Bilgi İletişim Teknolojileri (BİT), günümüzde dil sınıflarında birincil önem kazanmıştır, o kadar ki bugün her sınıfta her öğrencinin kitaplarının yanında teknolojik bir cihaz bulunur. Ayrıca, her sınıfta internet bağlantısı sağlanmaktadır. Özellikle dil sınıfları internetten farklı şekillerde faydalanmaktadır. Sorgulama temelli yaklaşım ve teknoloji iç içe geçmiştir. Bu yaklaşıma sorgulama temelli yüksek teknoloji yaklaşımı deniyor. Sorgulamaya dayalı yüksek teknoloji yaklaşımı, öğrenenlerin üst düzey sorgulama ve keşif yoluyla gerçek hayatla bağlantı kurmalarını sağlayan bir öğrenme sürecidir. Öğrenenler, sınıflarda teknoloji kullanımı yoluyla kendileri deneyimleyerek ve problem çözerek keşfederler. Bu bağlamda, bu çalışmanın amacı, bir dil sınıfında sorgulamaya dayalı yüksek teknoloji yaklaşımı ile öğretim deneyimini ortaya çıkarmaktır. Sorgulama temelli yüksek teknoloji yaklaşımı, girişin ardından üç genel aşama üzerinden uygulanır: sorgulama için ısınma, veri toplama ve genel değerlendirme. Uygulanması için belirli bir düzeyde dil bilgisi ve motivasyon gerektirmesine rağmen, özel ihtiyaçları olan öğrenciler olsa bile uygun bir öğrenci grubuyla mükemmel bir şekilde çalışır. Öğretmen bir rehber haline gelir ve öğrenciler kendi öğrenme süreçlerinin aktörleri olurlar.
Information Communication Technologies (ICT) have gained primary importance in language classes since today each learner has a technological device beside their books in the classroom. Moreover, internet connection is provided in every classroom. Especially the language classes benefit from the internet in different ways. Inquiry-based approach and technology are intertwined. This approach is called the inquiry-based high-tech approach. The inquiry-based high-tech approach is a learning process engaging learners in making real-life connections by high-level inquiry and discovery. Learners discover by experiencing themselves and solving problems through technology usage in the classrooms. Hence, the aim of this study is to reveal the experience of teaching with the inquiry-based high-tech approach in a language class. The inquiry-based High-Tech approach is applied through three general phases after ice-breaking: warm-up for inquiry, data collection and general overview. Although it requires a certain level of language knowledge and motivation to apply, it works perfectly with a suitable group of learners even though there are learners with special needs. Teacher becomes a guide and the learners become the actors of their own learning processes.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Politika ve Yönetim (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mayıs 2024 |
Gönderilme Tarihi | 6 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 2 |
SDE AKADEMİ WEB SAYFASI: https://sdeakademidergisi.org/