The study aimed to assess the disaster preparedness level of individuals through the perspective of disaster workers with a focus on andragogy. Qualitative research was conducted using the phenomenology design with a study group of 10 experts from the Trabzon Provincial Disaster and Emergency Management Authority, selected through purposive sampling. Thematic analysis by van Manen was used to analyze the data. The study found that disaster education was the most critical issue in disaster events, emphasizing the need to create awareness through education. The content of disaster education should be interesting to address the resistance of adult individuals, and disaster preparedness should begin at various stages, including simulation training. Education should be sustainable, mandatory, and tailored to regional conditions, supported by visual aids, videos, and public service announcements. Disaster awareness culture should be fostered, and education should be designed to eliminate prejudice among adult individuals. It was further emphasized that individual safety must be ensured before communal safety within the initial 72 hours following a disaster, and having a readily available disaster kit is essential.
Bu araştırmanın amacı andragoji kavramı odağında bireylerin afete hazır olmalarının afet çalışanları perspektifinden değerlendirilmesidir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseninde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu Trabzon İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğünde çalışan alanında uzman 10 kişi oluşturmaktadır. Çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemlerinden tipik durum örneklem yöntemiyle belirlenmiştir. Veriler Van Manen’in tematik analizi ile analiz edilmiştir. Katılımcılar; afet olaylarında en önemli konunun afet eğitimi olduğunu, farkındalığın eğitimlerle oluşturulması gerektiğini, eğitim içeriklerinin ilgi çekici hale getirilmesini, yetişkin bireylerin afet eğitimine katılım gösterme konusunda daha fazla direnç gösterir durumda oldukları, afete hazırlığın birçok evreden başlaması gerektiğini, özellikle simülasyon eğitimlerinin önemli olduğunu, eğitimlerin sürdürülebilir, zorunlu ve bölge şartlarına göre olması gerektiğini, eğitimlerin görseller, videolar ve kamu spotları kanalları aracılığıyla desteklenmesi gerektiği, afet bilinci kültürünün oluşturulması ve eğitimlerin yetişkin bireylerde ön yargıyı uzaklaştırılacak şekilde yapılması gerektiğini, ilk 72 saatin altın saatler olarak nitelendirildiğini önce bireysel sonra toplumsal güvenliğin sağlanması gerektiği ve son olarak afet çantasının hazır bulundurulmasının önemli olduğu ifade edilmektedir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 1 |