The main purpose of this
study was to examine the self-confidence level of classroom teachers in
teaching physical education and game course. Besides, whether factors such as
gender, class and year of service affect the self-confidence level of teachers
was investigated. This study was conducted at Çankaya District, and 320
teachers (147 female and 173 male) have voluntarily participated in this study.
The self-confidence scale developed by Spittle, Watt, and Spittle (2011) was
used to measure the confidence levels of the classroom teachers in teaching the
physical education and game course. The self-confidence scale, which is adapted
to Turkish, has a 6-point Likert structure and consists of 2 sub-dimensions
(management and planning skills, sports skills). Findings revealed that
classroom teachers had a low level of self-confidence while teaching physical
education and game course (M=4.00, SD=.95). Teachers' confidence level in
management and planning skills (M=4.24, SD=.93) was higher than teaching sports
skills (M=3.23, SD=1.29). Besides, there was no significant difference between
the confidence level of male and female classroom teachers. It was also found
that there was no significant difference between experience year and teachers'
confidence level (Wilks' Lambda =.969, F (6, 630) = 1.65, p > .05), and
between grade level and teachers' self-confidence level (Wilks' Lambda =.987, F
(6, 632) = .682, p > .05). Providing in-service training to classroom
teachers on teaching sports skills in various branches and providing support to
teachers with the help of field experts in management and planning will be
beneficial to increase the effectiveness of the course.
Classroom teachers Physical education and game course Self-confidence Teaching skills
Bu
çalışmanın temel amacı sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve oyun dersi
öğretimi sırasındaki güven seviyelerinin araştırılmasıdır. Buna ek olarak;
cinsiyet, okutulan sınıf ve hizmet yılı gibi faktörlerin öğretmenlerin güven
seviyesine etkisi olup olmadığı araştırılmıştır. Çalışmaya Ankara’nın Çankaya
ilçesinde görev yapan 320 (147 Kadın ve 173 Erkek) sınıf öğretmeni gönüllü
olarak katılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve oyun dersi öğretimi
sırasındaki güven seviyelerini ölçmek için Spittle, Watt ve Spittle (2011)
tarafından geliştirilen ve Türkçeye adapte edilen 6’lı likert yapıya sahip, 2
alt boyutlu (yönetim ve planlama becerileri, spor becerileri öğretimi) kendine
güven ölçeği kullanılmıştır. Sınıf öğretmenlerin ders öğretimi sırasındaki
kendilerine güven seviyesi orta düzeyde bulunmuştur (X=4.00, SS=0.95).
Öğretmenlerin beden eğitimi ve oyun dersindeki yönetim ve planlama becerileri
konusundaki güven seviyeleri (X=4.24, SS=0.93), spor becerileri öğretimi
(X=3.23, SS= 1.29) konusundaki güven seviyesinden daha yüksek çıkmıştır. Kadın
ve erkek sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve oyun dersindeki güven
seviyeleri arasında anlamlı bir fark çıkmamıştır. Öğretmenlerin hizmet
yılı (Wilks’λ= .969, F (6, 630) = 1.65,
p > .05) ve okuttukları sınıf düzeyi (Wilks’ λ= .987, F (6, 632) = .682, p
> .05) ile bu dersin öğretimi sırasındaki kendine güven seviyeleri arasında
da anlamlı bir fark bulunmamıştır. Farklı branşlara yönelik spor öğretim
becerileri konusunda sınıf öğretmenlerine hizmet içi eğitimlerin verilmesi,
yönetim ve planlama konusunda öğretmenlere alan uzmanları yardımı ile destek
sağlanması dersin etkinliğinin artırılması için yararlı olacaktır.
Sınıf öğretmenleri Oyun ve fiziki etkinlikler dersi Özgüven öğretim becerileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Kasım 2019 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 30 Sayı: 3 |
SPOR BİLİMLERİ DERGİSİYayın hakkı © Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi |