Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

INVESTIGATION OF SPORTS FACILITIE’S IN TERMS OF QUANTITIES AND QUALITIES IN PRIMARY AND SECONDARY SCHOOLS IN ELAZIG CITY CENTER

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 1, 55 - 63, 29.03.2019

Öz

By determining the current situation of Sports facilities located in the units providing sports
education in secondary education institutions in terms of quality and quantity, the aim is to be
investigated the use of physical education and sports training facilities of sports facilities in terms of
physical education teachers by using their fields of study and competence and capacity levels in line
with the curriculum. Research; A total of 169 schools including 62 primary schools, 59 secondary schools
and 48 high schools in the province of Elazığ, and for this research 353 physical education teachers
working in these schools have been participated. In the data obtained, SPSS 17.0 package program is
used and the percentage, frequency test are applied and the results are presented with tables. As a result,
It has been determined that the existing sports facilities in the primary and secondary schools in Elazığ
city center are insufficient in terms of quality and quantity. 

Kaynakça

  • Alkan C., Doğan H., & Sezgin İ. (1991). Mesleki ve teknik eğitimin esasları. Gazi Üniversitesi Yayını. No: 170, 9. Ankara.
  • Öztürk F. (1998). Toplumsal Boyutlarıyla Spor. Bağırgan Yayınevi, 80. Ankara.
  • Yıldız S. M. (2007). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında Eğitim Hizmetleri Kalitesini Etkileyen Faktörler. Kastamonu Eğitim Dergisi. 15 (1). Kastamonu. Sayfa 451-462.
  • Derviş E.F. (2015). Üniversite Spor Tesisleri Kullanıcıları Memnuniyet Düzeyi Pamukkale Üniversitesi Spor Merkezi Örneği) Yüksek Lisans Tezi, Denizli: Pamukkale Üniversitesi.
  • Okan İ. (1994). Sporun Yaygınlaştırılması Açısından Spor Tesisleri Politikası, Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yalız D. (2006). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Programında Alan Bilgisi Derslerinde Amaçların Gerçekleşme Düzeyi” Yüksek Lisans Dersi Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Yıldırım M. (2017). Eskişehir İli Mevcut Spor Tesislerinin Sportif Faaliyetler Açısından Değerlendirilmesi ve 2015 yılı Tesis Stratejisinin Belirlenmesi Yüksek Lisans Tezi, Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Nacar E. (2011). Türk spor eğitiminde spor tesislerinin yeterlilik düzeylerinin belirlenmesi. Doktora Tezi, Fırat Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Bakır M. ( 1989). Boş zaman ( Rekreasyon) Turizm Bütünleşmesi ve Batı Avrupa Ülkelerine Göre Türkiye’de içi Durumun değerlendirilmesi. Marmara Atatürk Eğitim Fakültesi Spor Bilim Dergisi. 2(1). İstanbul. Sayfa 194.
  • Sunay A. (1998). Türkiye’de spor teknolojisi politikası. Popüler bilim dergisi. Yıl;5. Sayı;55, Işın Yayıcılık. Ankara. Sayfa 12-14.
  • Timur U.P., Timur Ö.B., Kuş Şahin C., Dağıstanlıoğlu C., Pektaş O.S. (2011). Çankırı Kenti Spor Alanlarının Yeterliliği Üzerine Bir Araştırma. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi.
  • İşlertaş N. (2006). Spor tesislerinden yararlanan beden eğitimi öğretmenlerinin istek ve beklentileri. Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Nacar E., Gacar, A., Karahüseyinoğlu, M. F. & Gündoğdu, C. (2013). Analysis for Sports Facilities in Sports High School in terms of Quality and Quantity [Central Anatolia Region Sample] Australian Journal of Basic and Applied Sciences, 7(2): 627-631.
  • Nacar E. (2013). Analysis for sports facilities in sports high school in terms of quality and quantity (Eastern Anatolia region sample) European Journal of Experimental Biology, 3(1):174-180.
  • Günbayı İ, Çevik V.(2004). Yönetici ve Öğretmenlerin Toplam Kalite Yönetimine İlişkin Görüşleri İle İlgili Bir Araştırma: Milli Eğitim Dergisi, Sayı. 163. S.185 Ankara.
  • Gökçümen A., Yenersoy G., Saraloğlu T. & Koçak C. (1999). Belediyelerde toplam kalite yönetimi temel eğitimleri el kitabı.. Kalder Yayın No: 27. Rota Yayın. İstanbul. Sayfa 27.
  • Karslı M.D. (1997). Teknik eğitimin yönetimi ve kalite. Eğitim Yönetimi Dergisi.

Elazığ İl Merkezinde İlk ve Ortaöğretim Okullarındaki Spor Tesislerinin Nicelik ve Nitelik Açısından Araştırılması

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 1, 55 - 63, 29.03.2019

Öz

 İlk ve ortaöğretim kurumlarında spor eğitimi veren birimlerde yer alan spor tesislerinin nitelik
ve nicelik açısından mevcut durumu tespit edilerek, spor tesislerinin beden eğitimi ve spor eğitimi
veren kurumların, müfredat programları doğrultusunda kullanım alanları ile yeterlilik ve kapasite
düzeylerinin beden eğitimi öğretmenleri açısından araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmaya; Elazığ il
merkezindeki 62 ilköğretim okulu, 59 ortaokul, 48 lise olmak üzer toplam 169 okuldan oluşmakta olup
ve bu okullarda görev yapan 353 beden eğitimi öğretmeni katılmıştır. Verilerinin elde edilmesinde SPSS
17,0 paket programından yararlanılarak, yüzde, frekans testi uygulanmış ve elde edilen sonuçlar
tablolar ile gösterilmiştir. Sonuç olarak; Elazığ il merkezinde bulunan ilk ve orta öğretim kurumlarında
spor eğitimi veren birimlerdeki mevcut spor tesisleri nitelik ve nicelik açısından yetersiz olduğu
görüşleri tespit edilmiştir. 

Kaynakça

  • Alkan C., Doğan H., & Sezgin İ. (1991). Mesleki ve teknik eğitimin esasları. Gazi Üniversitesi Yayını. No: 170, 9. Ankara.
  • Öztürk F. (1998). Toplumsal Boyutlarıyla Spor. Bağırgan Yayınevi, 80. Ankara.
  • Yıldız S. M. (2007). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında Eğitim Hizmetleri Kalitesini Etkileyen Faktörler. Kastamonu Eğitim Dergisi. 15 (1). Kastamonu. Sayfa 451-462.
  • Derviş E.F. (2015). Üniversite Spor Tesisleri Kullanıcıları Memnuniyet Düzeyi Pamukkale Üniversitesi Spor Merkezi Örneği) Yüksek Lisans Tezi, Denizli: Pamukkale Üniversitesi.
  • Okan İ. (1994). Sporun Yaygınlaştırılması Açısından Spor Tesisleri Politikası, Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yalız D. (2006). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Programında Alan Bilgisi Derslerinde Amaçların Gerçekleşme Düzeyi” Yüksek Lisans Dersi Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Yıldırım M. (2017). Eskişehir İli Mevcut Spor Tesislerinin Sportif Faaliyetler Açısından Değerlendirilmesi ve 2015 yılı Tesis Stratejisinin Belirlenmesi Yüksek Lisans Tezi, Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Nacar E. (2011). Türk spor eğitiminde spor tesislerinin yeterlilik düzeylerinin belirlenmesi. Doktora Tezi, Fırat Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Bakır M. ( 1989). Boş zaman ( Rekreasyon) Turizm Bütünleşmesi ve Batı Avrupa Ülkelerine Göre Türkiye’de içi Durumun değerlendirilmesi. Marmara Atatürk Eğitim Fakültesi Spor Bilim Dergisi. 2(1). İstanbul. Sayfa 194.
  • Sunay A. (1998). Türkiye’de spor teknolojisi politikası. Popüler bilim dergisi. Yıl;5. Sayı;55, Işın Yayıcılık. Ankara. Sayfa 12-14.
  • Timur U.P., Timur Ö.B., Kuş Şahin C., Dağıstanlıoğlu C., Pektaş O.S. (2011). Çankırı Kenti Spor Alanlarının Yeterliliği Üzerine Bir Araştırma. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi.
  • İşlertaş N. (2006). Spor tesislerinden yararlanan beden eğitimi öğretmenlerinin istek ve beklentileri. Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Nacar E., Gacar, A., Karahüseyinoğlu, M. F. & Gündoğdu, C. (2013). Analysis for Sports Facilities in Sports High School in terms of Quality and Quantity [Central Anatolia Region Sample] Australian Journal of Basic and Applied Sciences, 7(2): 627-631.
  • Nacar E. (2013). Analysis for sports facilities in sports high school in terms of quality and quantity (Eastern Anatolia region sample) European Journal of Experimental Biology, 3(1):174-180.
  • Günbayı İ, Çevik V.(2004). Yönetici ve Öğretmenlerin Toplam Kalite Yönetimine İlişkin Görüşleri İle İlgili Bir Araştırma: Milli Eğitim Dergisi, Sayı. 163. S.185 Ankara.
  • Gökçümen A., Yenersoy G., Saraloğlu T. & Koçak C. (1999). Belediyelerde toplam kalite yönetimi temel eğitimleri el kitabı.. Kalder Yayın No: 27. Rota Yayın. İstanbul. Sayfa 27.
  • Karslı M.D. (1997). Teknik eğitimin yönetimi ve kalite. Eğitim Yönetimi Dergisi.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Spor Yönetimi
Yazarlar

Eyyup Nacar

Yayımlanma Tarihi 29 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Nacar, E. (2019). Elazığ İl Merkezinde İlk ve Ortaöğretim Okullarındaki Spor Tesislerinin Nicelik ve Nitelik Açısından Araştırılması. Sportif Bakış: Spor Ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 55-63.
AMA Nacar E. Elazığ İl Merkezinde İlk ve Ortaöğretim Okullarındaki Spor Tesislerinin Nicelik ve Nitelik Açısından Araştırılması. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi. Mart 2019;6(1):55-63.
Chicago Nacar, Eyyup. “Elazığ İl Merkezinde İlk Ve Ortaöğretim Okullarındaki Spor Tesislerinin Nicelik Ve Nitelik Açısından Araştırılması”. Sportif Bakış: Spor Ve Eğitim Bilimleri Dergisi 6, sy. 1 (Mart 2019): 55-63.
EndNote Nacar E (01 Mart 2019) Elazığ İl Merkezinde İlk ve Ortaöğretim Okullarındaki Spor Tesislerinin Nicelik ve Nitelik Açısından Araştırılması. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi 6 1 55–63.
IEEE E. Nacar, “Elazığ İl Merkezinde İlk ve Ortaöğretim Okullarındaki Spor Tesislerinin Nicelik ve Nitelik Açısından Araştırılması”, Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, c. 6, sy. 1, ss. 55–63, 2019.
ISNAD Nacar, Eyyup. “Elazığ İl Merkezinde İlk Ve Ortaöğretim Okullarındaki Spor Tesislerinin Nicelik Ve Nitelik Açısından Araştırılması”. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi 6/1 (Mart 2019), 55-63.
JAMA Nacar E. Elazığ İl Merkezinde İlk ve Ortaöğretim Okullarındaki Spor Tesislerinin Nicelik ve Nitelik Açısından Araştırılması. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi. 2019;6:55–63.
MLA Nacar, Eyyup. “Elazığ İl Merkezinde İlk Ve Ortaöğretim Okullarındaki Spor Tesislerinin Nicelik Ve Nitelik Açısından Araştırılması”. Sportif Bakış: Spor Ve Eğitim Bilimleri Dergisi, c. 6, sy. 1, 2019, ss. 55-63.
Vancouver Nacar E. Elazığ İl Merkezinde İlk ve Ortaöğretim Okullarındaki Spor Tesislerinin Nicelik ve Nitelik Açısından Araştırılması. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi. 2019;6(1):55-63.