Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Deneysel Bir Yaklaşım Olarak Kolaj ve Karışık Teknik Uygulamasının Fotoğraf Sanatına Yansıması

Yıl 2017, Cilt: 10 Sayı: 20, 666 - 690, 29.12.2017
https://doi.org/10.21602/sduarte.341196

Öz

ÖZ


Görsel
sanatlarda kolaj, karışık teknik (mix medya)
 
kavramı farklı disiplinlerin bir araya gelmesi ile özdeşleşen bir
tanımlamadır. Fotoğraf alanında kolaj tekniği özellikle modernizm içinde dada
ve konstrüktivizm yaklaşımları içinde yer alırken, mix medya uygulamaları
postmodern dönemden beri kullanılmaktadır. Ancak bu iki kavramın ilk
referansları 19. yüzyıl resim sanatına dayanmaktadır. Dada ve konstrüktivist
sanatçılar tarafından kullanılan kolaj ve karışık teknik uygulamalar, 1950’li
yıllarda Robert Rauschenberg’in imaj transferlerine, 1960-80 arası yeni Avrupa
resim sanatı içinde Sigmar Polke, Anselm Keifer ve Gerhard Richter’in
çalışmalarına, postmodern dönem sonrası Barbara Kruger, Clarissa Sligh, Sally
Mankus,
  Radcliffle Bailey ve Kathy Vargas
gibi sanatçılara referans oluşturmuştur. Bu çalışmada deneysel bir yaklaşım
olarak görülen kolaj ve karışık teknik (mix medya)’ın tarihsel gelişiminin yanı
sıra bu uygulamaların temsilcileri olan günümüz sanatçılarının anlayışları
fotoğraf tarihi bağlamında incelenmiştir. Aynı zamanda sanatçıların,
 bu kavramları çalışmalarında nasıl farklı
yöntemlerle kullandıkları ve içeriği belirleyen anlamı nasıl ifade ettikleri
eserler üzerinde çözümleme ve betimlemeler yapılarak irdelenmiştir.
 

Kaynakça

  • Ades, D. (1992). Photomontage, London: Thames And Hudson. Antmen, A. (2008). 20.Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, İstanbul: Sel Yayınları. Aragon , L. (2015). Kolajlar, çev: Alp Tümertekin, İstanbul, Janus Yayıncılık. Barthes, Roland (2014). Camera Lucıda, çev: Reha Akçakaya, İstanbul: Altıkırkbeş Yayın. C. Danto, A. (2010). Sanatın Sonundan Sonra, çev: Zeynep Demirsu, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Freund, G. (2006). Fotoğraf ve Toplum, çev: Şule Demirkol, İstanbul: Sel Yayıncılık. Hacking, J. (2015). Fotoğrafın Tüm Öyküsü, çev: Abbas Bozkurt, İstanbul: Hayelperest Yayınevi. Martin, J.-H. (1997). Man Ray, London: Thames and Hudson Smith, E. L. (2004). 20.Yüzyılda Görsel Sanatlar, çev: Ebru Kılıç, Begüm Kovulmaz, Osman Akınhay, İstanbul: Akbank Kültür Sanat Yayınları. Whitham, G. (2013). Çağdaş Sanatı Anlamak, çev: Tufan Göbekçin, İstanbul: Optimist Yacavone, K. (2015). Benjamin, Barthes ve Fotoğrafın Tekilliği, çev: Simber Atay ve Melih Tumen, İstanbul: Hayalperest Yayınları.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gökhan Birinci

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 2 Ekim 2017
Kabul Tarihi 29 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 20

Kaynak Göster

APA Birinci, G. (2017). Deneysel Bir Yaklaşım Olarak Kolaj ve Karışık Teknik Uygulamasının Fotoğraf Sanatına Yansıması. Art-E Sanat Dergisi, 10(20), 666-690. https://doi.org/10.21602/sduarte.341196
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.