Betimsel
tarama modeli kullanılarak yapılan araştırmada; YAYSAT verilerine göre 2015 Ekim
Ayı boyunca en yüksek satış rakamı ortalamasını yakalayan 3 gazete olan Zaman
Gazetesi, Posta Gazetesi ve Hürriyet Gazetesi’nin magazin sayfalarında yer alan
magazin haberleri incelenmiştir. Gazetelerin magazin sayfalarında yer alan
haberlerin içerik dağılımları belirlenmiş; objektiflik,
sistemlilik, ve genellik ilkelerine bağlı kalınarak kategori yerleştirmesi
yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre; popüler müzik ikonlarının magazinel; müzik; aile; aşk hayatı ve sağlık kategorilerinde sırasıyla %27,9; %25,5; %23,2; %16,5 ve %6,9 oranlarında yer aldıkları, söz
konusu kategorilerde 2015 Ekim Ayı boyunca toplam 43 haber yapıldığı, popüler
müzik ikonlarının yer aldığı magazin haberlerine en çok yer veren gazetenin Hürriyet
Gazetesi olduğu, en az yer veren gazetenin Zaman Gazetesi olduğu, gazetelerin
satış rakamı ortalamaları azalırken popüler müzik ikonlarının yer aldığı
haberlere yer verme oranlarının arttığı, popüler müzik ikonlarının magazin
dışında doğrudan müzik alanına giren konularda da haber konusu oldukları
sonuçlarına ulaşılmıştır.
The study employs the descriptive survey model. Tabloid news included in
the tabloid pages of Zaman, Posta, and Hürriyet, which are three Turkish newspapers achieving the highest
circulation average in October 2015 according to the data provided by YAYSAT,
have been reviewed. Content distribution of the news included in the tabloid
pages of the newspapers has been determined, and categorical arrangement has
been made on the basis of objectivity,
systematicity, and generality. The obtained findings show
that popular music icons cover 27.9%, 25.5%, 23.2%, 16.5%, and 6.9% of tabloid, music, family, love life, and
health categories respectively; 43 news were published in these categories
throughout October 2015; Hürriyet is the newspaper giving the widest coverage
to the tabloid news containing popular music icons; Zaman is the newspaper giving the lowest coverage to the tabloids
news containing popular music icons; as circulation averages of newspapers
decrease, coverage rates of news containing popular music icons increase; and
popular music icons are topics of not only tabloid news but also other news
related to the field of music.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 19 |