Bu çalışmanın literatür
bölümünde algılanan örgütsel destek, kurum imajı ve çalışan sadakati kavramları
ele alınacaktır. Aynı zamanda bu çalışmada, algılanan örgütsel desteğin çalışan
sadakati üzerindeki etkisinde kurum imajının aracılık rolü incelenecektir. Araştırmanın
örneklemini İstanbul merkezli karayolu taşımacılığı sektöründe özel bir
işletmede çalışan 973 kişi oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında katılımcıların
demografik özelliklerine yönelik bulgular, algılanan örgütsel destek, kurum
imajı ve çalışan sadakati değişkenlerine ait faktör ve güvenilirlik analizleri,
değişkenlere ilişkin ortalama değerler ve değişkenler arası ilişkiyi
belirlemeye yönelik aracılık analizi yapılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre algılanan
örgütsel desteğin çalışan sadakati üzerindeki etkisinde kurum imajının kısmi
aracılık rolü olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 40 |
.