Bu araştırmanın amacı ergenlerde duygusal özerklik, arkadaşa bağlanma ve temel psikolojik ihtiyaçlar arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini Sakarya ili Adapazarı ilçesindeki Anadolu liselerinden seçilen ergenlerden 140’ı kız, 160’ı erkek olmak üzere toplam 300 ortaöğretim öğrencisi oluşturmaktadır. Verilerin toplanması amacıyla Duygusal Özerklik Ölçeği, Ergen Öğrencilerin Okulda Temel Psikolojik Gereksinimleri Ölçeği ve Ergenler İçin Arkadaşa Bağlanma Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın analizlerinde ölçek toplam puanlarının elde edilmesi için Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı Analizi, ikili grupların karşılaştırılması için bağımsız örneklem t-testi ve ikiden fazla grubun karşılaştırılması için ise tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre ergenlerin duygusal özerklik düzeyleri ile psikolojik gereksinim ve arkadaşa bağlanma düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki, ergenlerin duygusal özerklik düzeyleri ve temel psikolojik ihtiyaç düzeyleri arasında cinsiyet ve sınıf değişkenine göre anlamlı bir farklılık ve ergenlerin duygusal özerklik, temel psikolojik ihtiyaç ve arkadaşa bağlanma alt boyutları arasında cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir fark olduğu sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | 2020/2 Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2020 Sayı: 2 |