BibTex RIS Kaynak Göster

Oyunculuk Eğitiminde Brechtyen Oyunculuğun Yeri Açısından Eğitimci Sorunu

Yıl 2012, Cilt: 5 Sayı: 10, 78 - 85, 11.12.2012

Öz

Oyunculuk eğitiminde Epik ve Diyalektik Tiyatronun öngördüğü oyunculuk yaklaşmı Oyunculuk Anasanat Dalı eğitim programında kendisine ne kadar yer bulmaktadır? Bu sorunun yanıtının aranacağı bildiride Brechtyen oyunculuk için gerekli olan “gestus”, “yabancılaştırma etmeni” ve “hikayeleştirme” başlıkları altında öne çıkan dinamikler ayrıntılı olarak irdelenecektir. Brecht tiyatrosunda oyuncunun sahnede rolünü ve kendisini tanımasını sağlayan bu dinamiklerin, günümüz oyunculuk eğitiminde oyuncu adaylarının role yaklaşımı açısından neden önemli olduğu tartışılacaktır.
Bu tartışma, Oyunculuk öğrencisinin alması gereken Brechtyen tiyatronun öngördüğü eğitimin -Brecht'in işaret ettiği 'verimlilik' için çağdaş kültürdeki sosyal ilgi, kritik üretim ve tasarım gibi noktalar ve özellikle istihdam konusu dikkate alındığında- öğrencileri öğrenmeye motive eden bir eğitim anlayışını içerdiğine ilişkindir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Bildiriler
Yazarlar

Nil Ünlü Aycil

Yayımlanma Tarihi 11 Aralık 2012
Gönderilme Tarihi 10 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 5 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Ünlü Aycil, N. (2012). Oyunculuk Eğitiminde Brechtyen Oyunculuğun Yeri Açısından Eğitimci Sorunu. Art-E Sanat Dergisi, 5(10), 78-85. https://doi.org/10.21602/sgsfsd.20310
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.