Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Resim Sanatında Picasso Etkisi

Yıl 2021, , 379 - 405, 30.06.2021
https://doi.org/10.21602/sduarte.894643

Öz

Pablo Picasso, modern sanat denildiğinde akla ilk gelen isimlerdendir. Picasso’nun gündelik kültürdeki imgesinin yaratıcı, yenilikçi ve deha sanatçı olduğu söylenebilir. Picasso’nun resim kanonundaki yerinin önemli olduğu söylenebilir. Bir etki olarak Picasso’nun, modern sanat içerisinde görünümünün çok yönlü olduğu iddia edilebilir. Picasso etkisi, kuşağı ve sonrası ressamların eserlerinde görülmektedir. Bu çalışma bu etkiyi konu almaktadır. Çalışma resimde kanon ve etki meselesi hakkında bir anlatı denemesi önermektedir. Picasso’nun sanat tarihinde nasıl alımlandığını incelemekte, devam eden kısımda ‘Picasso etkisi’ni tanımlamaya çalışmaktadır. Bunu birkaç kategori etrafında gerçekleştirmektedir. Bu kategorileri de yirminci yüzyıldaki ressamlar ve eserlerindeki varlığı ve etkisini göstermeye çalışmaktadır. Buna ek olarak çalışmada Picasso etkisinin modern sanatı aştığı göstermeye çalışarak, çağdaş sanatta bir fikir olarak anlamını düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Adorno, T. ve M. Horkheimer. (2016). Aydınlanmanın Diyalektiği. (Çev.).İstanbul: Kabalcı Yayınları.
  • Ashton, D. (2001). Picasso Konuşuyor. (Çev. Mehmet Yılmaz ve Nahide Yılmaz). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Barr, A. H. (1936). Cubism and Abstract Art. New York: MoMA.
  • Baudriilard, J. (2002). Tüketim Toplumu. (Çev. Ferda Keskin ve Nilgin Tutal). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Belting, H. (2020). Sanat Tarihinin Sonu. (Çev. Mustafa Tüzel). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Berger, J. (2010). Picasso’nun Başarısı ve Başarısızlığı. (Çev.Yurdanur Salman ve Müger Gürsoy Sökmen). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Bloom, H. (2008). Etkilenme Endişesi. (Çev. Ferit Burak Aydar). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Bloom, H. (2014). Batı Kanonu (Çev.Çiğdem Pala Mull). İstanbul: İthaki Yayınları.
  • Danto, A. (2018). Arthur Danto. (Çev. Süha Sertabiboğlu). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Dubuffet, J. (2010). Boğucu Kültür. (Çev. İsmet Berkan). Ankara: Dost Kitabevi.
  • Foster, H. (2004). Tasarım ve Suç. (Çev. Elçin Gen). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Heartney, E. (2008). Sanat ve Bugün. (Çev. Osman Akınhay). İstanbul: Akbank Yayınları.
  • Hegel, G. F. (1994). Estetik Güzel Sanatlar Üzerine Dersler Cilt 1. (Çev. Taylan Altuğ ve Hakkı Hünler). İstanbul: Payel Yayınları.
  • Hobsbawn, E. (2006). Geleneğin İcadı. (Derleyenler: Eric Hobsbawm ve Terence Ranger). İstanbul: Agora Yayınları.
  • Holly, M. A. (2016). Panofsky ve Sanat Tarihinin Kökleri. (Çev. Orhan Düz). İstanbul:dedalus Yayınları.
  • Galenson, D.W. (2009). Conceptual Revolutions in Twentieth Century Art. UK: Cambridge University Press.
  • Graudy, R. (1991). Picasso, Saint-John Perse, Kafka. (Çev. Mehmet Doğan). İstanbul: Payel Yayınları.
  • Greenberg, C. (2009). Modernist Resim. (Edt. Enis Batur). Modernizmin Serüveni içinde, s.357,364. İstanbul: Alkım Yayınları.
  • Krauss, R. (2002). Picasso Adına. Sanat Dünyamız içinde, s. . İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Malraux, A. (2020). Düşsel Müze. (Çev. Bahadır Gülmez). İstanbul: Everest Yayınları.
  • Marinett, F. T. (2011). Fütürist Manifestolar. (Der. Ali Artun). Sanatsal Manifestolar içinde, s. 102-106. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • North, M. (2014). Hollanda Altın Çağı'nda Sanat ve Ticaret. (Çev. Taciser Ulaş Belge). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Peppiat, M. (2016). Francis Bacon Anatomy of Enigma. London: Bloomsbury Publishing.
  • Read, H. (2020). Modern Sanat Felsefesi. (Çev. Elif Kök ve Hazal Ongun). İstanbul: Hayalperest Yayınları.
  • Richardson, J. (1996). A Life of Picasso Volume II: 1907-1917. New York: Random House.
  • Riegl., A. (2019). Hollanda Resminde Grup Portreciliği. (Çev. F. Tülay Kazancı). İstanbul: Hayalperest Yayınları.
  • Stein, G. (1959). Picasso. Beacon Press. Ümer, E. (2019). “Sanatın Sonu” ve Andy Warhol'un Sanatı. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi Sayı: 9 (1) içinde, s.37-47. Ordu Üniversitesi.
  • Ümer, E. (2020). Leonardo Da Vinci’nin “Paragone”Si Ve Söze Karşı Resim”. Tykhe Ulusal Hakemli Dergi, 5(8), s.105-122. Düzce Üniversitesi.
  • İnternet Kaynakçası Baykam, B. (2015). Türk müzeleri Picasso’yu nasıl kaçırdı?. http://bedribaykam.com/tr/yazilar/turk-muzeleri-picassoyu-nasil-kacirdi
  • Gotthardt, A. (2019). Willem de Kooning on How to Be an Artist. https://www.artsy.net/article/artsy-editorial-willem-de-kooning-artist. Erişim tarihi: 07.01.2021
  • Leight, M. (2003). Matisse/Picasso. https://www.thecityreview.com/matpic.html. Erişim tarihi: 17.02.2021.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Engin Ümer 0000-0001-9685-3531

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Gönderilme Tarihi 10 Mart 2021
Kabul Tarihi 21 Mayıs 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Ümer, E. (2021). Resim Sanatında Picasso Etkisi. Art-E Sanat Dergisi, 14(27), 379-405. https://doi.org/10.21602/sduarte.894643
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.