Kaygı, insanda meydana gelen akıl dışı korku durumu olarak ifade edilmektedir. Bireylerin akademik alanlarda kendilerini yetersiz olarak görmesi beraberinde kaygı durumunu meydana getirmektedir. Kaygı sonucunda bireylerde meydana gelen tedirginlik ve korku durumu, bireylerin akademik alanlardaki beceri ve yeteneklerini önemli derecede etkileyebilmektedir. Araştırmanın amacı, lisans ve lisansüstü öğrencilerinin araştırmaya yönelik inanç ve duygularının, araştırmaya yönelik kaygı düzeyine olan etkisini incelemektir. Araştırmanın örneklemini Süleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Yönetimi Bölümü 4. sınıf lisans öğrencileri ve lisansüstü öğrencileri (N=131) oluşturmaktadır. Araştırmada “Araştırmaya Yönelik Kaygı Ölçeği” ve “Akademik Potansiyele Yönelik İnanç ve Duygular Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek boyutları demografik verilere göre parametrik ve non-parametrik testlere tabi tutulmuştur. Ayrıca regresyon analizi kullanılarak kurulan model test edilmiştir. Araştırmanın sonucunda mezuniyete en yakın kitle olarak araştırmaya dâhil edilen 4. sınıf lisans öğrencileri ve lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) öğrencilerinin araştırmaya yönelik inanç ve duygularının araştırmaya yönelik kaygı düzeyine olan etkisi ortaya konulmuştur. Elde edilen sonuçlara göre, eğitim düzeyi ve hedeflenen meslek algılanan akademik potansiyel ve araştırmaya yönelik kaygı düzeyi üzerinde anlamlı etkiye sahip olduğu, kurulan modelin anlamlı bir model olduğu ve araştırmaya yönelik kaygının %16,5’inin akademik potansiyele yönelik inanç ve duygular ile açıklanabildiği görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 28 |
.