Bu çalışma Burdur Devlet Hastanesinde görev yapan doktorların, hastalarıyla iletişim becerilerini tıbbi sekreterler aracılığıyla ölçmek amacıyla hazırlanmıştır.
Çalışmaya 112 tıbbi tıbbi sekreter katılmış olup, bu sekreterlerin
% 55,4’ü evli, % 46,6’sı bekârdır. Aynı zamanda sekreterlerin % 43,8’i ortaöğretim mezunu, % 46,4’ü ön lisans mezunu ve % 8,9’u lisans mezunudur.
Ankete katılan doktorların % 35,7 ’si bayan, % 64,3’ü ise erkek doktorlardan oluşmaktadır.
Çalışma sonucunda, doktorların hastalarıyla iletişim kurarken, hastalarına saygılı davrandıkları, onlara değer verdikleri iletişim engellerini ortadan kaldırarak iletişim süreci için demokratik bir ortam hazırladıkları ortaya çıkmıştır.
This study is prepared to measure the communication skills of Burdur State Hospital doctors with their patients through medical secretaries.
112 medical secretaries are involved in this study and 55.4 % of them are married, 46.6 % of them are single. In addition, 43.8 % of them are high school-graduate, 46.4 % of them have an associate’s degree and 8.9 % of them have bachelor’s degree.
35.7% of the doctors involved in the survey are women and 64,3 % of them are men.
As a result of the study, it is understood that doctors behave in a respectful manner towards their patients while communicating with them, they also value their patients, they prepare a democratic platform for communication process by removing the communication abstacles.
Diğer ID | JA27TU96RY |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 BÜRO YÖNETİMİ I ÖZEL SAYISI |
.