aralık 2016 tarihleri arasında hizmet alan hasta evreninden 1210 hasta örneklemi seçildi. Kurumdan ve
hastalardan gerekli izinler alındı. Ölçek maddeleri geçerlilik ve güvenilirlik
açısından istatistiksel olarak analiz edildi.
Bulgular:
Araştırmaya katılan hastaların %52,15’i kadın, %31,98’i 45-50 yaş arasında,
%42,48’i lise mezunudur. Ölçeğin yapı geçerliliği analizinde, örneklem yeterlilik ölçümü değeri 0,985
olarak belirlendi. Ölçeği oluşturulan beş alt ölçek, varyansın %73,537’ini
açıklamaktadır. Yapılan analiz sonucu, modelin uygunluğuna ilişkin uyum ölçümü
değeri 0.085 olup, kabul edilebilir uyum göstermektedir. Ölçeğin Cronbach alfa
(α) iç
tutarlık katsayısının 0.98, alt boyutların ise 0,93-0,97 arasında olduğu
bulundu.
Sonuç:
Bu araştırmanın sonucunda 48 maddeden oluşan “Yatan Hasta Memnuniyeti Ölçeği”
geliştirildi. İstatistiksel değerlendirme sonucunda ölçek geçerli ve güvenilir
bulundu.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 19 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.