Cinselliğin tabu olduğu bazı toplumlarda insanlar cinsel sorunlar kaynaklı stigma yaşama korkusuyla hekime başvurmak yerine ilk çözümü YouTube gibi bilgi videolarının yer aldığı internet sitelerinden arayabilmektedir. YouTube® videoları insanların bilgi almak için internette en yaygın kullandıkları web sitelerinden olup, doğruluğu ve kalitesi hala tartışmalıdır. Bu kapsamda bu çalışma, YouTube'da ilk cinsel ilişki korkusu ve bekaret ile ilgili videoların kalitesini ve doğruluğunu araştırmayı amaçlamaktadır. Araştırmada YouTube® (http://www.youtube.com) arama çubuğuna " ilk cinsel ilişki korkusu, vajinismus, ağrılı cinsel ilişki, kızlık zarı/bekaret” anahtar kelimeleri kullanılarak arama yapılmıştır. Son beş yıla ait (2017-2021) en çok izlenen 75 video analiz edilmiştir. Video popülerliğini için video güç indeksi kullanılmış, DISCERN ve JAMA puanları hesaplanmıştır. Değerlendirilen 75 YouTube® videosunun %68,0'ı kadın doğum uzmanı, %8,0'ı seksolog, %12,0'ı psikolog/psikiyatrist, %6,7'si aile danışmanı ve %5,3’ü internet fenomeni tarafından yüklenmiştir. Araştırmanın DISCERN puan ortalaması 58,0±11,0, VPI ortalaması 97,3±14,8 ve JAMA puan ortalaması 3,2±0,6 olarak saptanmıştır. İlk cinsel ilişki hakkındaki videoların milyonlarca izleyiciye ulaştığı belirlenmiştir. Akademik ve resmi kuruluşlar tarafından hazırlanan video içeriğinin kalitesi artırılarak toplumun ve ailenin cinsel sağlıklarına yönelik farkındalıkları ve cinsel yaşam kaliteleri arttırılabilir.
-
-
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2022 |
Kabul Tarihi | 17 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Bu lisans; yayınlanan tüm makaleleri, veri setlerini, grafik ve ekleri kaynak göstermek şartıyla veri madenciliği uygulamalarında, arama motorlarında, web sitelerinde, bloglarda ve diğer tüm platformlarda çoğaltma, paylaşma ve yayma hakkı tanır.
Açık erişim disiplinler arası iletişimi kolaylaştıran, farklı disiplinlerin birbirleriyle çalışabilmesini teşvik eden bir yaklaşımdır.