Oyunculuk eğitiminde Epik ve Diyalektik Tiyatronun öngördüğü oyunculuk yaklaşmı Oyunculuk Anasanat Dalı eğitim programında kendisine ne kadar yer bulmaktadır? Bu sorunun yanıtının aranacağı bildiride Brechtyen oyunculuk için gerekli olan “gestus”, “yabancılaştırma etmeni” ve “hikayeleştirme” başlıkları altında öne çıkan dinamikler ayrıntılı olarak irdelenecektir. Brecht tiyatrosunda oyuncunun sahnede rolünü ve kendisini tanımasını sağlayan bu dinamiklerin, günümüz oyunculuk eğitiminde oyuncu adaylarının role yaklaşımı açısından neden önemli olduğu tartışılacaktır.
Bu tartışma, Oyunculuk öğrencisinin alması gereken Brechtyen tiyatronun öngördüğü eğitimin -Brecht'in işaret ettiği 'verimlilik' için çağdaş kültürdeki sosyal ilgi, kritik üretim ve tasarım gibi noktalar ve özellikle istihdam konusu dikkate alındığında- öğrencileri öğrenmeye motive eden bir eğitim anlayışını içerdiğine ilişkindir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Bildiriler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Aralık 2012 |
Gönderilme Tarihi | 10 Aralık 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 5 Sayı: 10 |