Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin savunma mekanizmaları ile duygusal şemaları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada, nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi’nde ve Marmara Üniversitesi’nde öğrenimlerine devam eden 515 öğrenci oluşturmaktadır. Cinsiyetler arasında, annenin ve babanın öğrenim durumuna, ailenin kaçıncı çocuğu olma durumuna, 0-6 yaş arası bakımını kimin verdiğine göre, öğrencinin eğitim gördüğü bölümün puan türüne göre, devam ettiği üniversiteye göre, okuduğu bölümü isteyerek seçme durumuna göre kendinin ve ailesinin sosyal destek alma durumuna göre Leahy Duygusal Şema alt ölçek puanlarına bakıldığında bazı duygusal alt ölçek puanlarında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur. Savunma mekanizmaları alt ölçeğinde “immatür savunmalar” alt ölçek puanı; cinsiyete göre erkek öğrencilerin, eğitim gördüğü puan türüne göre özel yetenek puan türündeki öğrencilerin puan ortalamaları diğer gruplara göre istatistiksel olarak anlamlı yüksek bulunmuştur. Araştırmada elde edilen bulgulara göre üniversite öğrencilerinin duygusal şemalarıyla savunma mekanizmaları arasında zayıf, istatistiksel olarak anlamlı korelasyonlar tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2021 |
Kabul Tarihi | 22 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Bu lisans; yayınlanan tüm makaleleri, veri setlerini, grafik ve ekleri kaynak göstermek şartıyla veri madenciliği uygulamalarında, arama motorlarında, web sitelerinde, bloglarda ve diğer tüm platformlarda çoğaltma, paylaşma ve yayma hakkı tanır.
Açık erişim disiplinler arası iletişimi kolaylaştıran, farklı disiplinlerin birbirleriyle çalışabilmesini teşvik eden bir yaklaşımdır.