Abstract
Individuals
througout where lives, must exsist at places that has been created by
themselves, edited by people or places in social life where they have created
their own boundries. The act of identifying a general place within the process
of visual perception shows that all the elements included at the place are
important elements for creating the perception.
Typography
and calligraphy have an important effect on the edition of the identity of the
place in order to have a direct verbal communication channel besides visual and
conceptual data. The edition and condition of these elements; directly affect
the perception of the place and identifies the place inside the individual’s
mind.
This
article, examines the effects of the conceptual identity of the place where
calligraphic and typographic elements are used.
Öz
Birey
yaşantısı boyunca kendi yarattığı, insanlarca kurgulanmış veya sosyal yaşam
içerisinde kendi sınırlarını oluşturmuş mekanlarda var olmak zorundadır. Görsel
algı süreciyle bireyin genel bir mekan kimliği tanımlamasında bulunması, mekana
dahil olan tüm görsel öğelerin bu algının oluşturulmasında önemli birer unsur
olduğunu göstermektedir.
Görsel
ve kavramsal verinin yanı sıra, doğrudan sözel iletişim kanalına da sahip
olmaları açısından, tipografi ve kaligrafinin algı üzerindeki etkisi, mekan
kimliğinin kurgulanmasında önemli bir yere sahiptir. Bu unsurların mekan
içindeki kurgu ve durumları; mekan algısını doğrudan etkilemekte ve bireyin
kafasındaki mekanı tanımlamaktadır.
Bu
makalede, kaligrafik ve tipografik unsurların kullanımının, içinde bulundukları
mekanın kavramsal kimliğine olan etkileri incelenmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ekim 2017 |
Kabul Tarihi | 19 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 20 |