efficacy perception of preservice physical education teachers according to some demographic variables, and to determine the relationship between academic motivation and academic self-efficacy perceptions. The study was conducted on 202 preservice physical education teachers (75 female and 127 male) who taught at different grades. In the study, the Academic Motivation Scale and the Academic Self-Efficacy Scale were administered on the participants as the data collection tools. Descriptive statistical methods, t-test, MANOVA, ANOVA and Pearson Correlation tests were used in the data analyses. The results of analyses indicated that both academic motivation and academic self-efficacy perceptions of the particisonucunda, akademik motivasyon düzeyinin cinsiyet değişkenine göre kadın, sınıf değişkenine göre de birinci ve dördüncü sınıfta öğrenim gören katılımcıların lehine farklılaştığı görülmüştür. Akademik öz-yeterlik algısının cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı görülürken sınıf değişkenine göre üçüncü sınıfta öğrenim gören katılımcıların daha yüksek AÖÖ puan ortalamasına sahip olduğu tespit edilmiştir. Diğer taraftan araştırma sonuçları, beden eğitimi öğretmeni adaylarının akademik motivasyon düzeyleri ile akademik öz-yeterlikleri arasında pozitif yönde korelasyonlar olduğunu göstermektedir
Preservice physical education teacher Academic motivation Academic self-efŞcacy
Bu araştırmanın amacı, beden eğitimi öğretmeni The purpose of this study was to analyze perceived adaylarının akademik motivasyon ve akademik levels of academic motivation and academic selföz-yeterlik algılarını bazı değişkenlere göre incelemek ve aralarındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, farklı sınıflarda öğrenim gören 75’i kadın ve 127’si erkek 202 beden eğitimi öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak ‘Akademik Güdülenme Ölçeği’ ve ‘Akademik Öz-Yeterlik Ölçeği’ kullanılmıştır. Veriler, betimsel istatistik yöntemleri, t-testi, MANOVA, ANOVA ve Pearson Korelasyon testleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda, çalışma grubunda yer alan beden eğitimi öğretmeni adaylarının akademik motivasyon düzeylerinin ve akademik öz-yeterlik algılarının orta seviyenin üzerinde olduğu görülmüştür. Araştırma sonucunda, akademik motivasyon düzeyinin cinsiyet değişkenine göre kadın, sınıf değişkenine göre de birinci ve dördüncü sınıfta öğrenim gören katılımcıların lehine farklılaştığı görülmüştür. Akademik öz-yeterlik algısının cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı görülürken sınıf değişkenine göre üçüncü sınıfta öğrenim gören katılımcıların daha yüksek AÖÖ puan ortalamasına sahip olduğu tespit edilmiştir. Diğer taraftan araştırma sonuçları, beden eğitimi öğretmeni adaylarının akademik motivasyon düzeyleri ile akademik öz-yeterlikleri arasında pozitif yönde korelasyonlar olduğunu göstermektedir
Beden eğitimi öğretmeni adayı Akademik motivasyon Akademik öz-yeterlik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2014 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 25 Sayı: 1 |
SPOR BİLİMLERİ DERGİSİYayın hakkı © Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi |