Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Marka Değerine Etkileri Açısından Reklamlardaki İmgeler ve Göstergebilimsel Açıdan Değerlendirme

Yıl 2018, Cilt: 11 Sayı: 21, 14 - 30, 28.06.2018
https://doi.org/10.21602/sduarte.418815

Öz




















İnsanoğlu günümüzde imgeler, biçimler ve simgelerle sarılmış bir
dünyada yaşamakta ve düşüncelerini, görüşlerini başkalarına aktarırken bu
göstergeleri kullanmaktadır. Reklam imgeleri ise ürünlerin arzulanmasını
sağlayarak; onları satmak ve satışlarını artırmak için üretilmektedirler. Öyle
ki imgeler statüyü de belirlemekte önemli rol oynamaktadır. Satın alınan ürün
ile birlikte o ürüne ait olan statü de satın alınmış olur. Böylece görsel
imgeler üzerinden markanın kaliteli, iyi, kötü, güvenilir, ucuz, pahalı v.b.
olduğu anlatılabilir. Reklamlarda kullanılan göstergeler ve bunların
algılanmasındaki unsurlar değerlendirildiğinde işitsel ve görsel olarak bir
takım imgeleri bünyelerinde barındırdıkları görülmektedir. İmgeler yoluyla
reklamlarda sanat yapıtlarına atıf yapılması veya en azından biçim dizimsel
açıdan sanat yapıtlarından hareketle üretilmesi ise reklamın anlamını
güçlendirmektedir. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılarak,
reklamlardaki imgelerin marka değerine etkilerinin örneklerle incelenmesi ve
sanat yapıtlarından hareketle oluşturulan reklamların göstergebilimsel açıdan
içerik analizi yer almaktadır.

Kaynakça

  • Arnheim, R. (2009). Görsel Düşünme. İstanbul: Metis Yayınları. Bayav, D. (2006). Resimde Göstergebilim, Çocuk Resimlerinin Göstergebilimsel Çözümlenmesi (İlköğretim 8. Sınıf), Yayınlanmış Doktora Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi EBE. Berger, J. (2010). Görme Biçimleri. İstanbul: Metis Yayınları. Burnett, R. (2012). İmgeler Nasıl Düşünür. İstanbul: Metis Yayınları. Büker, Seçil-Kıran (Eziler), Ayşe (1999). Reklamda Kadına Yönelik Şiddet. İstanbul: Alan Yayıncılık. Durand, G. (1998). Sembolik İmgelem. (Çev: Ayşe Meral). İstanbul: İnsan Yayınları. Guiraud, P. (1994). Göstergebilim. (Çev: Mehmet Yalçın). Ankara: İmge Kitabevi. Korkmaz:, Gökçearslan, A. (2015). Küreselleşme Sürecinde Çok Uluslu Şirketlerin Afiş Tasarımlarının Göstergebilim Açısından Değerlendirilmesi. Sanat Yazıları, 32 s. 139-164 Koçak, O. (1995). İmgenin Halleri. İstanbul: Metis Yayınları. Leppert, R. (2009). Sanatta Anlamın Görüntüsü İmgelerin Toplumsal İşlevi. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Parsa, A. Fatoş. (2004), “İmgenin Gücü Görsel Kültürün Yükselişi” Medyada Yeni Yaklaşımlar. Konya: Eğitim Kitabevi. Pettersson, R. (2002). Information Design. USA: John Benjamins Publishing Company. Rifat, M. (2014). Göstergebilimin ABC’si: İstanbul: Say Yayınları. Sayın, Z. (2003). İmgenin Pornografisi. İstanbul: Metis Yayınları. Sutherland, Max Sylvester, K. Alice. (2003). Reklam ve Tüketici Zihni. (Çev: Berna Kalınyazgan). İstanbul: MediaCat Yayınları. Şimşek: (2006). Reklam ve Geleneksel İmgeler. İstanbul: Nüve Kültür Merkezi Yayınları. Wheeler, A. (2009). Designing Brand Identity. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc. Williamson, J. (2011). Reklamların Dili (Çev: Ahmet Fethi). Ankara: Ütopya Yayınevi. Yıldız, N. (2002). Liderler İmajlar Medya, Ankara: Phoenix Yayınevi.

Advertising Imagery of in terms of Brand Value Effects And Evaluation Aspects of Semiological

Yıl 2018, Cilt: 11 Sayı: 21, 14 - 30, 28.06.2018
https://doi.org/10.21602/sduarte.418815

Öz

Kaynakça

  • Arnheim, R. (2009). Görsel Düşünme. İstanbul: Metis Yayınları. Bayav, D. (2006). Resimde Göstergebilim, Çocuk Resimlerinin Göstergebilimsel Çözümlenmesi (İlköğretim 8. Sınıf), Yayınlanmış Doktora Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi EBE. Berger, J. (2010). Görme Biçimleri. İstanbul: Metis Yayınları. Burnett, R. (2012). İmgeler Nasıl Düşünür. İstanbul: Metis Yayınları. Büker, Seçil-Kıran (Eziler), Ayşe (1999). Reklamda Kadına Yönelik Şiddet. İstanbul: Alan Yayıncılık. Durand, G. (1998). Sembolik İmgelem. (Çev: Ayşe Meral). İstanbul: İnsan Yayınları. Guiraud, P. (1994). Göstergebilim. (Çev: Mehmet Yalçın). Ankara: İmge Kitabevi. Korkmaz:, Gökçearslan, A. (2015). Küreselleşme Sürecinde Çok Uluslu Şirketlerin Afiş Tasarımlarının Göstergebilim Açısından Değerlendirilmesi. Sanat Yazıları, 32 s. 139-164 Koçak, O. (1995). İmgenin Halleri. İstanbul: Metis Yayınları. Leppert, R. (2009). Sanatta Anlamın Görüntüsü İmgelerin Toplumsal İşlevi. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Parsa, A. Fatoş. (2004), “İmgenin Gücü Görsel Kültürün Yükselişi” Medyada Yeni Yaklaşımlar. Konya: Eğitim Kitabevi. Pettersson, R. (2002). Information Design. USA: John Benjamins Publishing Company. Rifat, M. (2014). Göstergebilimin ABC’si: İstanbul: Say Yayınları. Sayın, Z. (2003). İmgenin Pornografisi. İstanbul: Metis Yayınları. Sutherland, Max Sylvester, K. Alice. (2003). Reklam ve Tüketici Zihni. (Çev: Berna Kalınyazgan). İstanbul: MediaCat Yayınları. Şimşek: (2006). Reklam ve Geleneksel İmgeler. İstanbul: Nüve Kültür Merkezi Yayınları. Wheeler, A. (2009). Designing Brand Identity. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc. Williamson, J. (2011). Reklamların Dili (Çev: Ahmet Fethi). Ankara: Ütopya Yayınevi. Yıldız, N. (2002). Liderler İmajlar Medya, Ankara: Phoenix Yayınevi.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatih Kurtcu 0000-0002-3999-0668

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 26 Nisan 2018
Kabul Tarihi 4 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA Kurtcu, F. (2018). Marka Değerine Etkileri Açısından Reklamlardaki İmgeler ve Göstergebilimsel Açıdan Değerlendirme. Art-E Sanat Dergisi, 11(21), 14-30. https://doi.org/10.21602/sduarte.418815
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.