Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’deki Popüler Müzik İkonlarının Gazetelerin Magazin Sayfalarında Yer Alma Durumu

Yıl 2017, , 274 - 287, 17.07.2017
https://doi.org/10.21602/sduarte.284998

Öz

Betimsel
tarama modeli kullanılarak yapılan araştırmada; YAYSAT verilerine göre 2015 Ekim
Ayı boyunca en yüksek satış rakamı ortalamasını yakalayan 3 gazete olan Zaman
Gazetesi, Posta Gazetesi ve Hürriyet Gazetesi’nin magazin sayfalarında yer alan
magazin haberleri incelenmiştir. Gazetelerin magazin sayfalarında yer alan
haberlerin içerik dağılımları belirlenmiş; objektiflik,
sistemlilik, ve genellik ilkelerine bağlı kalınarak kategori yerleştirmesi
yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre; popüler müzik ikonlarının magazinel; müzik; aile; aşk hayatı ve sağlık kategorilerinde sırasıyla %27,9; %25,5; %23,2; %16,5 ve %6,9 oranlarında yer aldıkları, söz
konusu kategorilerde 2015 Ekim Ayı boyunca toplam 43 haber yapıldığı, popüler
müzik ikonlarının yer aldığı magazin haberlerine en çok yer veren gazetenin Hürriyet
Gazetesi olduğu, en az yer veren gazetenin Zaman Gazetesi olduğu, gazetelerin
satış rakamı ortalamaları azalırken popüler müzik ikonlarının yer aldığı
haberlere yer verme oranlarının arttığı, popüler müzik ikonlarının magazin
dışında doğrudan müzik alanına giren konularda da haber konusu oldukları
sonuçlarına ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Aydoğan, F., (2004). Medya ve Popüler Kültür, Kapital Medya Hizmetleri, İstanbul.
  • Baudrillard, J., (2010). Simülakrlar ve Simülasyon, Oğuz Adanır (çev), Doğubatı Yayınları, Ankara.
  • Belge, M., (2004). Tarihten Güncelliğe, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • Erol, A., (2009). Popüler Müziği Anlamak-Kültürel Kimlik Bağlamında Popüler Müzikte Anlam, Bağlam Yayıncılık, İstanbul.
  • Mahan, E., (1996). “What is Popular Culture? More Answer to an Old Question”, Studies in Latin American Popular Culture, 07309139, Vol. 15.
  • Mutlu, E., (2005). Kitle İletişim Kuramları, Erol Mutlu (çev), Ütopya Yayınevi, Ankara.
  • Storey, J., (2000). Popüler Kültür Çalışmaları-Kuramlar ve Metotlar, Babil Yayınları, İstanbul.
  • http://www.tuik.gov.tr/PreTablo.do?alt_id=1059 (ulaşım tarihi: 10.10.2016).
  • http://www.tuik.gov.tr/UstMenu.do?metod=temelist (ulaşım tarihi: 10.10.2016).
  • https://twitter.com/justinbieber (ulaşım tarihi: 29.09.2016).
  • https://twitter.com/search?q=hande%20yener&src=typd&mode=users (ulaşım tarihi: 29.09.2016).
  • Wicke, P., (2006). Mozart’tan Madonna’ya Popüler Müziğin Bir Kültür Tarihi, Serpil Dalaman (çev), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
  • http://www.worldometers.info/world-population/population-by-country/ (ulaşım tarihi: 17.10.2016).
  • http://www.yaysat.com.tr/gazete+tirajlar.html?ct=TotalSales (ulaşım tarihi: 05.10.2016).

Coverage of Popular Music Icons in Tabloid Pages of Newspapers in Turkish Newspaper

Yıl 2017, , 274 - 287, 17.07.2017
https://doi.org/10.21602/sduarte.284998

Öz

The study employs the descriptive survey model. Tabloid news included in
the tabloid pages of Zaman, Posta, and Hürriyet, which are three Turkish newspapers achieving the highest
circulation average in October 2015 according to the data provided by YAYSAT,
have been reviewed. Content distribution of the news included in the tabloid
pages of the newspapers has been determined, and categorical arrangement has
been made on the basis of objectivity,
systematicity, and generality. The obtained findings show
that popular music icons cover 27.9%, 25.5%, 23.2%, 16.5%, and 6.9% of tabloid, music, family, love life, and
health
categories respectively; 43 news were published in these categories
throughout October 2015; Hürriyet  is the newspaper giving the widest coverage
to the tabloid news containing popular music icons; Zaman is the newspaper giving the lowest coverage to the tabloids
news containing popular music icons; as circulation averages of newspapers
decrease, coverage rates of news containing popular music icons increase; and
popular music icons are topics of not only tabloid news but also other news
related to the field of music.

Kaynakça

  • Aydoğan, F., (2004). Medya ve Popüler Kültür, Kapital Medya Hizmetleri, İstanbul.
  • Baudrillard, J., (2010). Simülakrlar ve Simülasyon, Oğuz Adanır (çev), Doğubatı Yayınları, Ankara.
  • Belge, M., (2004). Tarihten Güncelliğe, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • Erol, A., (2009). Popüler Müziği Anlamak-Kültürel Kimlik Bağlamında Popüler Müzikte Anlam, Bağlam Yayıncılık, İstanbul.
  • Mahan, E., (1996). “What is Popular Culture? More Answer to an Old Question”, Studies in Latin American Popular Culture, 07309139, Vol. 15.
  • Mutlu, E., (2005). Kitle İletişim Kuramları, Erol Mutlu (çev), Ütopya Yayınevi, Ankara.
  • Storey, J., (2000). Popüler Kültür Çalışmaları-Kuramlar ve Metotlar, Babil Yayınları, İstanbul.
  • http://www.tuik.gov.tr/PreTablo.do?alt_id=1059 (ulaşım tarihi: 10.10.2016).
  • http://www.tuik.gov.tr/UstMenu.do?metod=temelist (ulaşım tarihi: 10.10.2016).
  • https://twitter.com/justinbieber (ulaşım tarihi: 29.09.2016).
  • https://twitter.com/search?q=hande%20yener&src=typd&mode=users (ulaşım tarihi: 29.09.2016).
  • Wicke, P., (2006). Mozart’tan Madonna’ya Popüler Müziğin Bir Kültür Tarihi, Serpil Dalaman (çev), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
  • http://www.worldometers.info/world-population/population-by-country/ (ulaşım tarihi: 17.10.2016).
  • http://www.yaysat.com.tr/gazete+tirajlar.html?ct=TotalSales (ulaşım tarihi: 05.10.2016).
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Yiğit Ersoydan

Yayımlanma Tarihi 17 Temmuz 2017
Gönderilme Tarihi 9 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Ersoydan, M. Y. (2017). Türkiye’deki Popüler Müzik İkonlarının Gazetelerin Magazin Sayfalarında Yer Alma Durumu. Art-E Sanat Dergisi, 10(19), 274-287. https://doi.org/10.21602/sduarte.284998
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.