Ekonomik kalkınma kavramının ve politikalarının teorik alt yapısının
oluşturulmasında önemli yükü üniversitelerin iktisadi ve idari bilimler
fakülteleri (İİBF) üstlenmektedir. Bu çalışmada, 2015-2016 dönemi Trakya
Üniversitesi (TÜ) İİBF öğrencilerinin kalkınma farkındalıkları, eğitim ve demografik
özellikleri bakımından SPSS 17.0 (Statistical
Package for
the Social Sciences) ile analiz edilmiştir. Bu
amaç doğrultusunda iktisat, ekonometri, işletme ve çalışma ekonomisi bölümleri
öğrencilerine 790 adet anket uygulanmıştır. Test sonuçlarına göre öğrencilerin
cinsiyetlerine, gelirlerine, bölümlerine, öğrenim programlarına ve sınıflarına
göre kalkınma farkındalıklarında önemli farklılıklar tespit edilmiştir.
Özellikle iktisat bölümü öğrencilerinin ekonominin gidişatı, kalkınmanın
başlangıç noktası, yabancı sermayeye bakış açısı, sanayinin desteklenmesi ve
gelir dağılımı adaletinin düzeyi gibi konuları diğer bölüm öğrencilerine göre
farklı değerlendirdikleri görülmüştür. Sonuç olarak, öğrencilerin almış
oldukları eğitim haricinde gelir düzeyleri ve cinsiyetleri de kalkınma farkındalıklarının
şekillenmesinde etkili olmaktadır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 29 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 14 |