Evidence-based care is a holistic process that involves searching for the latest and most current evidence, evaluating evidence generated with clinical expertise, and integrating research findings into nursing practice with consideration of patient preferences. Supporting nursing practice with the most current evidence, assessing applicability of research findings, and integrating findings into clinical practice is a stepwise process. However, using evidence in nursing allows nurses to combine clinical experience and clinical research findings. To develop evidence-based care, it is necessary to conduct specific research for a clinical problem and apply research findings in clinical setting. However, it is important for nurses to regularly follow current literature on nursing practices and be aware of new developments. Evidence-based practices enable nurses to make right decision by using their own knowledge and knowing how to apply reliable evidence they have gained to each patient. In this way, they can provide care that is tailored to individual patients and promote long-term development of nursing profession. Not only nurses working in clinical settings, but also nursing students should have knowledge of evidence-based care process. Students should know what evidence-based approaches are, how they should be applied, and how to plan patient-specific evidence-based care when they complete their clinical education. However, nurses' and nursing students' knowledge of the research process, such as accessing accurate information about evidence-based care, accessing appropriate data sources, using databases appropriately, and determining the level of evidence obtained, is considered inadequate. Therefore, this review article addresses the research process for evidence-based care.
Kanıta dayalı bakım; en güncel ve en son kanıtın araştırılması, elde edilen kanıtların klinik uzmanlık ile
değerlendirilmesi ve araştırma sonuçlarının hasta tercihleri dikkate alınarak bakım uygulamalarına entegre edilmesini kapsayan holistik bir yaklaşımdır. Bakım uygulamalarının en güncel kanıtlar ile desteklenmesi, araştırma sonuçlarının uygulanabilirliğinin değerlendirilmesi ve elde edilen sonuçların klinik alana entegre edilmesi üç aşamalı bir süreçtir. Kanıtların hemşirelik bakımında kullanımı hemşirelerin klinik tecrübelerini ve klinik araştırma sonuçlarını birleştirmesini sağlamaktadır. Kanıta dayalı bakımın geliştirilmesi için klinik bir soruna özgü araştırma yapılması ve araştırma sonuçlarının klinik alanda uygulanabilmesi gerekmektedir. Bununla birlikte hemşirelerin bakım uygulamalarına yönelik güncel literatürü düzenli olarak takip etmesi ve yeni gelişmelerden haberdar olması önemlidir. Kanıt temelli uygulamalar sayesinde hemşireler kendi bilgi birikimini kullanarak doğru karar verebilir ve elde ettiği güvenilir kanıtları hangi hastaya nasıl uygulayacağını bilebilir ve her hastaya özgü bakım hizmeti sunabilir ve uzun vadede hemşirelik mesleğinin gelişmesini sağlayabilirler. Kanıta dayalı bakım sürecine yönelik yalnızca klinikte çalışan hemşireler değil aynı zamanda hemşirelik öğrencilerinin de bilgi sahibi olması gerekmektedir. Öğrenciler kanıt temelli yaklaşımların neler olduğunu, nasıl uygulaması gerektiğini bilerek, hastaya özgü kanıt temelli bakımı planlama sürecine hakim olarak mezun olmalı ve kliniklerde çalışmaya başlamalıdır. Ancak hemşirelerin ve hemşirelik öğrencilerinin kanıta dayalı bakıma yönelik doğru bilgiye ve uygun veri kaynaklarına ulaşabilme, veri tabanlarının uygun şekilde kullanımı, ulaşılan kanıtların kanıt düzeyinin belirlenmesi gibi araştırma süreci hakkında bilgi düzeylerinin yeterli olmadığı düşünülmektedir. Bu nedenle bu derleme makalede kanıta dayalı bakıma yönelik araştırma sürecine yer verilmiştir.
Hemşirelik araştırması hemşirelik bakımı kanıta dayalı hemşirelik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Derleme Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 8 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 13 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 3 |
Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi'nin içeriği Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.