Bu
araştırmanın ana amacı ; “Lise Öğrencilerinde Okula Bağlılık İle Genel Öz-yeterlilik Düzeyleri
Arasındaki İlişki” nin ortaya konulmasıdır. Araştırmanın verileri 9 ve 10.
Sınıfta okuyan 221 öğrenciden elde edilmiştir. Araştırmada okula bağlılık
ölçeği ile genel öz-yeterlik ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada testten elde
edilen puanların normallik testi sonucuna göre;
t testi, Mann Whitney U testi , tek yönlü varyans analizi Kruskal Wallis
testi ve pearson korelasyon katsayısı teknikleri kullanılmıştır. Genel olarak
erkeklerin, başarılı, sosyal kültürel faaliyetlere katılan, öğretmeni yetkin
olarak algılayan öğrencilerin okula bağlılıkları daha yüksektir. Erkek
öğrencilerin, anne babası birlikte olanların öz yeterlik düzeyleri daha
yüksektir. Öz yeterliliği yüksek
olanların başarı düzeyleri de yüksektir. Okul bağlılığı ile genel öz yeterlik
puanları arasında pozitif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 32 |
.