Hiper- Estetik: Çoklu Donanımların Dönüştürücü Ekseninde Sanat Algısı
Yıl 2023,
Cilt: 16 Sayı: 32, 901 - 915, 08.01.2024
Ece Büşra Eryılmaz
,
Metin Eker
Öz
Çağdaş sanat ve çağdaş estetik genellemesine tek bir estetik kapsam ya da tür ile karşılık vermenin mümkün olmadığı günümüzde, “hiper-estetik” üzerinde durulması gereken bir içerik ile dikkat çekmektedir. Teknolojik ve tekno kültürel kapsamlar, doğrudan olmasa da dolaylı ve çeşitli estetik türleri gündeme getirmekte ve daha dağınık olarak sunmaktadır. Söz konusu dağınıklığı toparlama ve estetik temayülleri belirli bir kapsam çatısı altında kavuşturma gereği açısından hiper-estetik ve yeni sanat algısı üzerinde tartışılması gereken bir değerlendirme doğrultusunu karşımıza çıkarmaktadır.
Kaynakça
- Kaynakça
Artun, A. (2015). Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi Estetik Modernizmin Tasfiyesi, İstanbul:
İletişim Yayınları.
- Bourriaud , N. (2005). İlişkisel Estetik, çev. Saadet Özen, İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
- Burnett, R. (2018). İmgeler Nasıl Düşünür? İstanbul: Metis Yayınları.
- Cubitt , S. (2009). ‘’Digital Aesthetics’’, Digital Culture, ed. S. Cubitt, G. Creeber, R. Martin ,
Milton Keynes: Open University Press.
- Çakır, M. (2014). Görsel Kültür ve Küresel Kitle Kültürü, Ankara: Ütopya Yayınevi.
- Demir, F., G.,İ. (2009). Kiç ve Plastik Sanatlar Üzerine, Ankara: Ütopya Yayınevi.
- Kroker, A., Cook, D. (2001). The Postmodern Scene Excremental Culture And Hyper-
Aesthetics, Canada: Ctheory Books.
- Kuspit, D. (2000). Redeeming Art: Critical Reveries, New York: Allworth Press.
- Mitchell, W.J. (1992). The Reconfigured Eye: Visual Truth İn The Post-Photographic Era,
Cambridge: The Mıt Press.
- Paul, C. (2007). ‘’The Database as System and Cultural Form: Anatomies of Cultural
Narratives’’. Database Aesthetics: Art İn The Age Of Information Overflow,
ed. Victoria Vesna, Minneapolis: University Of Minnesota Press.
- Quaranta, D. (2006). ‘’Game Aesthetics: How Videogames Are Transforming Contemporary
Art’’, Gamescenes: Art İn The Age Of Videogames, ed. M. Bittanti, D. Quaranta,
Monza: Johan & Levi.
- Robertson, J. ve Mcdanıel, C. (2010). Themes Of Contemporary Art Visual Art After 1980,
New York: Oxford Unıversıty Press.
- Shusterman, Richard (2003). ‘’Aesthetics And Postmodernism’’, The Oxford Handbook Of
Aesthetics, ed. Jerrold Levinson, New York: Oxford University Press.
- Stallabrass, J. (2016). Sanat Aş. Çağdaş Sanat ve Bienaller, İstanbul: İletişim Yayınları.
- Şahiner, R. (2013). Sanatta Postmodern Kırılmalar, Ankara: Ütopya Yayınevi.
- Wollf, J. (2000). Sanatın Toplumsal Üretimi, çev: Ayşegül Demir. İstanbul: Özne Yayınları.
- İnternet Kaynakları
Dalmasso, A., C. (2019). ‘’Techno-Aesthetic Thinking. Technicity And Symbolism İn The
Body’’, Aisthesis, Firenze: Firenze University Press, https://doi.org/10.13128/Aisthesis-
25623, Erişim tarihi: 09.02.2022.
- Goatley, W. (2019). Critical Data Aesthetics: Towards A Critically Reflexive Practice Of
Data Aestheticisation, Doctoral Thesis, London: University of Sussex, Creative and
Critical Practice, https://hdl.handle.net/10779/uos.23470133.v1, Erişim tarihi:
12.04.2022.
- Kerruish, E. (2012). ‘’Benjamin’s Shock And İmage: Critical Responses To Hyperaesthetic
Culture’’, Transformatıons Journal Of Media & Culture, Southern Cross University,
http://www.transformationsjournal.org/issue-22/, Erişim tarihi:28.11.2020.
- Morss, S.B. (1992). ‘’Aesthetics And Anaesthetics: Walter Benjamin's Artwork Essay
Reconsidered’’, October, Cambridge: The Mıt Press, https://doi.org/10.2307/778700,
Erişim tarihi: 19.01.2023.