BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’de Girişimciliğin Gelişimi: Girişimciler Üzerinde Nitel Bir Araştırma

Yıl 2012, Sayı: 15, 229 - 247, 01.06.2012

Öz

Bir ülkenin kalkınmasında girişimciliğin artırılması, girişimci özelliklerinin ve niteliğinin geliştirilmesi son derece önemlidir. Başarılı girişimcilik faaliyetleri ülkede istihdam yaratılmasında, ekonomik büyümenin hızlandırılmasında, yeni endüstrilerin ortaya çıkmasında, toplumun değişim ve gelişim sürecinde oldukça işlevseldir. Bu çalışmanın amacı Türkiye’de faaliyet gösteren girişimcilerin, girişimci niteliğin geliştirilmesine yönelik görüşlerini ve önerilerini tespit etmektir. Ayrıca, girişimcilik kültürünün nesilden nesile aktarılmasında nelerin etkili olduğunu ve Türkiye’de girişimci sayısını arttırmak için neler yapılması gerektiğini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda gerekli verilerin elde edilebilmesi için Antalya ilindeki girişimcilerle derinlemesine mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Detaylı verilerin elde edildiği mülakatlar içerik analizi ile incelenerek değerlendirilmiştir.

Kaynakça

  • ACS, Z. J. and VARGA, A., “Entrepreneurship, Agglomeration and Technological Change”, Small Business Economics, 24(3), pp.323334, 2005.
  • AIDIS, R., “Entrepreneurship and Economic Transition”, Tinbergen Institute Disccussion Paper, Amsterdam, 2003.
  • ARSLAN, K. “Üniversiteli Gençlerde Mesleki Tercihler ve Girişimcilik Eğilimleri” Doğuş Üniversitesi Dergisi, 6, pp. 1- 11, 2002.
  • BÖRÜ, D., “Girişimcilik Eğilimi Marmara Üniversitesi İşletme Bölümü Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”, Marmara Üniversitesi Yayın No.733, İstanbul, 2006.
  • CARREE, M. A., THURİK, A. R., “The Impact of Entrepreneurship on Economic Growth”. In Z. J. Acs & D. B. Audretsch (Eds.), “Handbook of Entrepreneurship”, International Handbook Series on Entrepreneurship 5, DOI 10.1007/978-1-4419-1191-9_20, 2003.
  • CORBETT, A. C., HMIELESKI, K. M., “How Corporate Entrepreneurs Think: Cognition, Context, and Entrepreneurial Scripts,” Academy of Management Best Conference Paper, D1-D7, 2005.
  • DAFT, R. L., “The Leadership Experience”, Third Edition, Canada: Thomson South-Western College Publishing, 2005.
  • DAVIDSSON, P., "Determinants of Entrepreneurial Intentions", Jönköping International Business School, Swedish Foundation of Small Business Research, 1-20, (2000).
  • DRUCKER, P. F., “Sonuç İçin Yönetim” (1986), İnkılâp Kitabevi, (Çev. Bülent Toksöz), İstanbul, 1998.
  • DURUKAN, T., “Dünden Bugüne Girişimcilik ve 21. Yüzyılda Girişimciliğin Önemi”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, Cilt 4, Sayı 1, s.25–37, http://girisim.comu.edu.tr/dergiall/eskisyilr/1in2/durukan.pdf, 2000.
  • GEISLER, E., “Middle Managers as Internal Corporate Entrepreneurs: An Unfolding Agenda,” Interfaces, 23/6: 52-63, 1993.
  • GEM, Global Entrepreneurship Monitor, “Executive Report”, http://www.gemconsortium.org/download/1299426307780/GEM%2 0GLOBAL%20REPORT%202010rev.pdf, 2010.
  • GODSEY, L. M., "Gaining Entrepreneurial Perspective: The Impact of Venture Creation Role Models on High School Career Intention", Unpublished Doctorate Dissertation, University of Nebraska, Umi no:3237599, 2006.
  • HERRON, L., “Cultivating Corporate Entrepreneurs,” Human Resource Planning, 15/4: 3-14, 1992.
  • HEWISON, A., BADGER, F., “Taking the Initiative: Nurse Intrapreneurs in the NHS”, Nursing Management-UK, 13/3: 14-19, 2006.
  • HISRICH, R. D. PETERS, M. (1995). “Entrepreneurship Starting, Developing and Managing a new Enterprise”, Third Edition, Irwin Publishing, Chicago: Irwin.
  • HISRICH, R. D. PETERS, M. (2001). “Entrepreneurship”, 5th Edition, McGraw- Hill Higher, s.9
  • HISRICH, R. D., PETERS, M. P., SHEPHERD, D. A., “Entrepreneurship”, International Edition, Sixth Edition, McGraw-Hill, New York, 2005.
  • HITT, M. A., BLACK, J. S., PORTER, L. W., “Management”, International Edition, Pearson Prentice-Hall, New Jersey, 2005.
  • HOLSTI, O. R., “Content Analysis For The Social Sciences And Humanities”, Menlo Park, Addison-Wesley, CA, 1969.
  • HORNBY, P., SYMON, G., “Tracer studies”, in C. Casselland G. Symon (eds) “Qualitative methods in Organisational Research: A Practical Guide”, Sage, 167-186, London, 1994.
  • İLHAN, S., “Bazı Değişkenler Açısından Elazığ’da Girişimci Profili”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 15, Sayı: 1, s.217–248, 2005.
  • JOHNSON, T. L., HAYES, C., “Wanted: Entrepreneurial skills,” Black Enterprise, 26/9: 62- 63, 1996.
  • KOH, H. C., “Testing Hypotheses Of Entrepreneurial Characteristics A Study Of Hong Kong MBA Students”, Journal of Managerial Psychology, Vol:11, No: 3, s.12-25, 1996.
  • KURATKO, D. F., HODGETTS, R. M.; “Entrepreneurship: A Contemporary Approach”, 5 th edn., Fort Worth: Harcourt Publishers, 2001.
  • KÜÇÜK, O., “Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi”, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2005.
  • LUBORSKY, M. R., “Qualitative Research in Ageing Research”, CA: Sage, Thousand Oaks, 1994.
  • LUCHSINGER, V., BAGBY, D. R., “Entrepreneurship and Intrapreneurship: Behaviors, Comparisons, and Contrasts”, SAM Advanced Management Journal, 10-13, 1987.
  • MUELLER, S., THOMAS, A. S. (2001), "Culture and Entrepreneurial Potential: A Nine Country Study of Locus of Control and Innovativeness", Florida International University, Miami, National Academy of Management, Journal of Business Venturing, Volume 16, Issue 1, January 2001, s. 51-75, 2001.
  • OECD, “Drivers of Economic Growth: Information Technology, Innovation and Entrepreneurship”, OECD: Paris, 2001
  • ÖZKUL, G., DULUPÇU, M. A., “Kişisel Gelişimin Girişimci Tipleri Üzerine Etkisi: Antalya-Isparta İllerinde Bir İnceleme”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, Cilt 2- Sayı 2, s. 89–92 http://girisim.comu.edu.tr/dergiall/eskisyilr/2in2.htm, 2007.
  • SILVE, R., DAVID A., “Entrepreneurial Life”, John Wiley, New York, 1983.
  • TÜGİAD, “Ekonomik Kalkınmada Girişimciliğin Önemi Ve Değişen Girişimcilik Nitelikleri”, Simge Ofis Matbaacılık, İstanbul, 1993.
  • VAN PRAAG, C. M., VERSLOOT, P. H., “What is the Value of Entrepreneurship? A Review of Recent Research”, Small Business Economics, 29(4), pp. 351-382, 2007.
  • ZHAO, H., SEIBERT, S. E., HILLS, G. E., “The Mediating Role of SelfEfficacy in the Development of Entrepreneurial Intentions”, Journal of Applied Psychology, 90/6: 1265-1272, 2005.

THEDEVELOPMENT OF ENTREPRENEURSHIP İN TURKEY:AQUALITATIVERESEARCHON

Yıl 2012, Sayı: 15, 229 - 247, 01.06.2012

Öz

Promoting entrepreneurship and developing entrepreneurial characteristics and quality is very important to attribute for a country's development. Successful entrepreneurial activities are quite functional in creating employment in country, accelerating economic growth, the emergence of new industries and the process of change and development in the society. The purpose of this study is to determine the views and suggestions of successful entrepreneurs operating in Turkey about the development of the property of entrepreneurship. Besides time this study aim to determine, what is effective in intergenerational transfer of entrepreneurial culture and what needed to be done to increase the number of entrepreneurs in Turkey. In accordance with this purpose, in order to obtain the required data, in depth interviews were conducted with entrepreneurs in the province of Antalya. Detailed data are obtained from interviews by examining and assessing by the analysis of the content

Kaynakça

  • ACS, Z. J. and VARGA, A., “Entrepreneurship, Agglomeration and Technological Change”, Small Business Economics, 24(3), pp.323334, 2005.
  • AIDIS, R., “Entrepreneurship and Economic Transition”, Tinbergen Institute Disccussion Paper, Amsterdam, 2003.
  • ARSLAN, K. “Üniversiteli Gençlerde Mesleki Tercihler ve Girişimcilik Eğilimleri” Doğuş Üniversitesi Dergisi, 6, pp. 1- 11, 2002.
  • BÖRÜ, D., “Girişimcilik Eğilimi Marmara Üniversitesi İşletme Bölümü Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”, Marmara Üniversitesi Yayın No.733, İstanbul, 2006.
  • CARREE, M. A., THURİK, A. R., “The Impact of Entrepreneurship on Economic Growth”. In Z. J. Acs & D. B. Audretsch (Eds.), “Handbook of Entrepreneurship”, International Handbook Series on Entrepreneurship 5, DOI 10.1007/978-1-4419-1191-9_20, 2003.
  • CORBETT, A. C., HMIELESKI, K. M., “How Corporate Entrepreneurs Think: Cognition, Context, and Entrepreneurial Scripts,” Academy of Management Best Conference Paper, D1-D7, 2005.
  • DAFT, R. L., “The Leadership Experience”, Third Edition, Canada: Thomson South-Western College Publishing, 2005.
  • DAVIDSSON, P., "Determinants of Entrepreneurial Intentions", Jönköping International Business School, Swedish Foundation of Small Business Research, 1-20, (2000).
  • DRUCKER, P. F., “Sonuç İçin Yönetim” (1986), İnkılâp Kitabevi, (Çev. Bülent Toksöz), İstanbul, 1998.
  • DURUKAN, T., “Dünden Bugüne Girişimcilik ve 21. Yüzyılda Girişimciliğin Önemi”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, Cilt 4, Sayı 1, s.25–37, http://girisim.comu.edu.tr/dergiall/eskisyilr/1in2/durukan.pdf, 2000.
  • GEISLER, E., “Middle Managers as Internal Corporate Entrepreneurs: An Unfolding Agenda,” Interfaces, 23/6: 52-63, 1993.
  • GEM, Global Entrepreneurship Monitor, “Executive Report”, http://www.gemconsortium.org/download/1299426307780/GEM%2 0GLOBAL%20REPORT%202010rev.pdf, 2010.
  • GODSEY, L. M., "Gaining Entrepreneurial Perspective: The Impact of Venture Creation Role Models on High School Career Intention", Unpublished Doctorate Dissertation, University of Nebraska, Umi no:3237599, 2006.
  • HERRON, L., “Cultivating Corporate Entrepreneurs,” Human Resource Planning, 15/4: 3-14, 1992.
  • HEWISON, A., BADGER, F., “Taking the Initiative: Nurse Intrapreneurs in the NHS”, Nursing Management-UK, 13/3: 14-19, 2006.
  • HISRICH, R. D. PETERS, M. (1995). “Entrepreneurship Starting, Developing and Managing a new Enterprise”, Third Edition, Irwin Publishing, Chicago: Irwin.
  • HISRICH, R. D. PETERS, M. (2001). “Entrepreneurship”, 5th Edition, McGraw- Hill Higher, s.9
  • HISRICH, R. D., PETERS, M. P., SHEPHERD, D. A., “Entrepreneurship”, International Edition, Sixth Edition, McGraw-Hill, New York, 2005.
  • HITT, M. A., BLACK, J. S., PORTER, L. W., “Management”, International Edition, Pearson Prentice-Hall, New Jersey, 2005.
  • HOLSTI, O. R., “Content Analysis For The Social Sciences And Humanities”, Menlo Park, Addison-Wesley, CA, 1969.
  • HORNBY, P., SYMON, G., “Tracer studies”, in C. Casselland G. Symon (eds) “Qualitative methods in Organisational Research: A Practical Guide”, Sage, 167-186, London, 1994.
  • İLHAN, S., “Bazı Değişkenler Açısından Elazığ’da Girişimci Profili”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 15, Sayı: 1, s.217–248, 2005.
  • JOHNSON, T. L., HAYES, C., “Wanted: Entrepreneurial skills,” Black Enterprise, 26/9: 62- 63, 1996.
  • KOH, H. C., “Testing Hypotheses Of Entrepreneurial Characteristics A Study Of Hong Kong MBA Students”, Journal of Managerial Psychology, Vol:11, No: 3, s.12-25, 1996.
  • KURATKO, D. F., HODGETTS, R. M.; “Entrepreneurship: A Contemporary Approach”, 5 th edn., Fort Worth: Harcourt Publishers, 2001.
  • KÜÇÜK, O., “Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi”, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2005.
  • LUBORSKY, M. R., “Qualitative Research in Ageing Research”, CA: Sage, Thousand Oaks, 1994.
  • LUCHSINGER, V., BAGBY, D. R., “Entrepreneurship and Intrapreneurship: Behaviors, Comparisons, and Contrasts”, SAM Advanced Management Journal, 10-13, 1987.
  • MUELLER, S., THOMAS, A. S. (2001), "Culture and Entrepreneurial Potential: A Nine Country Study of Locus of Control and Innovativeness", Florida International University, Miami, National Academy of Management, Journal of Business Venturing, Volume 16, Issue 1, January 2001, s. 51-75, 2001.
  • OECD, “Drivers of Economic Growth: Information Technology, Innovation and Entrepreneurship”, OECD: Paris, 2001
  • ÖZKUL, G., DULUPÇU, M. A., “Kişisel Gelişimin Girişimci Tipleri Üzerine Etkisi: Antalya-Isparta İllerinde Bir İnceleme”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, Cilt 2- Sayı 2, s. 89–92 http://girisim.comu.edu.tr/dergiall/eskisyilr/2in2.htm, 2007.
  • SILVE, R., DAVID A., “Entrepreneurial Life”, John Wiley, New York, 1983.
  • TÜGİAD, “Ekonomik Kalkınmada Girişimciliğin Önemi Ve Değişen Girişimcilik Nitelikleri”, Simge Ofis Matbaacılık, İstanbul, 1993.
  • VAN PRAAG, C. M., VERSLOOT, P. H., “What is the Value of Entrepreneurship? A Review of Recent Research”, Small Business Economics, 29(4), pp. 351-382, 2007.
  • ZHAO, H., SEIBERT, S. E., HILLS, G. E., “The Mediating Role of SelfEfficacy in the Development of Entrepreneurial Intentions”, Journal of Applied Psychology, 90/6: 1265-1272, 2005.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA27ZU45UM
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özlem Çetinkaya Bozkurt Bu kişi benim

Adnan Kalkan Bu kişi benim

Osman Koyuncu

Ali Murat Alparslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Bozkurt, Ö. Ç., Kalkan, A., Koyuncu, O., Alparslan, A. M. (2012). Türkiye’de Girişimciliğin Gelişimi: Girişimciler Üzerinde Nitel Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(15), 229-247.

.