Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SLOW FOOD AND SLOW FASHION: NEW TRENDS OF THE SUSTAINABLE LIFE

Yıl 2023, Cilt: 16 Sayı: 31, 538 - 559, 30.06.2023
https://doi.org/10.21602/sduarte.1283670

Öz

In today's world of fast production and consumption, all living creatures face the risk of environmental damage caused by greenhouse gas emissions and the denaturalization of agricultural products. In this term, awareness of these life-threatening conditions has increased, and the importance of sustainability has become a priority in all fields. In this context, two important trends have emerged in the last decade: Slow Fashion and Slow Food. This study discusses the reasons for the accelerating increase in consumption of food and clothing in recent years and how the "slow" movement can be a sustainable common perspective. In this study, aimed that conceptual approach of the terms of “slowity” in the view of similar disciplines. Therefore, the similarities and differences of the subject have been examined with the studies in the literature in the field of Slow Fashion and Slow Food. The method of the research is document analysis, one of the qualitative research methods. In the study, 26 articles in the Turkish TR index in terms of gastronomy and fashion disciplines were evaluated and reported in terms of content, aim, method and conclusion. Similarities and differences of the slow movement developed against the fast production and consumption cycles of both disciplines have been examined, and recommendations have been provided for a sustainable life. According to the research findings, Slow Food and Slow Fashion exhibit similar approaches in terms of sustainability, ethical production, conscious consumption, and respect for local culture and identity. In conclusion, although the terms Slow Food and Slow Fashion are distinct from each other, they both encourage the adoption of a sustainable, conscious, fair, and culturally compatible lifestyle due to their shared characteristics.

Kaynakça

  • Aakko, M. (2013). “What is the Role of Aesthetics in Sustainability?”, “Sustainable fashion: New approaches”, içinde ed. Niinimäki, K., Aalto University Publication Series, s.38-43.
  • Akarçay, E. (2014). Sınıfiçi Farklılaşma ve Sınıfiçi Bütünleşme Biçimi Olarak Eskişehir’de Orta Sınıfın Yeme-İçme Örüntüleri. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Ana Bilim Dalı.
  • Akdoğan Öneme, A. ve Bursalıgil, G. (2022). “Giyside Görünür Onarım ile Kişiselleştirilmiş Uygulama Denemeleri”, Yedi: Sanat, Tasarım ve Bilim Dergisi, Sayı 28, s. 23-38.
  • Ayyıldız, A. (2020). “Şirince’de Faaliyette Bulunan Yiyecek ve İçecek İşletmelerinin Tripadvisor Yorumlarının İçerik Analizi”, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(3), s. 2960 - 2973.
  • Başarangil, İ. ve Tokatlı, C. (2018). “Yavaş Yemek: Şile Yeryüzü Pazarı Ziyaretçilerinin Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma”, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(1), s. 3- 19. Bocken, N. M. P., Pauw, I., Bakker, C. ve Grinten, B.V.D. (2016). “Product design and business model strategies for a circular economy, Journal of Industrial and Production Engineering”, 33(5), s. 308-320.
  • Bucak, T. ve Turan, Ö. (2016). “Bölge Turizmine Yeni Akımların Etkisi: Gökçeada Slow Food Örneği”, Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 11 (43), 211-219.
  • Cooper, T. (2005). “Slower Consumption Reflections on Product Life Spans and The “Throwaway Society”, Journal of Industrial Ecology, 9(1‐2), s. 51-67.
  • Çelebi, D. ve Genç, S. (2021). “Exploring the Slow Food Perception of Gastronomy and Culinary Arts Students”, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 9(1), s. 99- 110.
  • Çılgınoğlu, H. ve Güner, D. (2021). “Kastamonu Gastronomik Ürünlerinin Nuh’un Ambarı Projesi Kapsamında Değerlendirilmesi”, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 9(4), s. 2874- 2892.
  • Clark, H. (2008). “SLOW + FASHION—an Oxymoron—or a Promise for the Future ...?”, Fashion Theory, 12 (4), s. 427-446.
  • Clark, H. (2015). New approaches to textile design. The handbook of textile culture, 17, London: Bloomsbury.
  • Demir, B. (2021). “Sürdürülebilir Turizm Hareketi Olarak Slow Food: Germiyan Örneği”, GSI Journals Serie A: Advancements in Tourism Recreation and Sports Sciences, 4 (2), s. 99-114.
  • De Oliveira, L. G., Miranda, F. G., ve de Paula Dias, M. A. (2022). “Sustainable practices in slow and fast fashion stores: What does the customer perceive?”. Cleaner Engineering and Technology, 6, 100413.
  • Elbeyoğlu, S. ve Acar, S. (2022). “Yavaş Modada Tekstil Mirası Yaklaşımlarına Örnek: Kumaş ve Giysi Tasarımında Halı Uygulamaları”, Yedi Sanat, Tasarım ve Bilim Dergisi, Sayı 28, s. 83-98.
  • Eşitti, B. ve Harputluoğlu Demir, D. (2015). “Citta Slow Şehirlerde Yerel Halkın Earth Markete Yaklaşımı: Gökçeada Destinasyonu Örneği”, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 3(1), s. 64-71.
  • Filippo Fontefrancesco, M. (2018). “The Slow Food Model: A Road For Small-Scale Productions in A Globalised Market”, International Journal of Agricultural Management and Development, 8(1), s. 17-23.
  • Fletcher K (2008). Sustainable Fashion and Textiles: Design Journeys, United Kingdom: Earthscan Publishing.
  • Fletcher, K., (2010). “Slow Fashion: An Invitation for Systems Change, Fashion Practice”, 2(2), s. 259-265.
  • Georgica, G. (2014). “The Tourist’s Perception about Slow Travel- A Romanian Perspective”, Procedia Economics and Finance, Sayı 23, s. 1596-1601.
  • Güner, D. ve Çılgınoğlu, H. (2023). “Gastronomi Şehri Afyonkarahisar ve Slow Food Nuh’un Ambarı Projesindeki Yeri”, Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 7 (1), s. 281-300.
  • Heitmann, S., Robinson, P.ve Povey, G. (2011). “Slow Food, Slow Cities and Slow Tourism”, Research Themes for Tourism içinde, ed. P. Robinson, S. Heitmann, ve P. Dieke, UK: CAB International, s.114-127.
  • Hethorn, J. ve Ulasewicz, C. (2008). Sustainable fashion: Why now: A conversation about issues, practices, and possibilities. New York: Fairchild Books.
  • Honore, C. (2006). In Praise of Slowness: Challenging the Cult of Spelt. London: Harper One.
  • Joy, A., Sherry Jr, J. F., Venkatesh, A., Wang, J., ve Chan, R. (2012). “Fast fashion, sustainability, and the ethical appeal of luxury brands”, Fashion Theory, 16(3), s. 273-295.
  • Karaca, Ş. (2020). “A ve B Tipi Kişilik Özelliklerine Sahip Tüketicilerin Yavaş Moda Algılarının İncelenmesi”, Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, Sayı 26, 135-152.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kipöz, Ş (2013). Slow Fashion Ethics: Reproduction of Memory through Deconstruction’, EAD 2013 Conference Proceedings: Crafting the Future. The University of Gothenburg hosted the 10th International Conference of the European Academy of Design from April 17-19, 2013, Sweden.
  • Kipöz, Ş. ve Atalay, D. (2015). “Etik Modanın Temsiliyeti Bağlamında Vaatleri ve Çelişkileri: ‘Etik Moda’ Ne Kadar Etik Sunuluyor?” Yedi, Sayı 14, s. 101-115.
  • Kozak, M. (2017). Bilimsel araştırma: Tasarım, yazım ve yayım teknikleri. Detay Yayıncılık.
  • Malpas, S. ve Drakakis, J., (2004). The Postmodern. London: Routledge.
  • Niinimäki, K. (2013a). “A Renaissance in Material Appreciation: Case Study in Zero Waste Fashion”, Journal of Textile Design Research and Practice, 1(1), s. 77-92,
  • Niinimaki, K. (2013b). “Tenents of Sustainable Fashion”, “Sustainable fashion: New approaches” içinde, ed. Niinimäki, K., Aalto University Publication Series, s. 12-31.
  • Nosi, C., ve Zanni, L. (2004). “Moving from “typical products” to “food‐related services.” British Food Journal, 106(10/11), s. 779–792.
  • Özgen, L., Ergun, P. ve Kaymaz, E. (2019). “A Drink Befitting The Slow Food Movement: Turkish Coffee”, Motif Akademi Halkbilimi Dergisi, 12 (27) , s. 624-636.
  • Özgen, L. ve Süren, T. (2019). “Öğrencilerde Fast Food ve Slow Food Tüketim Nedenleri Arasındaki Farkın İncelenmesi”, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(3), s. 1836 - 1851.
  • Özgürel, G. ve Avcıkurt, C. (2018). “Yavaş Yemek (Slow Food) Hareketinin Yerli Turistler (Akademisyenler) Tarafından Algılanışı”, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(4), s. 568 - 587.
  • Petrini, C. (2003). Slow food: The case for taste, Columbia University Press
  • Ritzer, G. (2011). The McDonaldization of society 6, 6th ed., Pine Forge Press/Sage Publications Co.
  • Sak, R., Şahin Sak, İ. T., Öneren Şendil, Ç. ve Nas, E. (2021). “Bir araştırma yöntemi olarak doküman analizi”. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(1), s. 227-250.
  • Sandıkçı, M. ve Baydeniz, E. (2020). “Yavaş Şehir Restoranlarında Yöresel Yemeklerin Sunum Düzeyi: Ege Bölgesinde Bir Araştırma Örneği”, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8(4), s. 646 - 659.
  • Sevim, B. ve Güner, D. (2021). “Tescil Platformlarındaki Gastronomik Ürünler ve Gastronomi Festivallerindeki Yeri (Kastamonu Örneği)”, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 9(4), s. 3092 - 3112.
  • Şeyhanlıoğlu, H. (2021). “Butik Otellerin Yiyecek ve İçecek Departmanlarına Yönelik E-Şikâyetlerin Analizi: Akyaka Yavaş Şehir (Cittaslow) Örneği”, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(1), s. 558 - 570.
  • Simonetti, L. (2012). “The ideology of slow food. Journal of European Studies”, 42(2), s. 168-189.
  • Şahin, S. (2022). “Sakin Şehir Akyaka’da Slow Food Akımı Kapsamında Sürdürülebilir Mutfak Uygulamasına Bir Örnek: Adile Teyze’nin Ekşi Mayalı Soğuk Fermente Ekmekleri”, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 10(3), s. 1622 - 1640.
  • Şahin, İ. ve Kutlu, S. Z. (2014). “Cittaslow: Sürdürülebilir Kalkınma Ekseninde Bir Değerlendirme”, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2 (1), s. 55-63.
  • Tam, D. (2008). “Slow Journeys, Food, Culture & Society”, 11(2), s. 207-218,
  • Tama, D., Cüreklıbatır Encan, B. ve Öndoğan, Z. (2017). “University Students’ Attitude Towards Clothes In Terms of Environmental Sustainability and Slow Fashion”, Textile and Apparel, 27 (2) , s. 191-197.
  • Tiber, B. ve Yücel, S. (2018). “Hazır Giyim Endüstrisinde Çalışan Tasarımcıların Sürdürülebilir Modaya Yönelik Yaklaşımları”, Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Fen ve Mühendislik Dergisi, 20 (60) , s. 955-971.
  • Uslu, A. ve Karabulut, A. N. (2019). “Slow Food Konseptine Uygun Restoranlarda, Algılanan Hizmet Kalitesinin, Markaya Yönelik İmaj, Güven ve Sadakate Etkisi: Köyceğiz İlçesini Ziyaret Eden Yabancı Turistler Üzerinde Bir Araştırma”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(72), s. 2166-2181.
  • Yıldız, Ş. ve Ayvaz, K. M. (2018). “Yavaş Moda Akımına Üniversite Öğrencilerinin Yaklaşımları: Selçuk Üniversitesi Örneği”, Akdeniz Sanat, 11 (21), s. 29-43.
  • Yücel, S. ve Tiber, B. (2018). “Hazır Giyim Endüstrisinde Sürdürülebilir Moda. Tekstil ve Mühendis”, 25 (112), s. 370-380. Zengin, B. ve Genç, K. (2018). “Yavaş Şehirlerin (Cıtta-Slow) Pazarlanması: Göynük Örneği”, Manas Journal of Social Studies, 7(2), s. 585- 599.

Slow Food ve Slow Fashion: Sürdürülebilir Yaşamın Yeni Trendleri

Yıl 2023, Cilt: 16 Sayı: 31, 538 - 559, 30.06.2023
https://doi.org/10.21602/sduarte.1283670

Öz

Günümüzün hızlı üretim ve hızlı tüketim dünyasında tüm canlılar, sera gazlarının salınımı ve tarım ürünlerinin doğallığının bozulması gibi çevresel zararlarla karşı karşıya kalmaktadır. Bu dönemde yaşamı tehdit eden bu durumlar hakkında bir farkındalık oluşmuş ve buna bağlı olarak sürdürülebilirliğin önemi her alanda artmıştır. Bu bağlamda son on yılda iki önemli akım dikkat çekmektedir: Slow Food ve Slow Fashion. Bu araştırmada, son yıllarda hızlanan tüketim artışı nedeni ile insanlığın iki temel ihtiyacı olan yemek yemek ve giyinmek, sürdürülebilir ortak bakış açısı olan “yavaşlama” açısından ele alınmıştır. Bu çalışmada “yavaşlık” kavramının benzer disiplinler açısından kavramsal olarak ele alınması amaçlanmaktadır. Bu nedenle, Slow Fashion ve Slow Food alanındaki literatürde yer alan çalışmalarla, konunun benzerlik ve farklılıkları incelenmiştir. Araştırmanın yöntemi, nitel araştırma yöntemlerinden, doküman analizidir. Çalışmada Türkiye’de TR dizinde gastronomi ve moda disiplinleri açısından yer alan 26 makale içerik, amaç, yöntem ve sonuç bakımından değerlendirilmiş ve raporlanmıştır. Her iki disiplinin hızlı üretim ve tüketim döngüsüne karşı geliştirilmiş yavaşlık eyleminin benzerlik ve farklılıklarının incelenerek sürdürülebilir bir yaşam için öneriler sunulmuştur. Çalışma bulgularına göre, Slow Food ve Slow Fashion, sürdürülebilirlik, etik üretim, bilinçli tüketim, yerel kültür ve kimliğe saygı konularında benzer yaklaşımlar sergilemektedirler. Sonuç olarak, Slow Food ve Slow Fashion terimleri birbirlerinden farklı olmalarına rağmen, ortak özellikleri nedeni ile sürdürülebilir, bilinçli, adil ve kültürle uyumlu bir yaşam tarzı benimsemeyi teşvik etmektedir.

Kaynakça

  • Aakko, M. (2013). “What is the Role of Aesthetics in Sustainability?”, “Sustainable fashion: New approaches”, içinde ed. Niinimäki, K., Aalto University Publication Series, s.38-43.
  • Akarçay, E. (2014). Sınıfiçi Farklılaşma ve Sınıfiçi Bütünleşme Biçimi Olarak Eskişehir’de Orta Sınıfın Yeme-İçme Örüntüleri. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Ana Bilim Dalı.
  • Akdoğan Öneme, A. ve Bursalıgil, G. (2022). “Giyside Görünür Onarım ile Kişiselleştirilmiş Uygulama Denemeleri”, Yedi: Sanat, Tasarım ve Bilim Dergisi, Sayı 28, s. 23-38.
  • Ayyıldız, A. (2020). “Şirince’de Faaliyette Bulunan Yiyecek ve İçecek İşletmelerinin Tripadvisor Yorumlarının İçerik Analizi”, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(3), s. 2960 - 2973.
  • Başarangil, İ. ve Tokatlı, C. (2018). “Yavaş Yemek: Şile Yeryüzü Pazarı Ziyaretçilerinin Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma”, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(1), s. 3- 19. Bocken, N. M. P., Pauw, I., Bakker, C. ve Grinten, B.V.D. (2016). “Product design and business model strategies for a circular economy, Journal of Industrial and Production Engineering”, 33(5), s. 308-320.
  • Bucak, T. ve Turan, Ö. (2016). “Bölge Turizmine Yeni Akımların Etkisi: Gökçeada Slow Food Örneği”, Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 11 (43), 211-219.
  • Cooper, T. (2005). “Slower Consumption Reflections on Product Life Spans and The “Throwaway Society”, Journal of Industrial Ecology, 9(1‐2), s. 51-67.
  • Çelebi, D. ve Genç, S. (2021). “Exploring the Slow Food Perception of Gastronomy and Culinary Arts Students”, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 9(1), s. 99- 110.
  • Çılgınoğlu, H. ve Güner, D. (2021). “Kastamonu Gastronomik Ürünlerinin Nuh’un Ambarı Projesi Kapsamında Değerlendirilmesi”, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 9(4), s. 2874- 2892.
  • Clark, H. (2008). “SLOW + FASHION—an Oxymoron—or a Promise for the Future ...?”, Fashion Theory, 12 (4), s. 427-446.
  • Clark, H. (2015). New approaches to textile design. The handbook of textile culture, 17, London: Bloomsbury.
  • Demir, B. (2021). “Sürdürülebilir Turizm Hareketi Olarak Slow Food: Germiyan Örneği”, GSI Journals Serie A: Advancements in Tourism Recreation and Sports Sciences, 4 (2), s. 99-114.
  • De Oliveira, L. G., Miranda, F. G., ve de Paula Dias, M. A. (2022). “Sustainable practices in slow and fast fashion stores: What does the customer perceive?”. Cleaner Engineering and Technology, 6, 100413.
  • Elbeyoğlu, S. ve Acar, S. (2022). “Yavaş Modada Tekstil Mirası Yaklaşımlarına Örnek: Kumaş ve Giysi Tasarımında Halı Uygulamaları”, Yedi Sanat, Tasarım ve Bilim Dergisi, Sayı 28, s. 83-98.
  • Eşitti, B. ve Harputluoğlu Demir, D. (2015). “Citta Slow Şehirlerde Yerel Halkın Earth Markete Yaklaşımı: Gökçeada Destinasyonu Örneği”, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 3(1), s. 64-71.
  • Filippo Fontefrancesco, M. (2018). “The Slow Food Model: A Road For Small-Scale Productions in A Globalised Market”, International Journal of Agricultural Management and Development, 8(1), s. 17-23.
  • Fletcher K (2008). Sustainable Fashion and Textiles: Design Journeys, United Kingdom: Earthscan Publishing.
  • Fletcher, K., (2010). “Slow Fashion: An Invitation for Systems Change, Fashion Practice”, 2(2), s. 259-265.
  • Georgica, G. (2014). “The Tourist’s Perception about Slow Travel- A Romanian Perspective”, Procedia Economics and Finance, Sayı 23, s. 1596-1601.
  • Güner, D. ve Çılgınoğlu, H. (2023). “Gastronomi Şehri Afyonkarahisar ve Slow Food Nuh’un Ambarı Projesindeki Yeri”, Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 7 (1), s. 281-300.
  • Heitmann, S., Robinson, P.ve Povey, G. (2011). “Slow Food, Slow Cities and Slow Tourism”, Research Themes for Tourism içinde, ed. P. Robinson, S. Heitmann, ve P. Dieke, UK: CAB International, s.114-127.
  • Hethorn, J. ve Ulasewicz, C. (2008). Sustainable fashion: Why now: A conversation about issues, practices, and possibilities. New York: Fairchild Books.
  • Honore, C. (2006). In Praise of Slowness: Challenging the Cult of Spelt. London: Harper One.
  • Joy, A., Sherry Jr, J. F., Venkatesh, A., Wang, J., ve Chan, R. (2012). “Fast fashion, sustainability, and the ethical appeal of luxury brands”, Fashion Theory, 16(3), s. 273-295.
  • Karaca, Ş. (2020). “A ve B Tipi Kişilik Özelliklerine Sahip Tüketicilerin Yavaş Moda Algılarının İncelenmesi”, Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, Sayı 26, 135-152.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kipöz, Ş (2013). Slow Fashion Ethics: Reproduction of Memory through Deconstruction’, EAD 2013 Conference Proceedings: Crafting the Future. The University of Gothenburg hosted the 10th International Conference of the European Academy of Design from April 17-19, 2013, Sweden.
  • Kipöz, Ş. ve Atalay, D. (2015). “Etik Modanın Temsiliyeti Bağlamında Vaatleri ve Çelişkileri: ‘Etik Moda’ Ne Kadar Etik Sunuluyor?” Yedi, Sayı 14, s. 101-115.
  • Kozak, M. (2017). Bilimsel araştırma: Tasarım, yazım ve yayım teknikleri. Detay Yayıncılık.
  • Malpas, S. ve Drakakis, J., (2004). The Postmodern. London: Routledge.
  • Niinimäki, K. (2013a). “A Renaissance in Material Appreciation: Case Study in Zero Waste Fashion”, Journal of Textile Design Research and Practice, 1(1), s. 77-92,
  • Niinimaki, K. (2013b). “Tenents of Sustainable Fashion”, “Sustainable fashion: New approaches” içinde, ed. Niinimäki, K., Aalto University Publication Series, s. 12-31.
  • Nosi, C., ve Zanni, L. (2004). “Moving from “typical products” to “food‐related services.” British Food Journal, 106(10/11), s. 779–792.
  • Özgen, L., Ergun, P. ve Kaymaz, E. (2019). “A Drink Befitting The Slow Food Movement: Turkish Coffee”, Motif Akademi Halkbilimi Dergisi, 12 (27) , s. 624-636.
  • Özgen, L. ve Süren, T. (2019). “Öğrencilerde Fast Food ve Slow Food Tüketim Nedenleri Arasındaki Farkın İncelenmesi”, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(3), s. 1836 - 1851.
  • Özgürel, G. ve Avcıkurt, C. (2018). “Yavaş Yemek (Slow Food) Hareketinin Yerli Turistler (Akademisyenler) Tarafından Algılanışı”, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(4), s. 568 - 587.
  • Petrini, C. (2003). Slow food: The case for taste, Columbia University Press
  • Ritzer, G. (2011). The McDonaldization of society 6, 6th ed., Pine Forge Press/Sage Publications Co.
  • Sak, R., Şahin Sak, İ. T., Öneren Şendil, Ç. ve Nas, E. (2021). “Bir araştırma yöntemi olarak doküman analizi”. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(1), s. 227-250.
  • Sandıkçı, M. ve Baydeniz, E. (2020). “Yavaş Şehir Restoranlarında Yöresel Yemeklerin Sunum Düzeyi: Ege Bölgesinde Bir Araştırma Örneği”, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8(4), s. 646 - 659.
  • Sevim, B. ve Güner, D. (2021). “Tescil Platformlarındaki Gastronomik Ürünler ve Gastronomi Festivallerindeki Yeri (Kastamonu Örneği)”, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 9(4), s. 3092 - 3112.
  • Şeyhanlıoğlu, H. (2021). “Butik Otellerin Yiyecek ve İçecek Departmanlarına Yönelik E-Şikâyetlerin Analizi: Akyaka Yavaş Şehir (Cittaslow) Örneği”, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(1), s. 558 - 570.
  • Simonetti, L. (2012). “The ideology of slow food. Journal of European Studies”, 42(2), s. 168-189.
  • Şahin, S. (2022). “Sakin Şehir Akyaka’da Slow Food Akımı Kapsamında Sürdürülebilir Mutfak Uygulamasına Bir Örnek: Adile Teyze’nin Ekşi Mayalı Soğuk Fermente Ekmekleri”, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 10(3), s. 1622 - 1640.
  • Şahin, İ. ve Kutlu, S. Z. (2014). “Cittaslow: Sürdürülebilir Kalkınma Ekseninde Bir Değerlendirme”, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2 (1), s. 55-63.
  • Tam, D. (2008). “Slow Journeys, Food, Culture & Society”, 11(2), s. 207-218,
  • Tama, D., Cüreklıbatır Encan, B. ve Öndoğan, Z. (2017). “University Students’ Attitude Towards Clothes In Terms of Environmental Sustainability and Slow Fashion”, Textile and Apparel, 27 (2) , s. 191-197.
  • Tiber, B. ve Yücel, S. (2018). “Hazır Giyim Endüstrisinde Çalışan Tasarımcıların Sürdürülebilir Modaya Yönelik Yaklaşımları”, Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Fen ve Mühendislik Dergisi, 20 (60) , s. 955-971.
  • Uslu, A. ve Karabulut, A. N. (2019). “Slow Food Konseptine Uygun Restoranlarda, Algılanan Hizmet Kalitesinin, Markaya Yönelik İmaj, Güven ve Sadakate Etkisi: Köyceğiz İlçesini Ziyaret Eden Yabancı Turistler Üzerinde Bir Araştırma”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(72), s. 2166-2181.
  • Yıldız, Ş. ve Ayvaz, K. M. (2018). “Yavaş Moda Akımına Üniversite Öğrencilerinin Yaklaşımları: Selçuk Üniversitesi Örneği”, Akdeniz Sanat, 11 (21), s. 29-43.
  • Yücel, S. ve Tiber, B. (2018). “Hazır Giyim Endüstrisinde Sürdürülebilir Moda. Tekstil ve Mühendis”, 25 (112), s. 370-380. Zengin, B. ve Genç, K. (2018). “Yavaş Şehirlerin (Cıtta-Slow) Pazarlanması: Göynük Örneği”, Manas Journal of Social Studies, 7(2), s. 585- 599.
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Göstergebilim
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Esra Enes 0000-0001-5411-2989

Gülser Yavuz 0000-0001-9740-9045

Erken Görünüm Tarihi 30 Haziran 2023
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2023
Gönderilme Tarihi 15 Nisan 2023
Kabul Tarihi 14 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 16 Sayı: 31

Kaynak Göster

APA Enes, E., & Yavuz, G. (2023). Slow Food ve Slow Fashion: Sürdürülebilir Yaşamın Yeni Trendleri. Art-E Sanat Dergisi, 16(31), 538-559. https://doi.org/10.21602/sduarte.1283670
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.