Öz
Sanat yapıtı her ne kadar görünür olan ile ilgili
olsa da görünür olanın dışında kalan mekânın bilgisi ve belleği de, yapıta
dahil olur ve yapıtın kurgusunda önemli rol oynar. Sanat yapıtının kendisinden
çok mekânla kurduğu ilişki de görünmez olanın izini taşır. Bu çalışma bağlamında
René Magritte’in “Le Chateau de Pyrenees”, Rachel
Whiteread’in Fouth Plinth projesi kapsamında yaptığı isimsiz çalışması ve Gabriel Orozco’nun “Piedra que cede” isimli
çalışması, mekân-bellek-iz-boşluk kavramları ekseninde ortak yönleri
araştırılacak ve kavramların yapıtlara sağladığı anlamsal katkılar incelenecektir.
Anahtar
Kelimeler: Mekân, Bellek, İz, Boşluk, Sanat
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 27 Ekim 2017 |
Kabul Tarihi | 29 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 20 |