Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Hizmet Mesleğinde Etkili İletişim

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 2, 51 - 63, 28.12.2017

Öz




















Bu
makale sosyal hizmet uzmanlarının mesleki temel iletişim becerileri üzerinde
durmaktadır. Sosyal hizmet uzmanın müracaatçı ile etkili iletişim kurmasının
temel amacı ilettiği mesaj türleri ile müracaatçısını geliştirmeye katkıda
bulmaktır. Sosyal hizmet uzmanının doğrudan bireylerle ve ailelerle
gerçekleştirmiş olduğu mesleki çalışmalarda müdahale sürecinin nihai hedefi
müracaatçıların gereksinim duyduğu istenilen sonucu elde edebilmektir.

Daha spesifik olarak, müracaatçı ile etkili bir iletişim kurabilmesi için
iletişim tekniklerini sadece bilmesi değil aynı zamanda etkili olarak
kullanabilme becerisine sahip olması gerekmektedir. Sosyal hizmet uzmanı
müracaatçısı ile iletişimini; kabül, empati, kişisel sıcaklık ve farkındalık
yaratmaya yönelik kurmalıdır.

Bu tür bir iletişim mesleki müdahale
şeklinde olacaktır. Buna karşılık, örneğin bir kurumun üyeleri, bir örgütün
temsilcileri veya kanun koyucularla etkileşime giren sosyal hizmet uzmanı biraz
daha resmi olan ilişkiler kuracak ve hassas, netlik ve hedef yönergeleri ile
karakterize edilen iletişimi sağlamaya vurgu yapacaktır. Bu çalışmanın amacı
sosyal hizmet uzmanın müracaatçı ile etkili ve verimli bir iletişimi nasıl
kurması gerektiğini ayrıntılı olarak ele almaktır.

Kaynakça

  • Beck A., Bennett P., Wall P.(2013). Communication Studies:The Essential Resource, USA:Routledge.
  • Cenere P., Gill R., Lawson C., Lewis M. (2015). Communication Skills for Business Professionals, Australia:Cambridge University Press.
  • Chase RS., Shamo W. (2014). Elements of Effective Communication, USA:Plain and Precious.
  • Cole SA., Bird J. (2013). The Medical Interview:The Three Function Approach, USA:Elsevier.
  • Fielding M. (2006). Effective Communication in Organisations,
  • Fiske J. (2010). Introduction to Communication Studies, USA:Routledge.
  • Fortner RS. (2007). Communication, Media and Identity, USA:Rowman&Littlefield Publishing Group.
  • G. Reamer, F. (2013). Social Work in a Digital Age: Ethical and Risk Management Challenges Social Work. April 2013, Vol. 58 Issue 2, p ss-163-172; Oxford University Press Language: English, Veritabanı: Academic OneFile https://pdfs.semanticscholar.org/
  • Key MR. (1980). The Relationship of Verbal and Nonverbal Communication, USA:Mouton.
  • Koprowska J. (2008) Communication and Interpersonal Skills in Social Work, Learning Matters Ltd, U.K.
  • Kumbasar B. (2016). Sağlık İletişimi: Sağlık Kurumlarında İletişim Yaklaşımları, İstanbul:Der’in Yayınları.
  • Okay A. (2012). Sağlık İletişimi, İstanbul:Der’in Yayınları.
  • R. Day, P. (1972) Communication in Social Work, Printed in Great Britain by A. Brown & Sons, Limited, Hull.
  • Riggall S. (2012). Using Counselling Skills in Social Work, USA:SAGE.
  • Sheldon LK. (2009). Communication for Nurses:Talking with Patients, USA:Jones&Bartlett.
  • Staniforth, B. L. (2015). Communication Skills in Social Work. In J. D. Wright (Ed.) International Encyclopedia of the Social &
  • Behavioral Sciences (pp. 284-290). Oxford, England: Elsevier. 10.1016/B978-0-08-097086-8.28119-1URL: http://hdl.handle.net/2292/26141
  • Steinberg S. (2007). An Introduction to Comunication Studies, South Africa:Juta&Co.
  • Teater, B. (2014). An Introduction To Applying Social Work Theories And Methods Second edition, Open University Press, UK.
  • W.Sheafor, B., R. Horejsi, C. (2002) Techniques and Guidelines For Social Work Practice, 6th ed. Pearson Education. Inc. U.S.A.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Taner Artan

Banu Kumbasar

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2017
Kabul Tarihi 26 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Artan, T., & Kumbasar, B. (2017). Sosyal Hizmet Mesleğinde Etkili İletişim. Sosyal Çalışma Dergisi, 1(2), 51-63.
Sosyal Çalışma Dergisi © 2024 Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.