Özet:
Çalışmanın amacı 2018 yılında Millî Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlanan 2023 Eğitim Vizyonu belgesinin Takiyettin Mengüşoğlu felsefesine dayanarak değerlendirmektir. Eğitim vizyonu geliştirirken, merkeze insan konmalıdır. En nihayetinde eğitende eğitilende insandır. Eğitim programları bize öğrenci olarak nitelendirilen insanın nasıl yetiştirileceğiyle ilgili bir yol haritası sunar. Dolayısıyla eğitim-öğretim programları esasında bir sürecin sonucunda oluşmuştur. Bu süreç boyunca insanın nasıl eğitilmesi gerektiğiyle ilgili soruyu cevaplamak için “insanın nasıl bir varlık olduğu” ile ilgili sorunun cevaplanmış olması gerekir. İşte felsefi antropoloji bize bu sorunun cevabıyla ilgili düşünsel bir yol haritası sunmaktadır. Felsefi antropolojilerden hem kültürümüzü çok iyi tanıyan hem de felsefi antropoloji alanında ülkemizde kabul gören öncülerden Takyettin Mengüşoğlu'nun felsefesi, bu çalışmada esas alınmıştır. Mengüşoğlu “İnsan nedir?” sorusunu cevaplarken, eğitimin insan hayatındaki önemini de araştırma konusu yapar. Çalışmada öncelikle felsefi antropolojinin kökleri konusunda bilgi verilmiştir. Ardından Mengüşoğlu’nun insan ve eğitim hakkındaki görüşleri açıklanmıştır. Sonrasında kısaca 2023 Eğitim Vizyon Belgesi tanıtılmıştır. Mengüşoğlu’nun düşüncelerinden yola çıkılarak 2023 Eğitim Vizyon Belgesinin değerlendirilmesi yapılmıştır. Bu değerlendirmede belgedeki “insana bakış”, “okul”, “öğretmen” ve “öğrenci” temaları göz önünde bulundurulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 44 |
.